Cloud connectivity bij smarthome producten

Pagina: 1
Acties:
  • 400 views

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Nav review: Webshops vaag over cloudafhankelijkheid - Een steekproef onder tien w... trek ik even de stoute schoenen aan om te vragen of het mogelijk is om bij smarthome producten ook te kunnen filteren op hoe een product verbonden is. Bijvoorbeeld of een cloud verbinding een vereiste is, enabled (voegt het wat extra dingen toe), of is het optioneel en kan ie 100% van z'n features gebruiken als ie volledig lokaal draait.

Ik zou dit zelf bijvoorbeeld erg handig vinden voor het vinden van een robot stofzuiger. Ik wil niet dat, wanneer ik er 1 koop, die verbonden is met de cloud omdat ik niet wil dat amazon weet hoe mijn huis ingedeeld is, wanneer ik veel rommel maak en hij vaker aan moet, of wanneer ie niet aan hoeft omdat ik op vakantie ben (om maar wat random gedachtes te spuwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalikatief
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-02 15:03
Bedankt voor het lenen van de stoute schoenen. :D Dit had ik zelf ook kunnen doen, maar het is mij helemaal ontschoten op het moment van reageren!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:38

Mooijekind

Manager Product Content
We zounden deze informatie graag tonen echter ontbreekt deze informatie vaak volledig op de website van de fabrikant. Ook via onze contentleverancier krijgen we deze informatie jammergenoeg niet aangeleverd.
Als deze gegevens in de toekomst wel standaard door verschillende fabrikanten worden getoond dan zullen we dit zeker toevoegen aan de specificaties in de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
Mooijekind schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:58:
We zounden deze informatie graag tonen echter ontbreekt deze informatie vaak volledig op de website van de fabrikant. Ook via onze contentleverancier krijgen we deze informatie jammergenoeg niet aangeleverd.
Als deze gegevens in de toekomst wel standaard door verschillende fabrikanten worden getoond dan zullen we dit zeker toevoegen aan de specificaties in de pricewatch.
Jammer maar begrijpelijk. Is dit iets waar jullie om kunnen vragen bij de contentleveranciers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 09:21

wica

De duivel jacht op me

Tweakers kan dit verzoek neerleggen bij hun contentleverancier.
Tweakers kan deze eis stellen aan de webshops, voordat ze een product op Pricewatch mogen zetten.
Waardoor de webshops deze vraag weer neer gaan leggen bij hun contentleverancier.
Waardoor de contentleverancier de vraag weer neerleggen bij de fabrikanten.

Kortom, ik denk echt wel dat Tweakers meer kan doen, dat wat nu gedaan wordt.

Ik zal de vraag anders stellen, wat hebben jullie de afgelopen 6 jaar ondernomen om o.a. update beleid te krijgen?

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Topicstarter
wica schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:09:
Tweakers kan dit verzoek neerleggen bij hun contentleverancier.
Tweakers kan deze eis stellen aan de webshops, voordat ze een product op Pricewatch mogen zetten.
Waardoor de webshops deze vraag weer neer gaan leggen bij hun contentleverancier.
Waardoor de contentleverancier de vraag weer neerleggen bij de fabrikanten.
[...]
Als Tweakers deze eisen zou stellen, dan moet er ook iets gebeuren als ze het niet willen/kunnen aanleveren. Als dat zou betekenen dat shops uit de pricewatch gaan, gaat de pricewatch er (hopelijk maar tijdelijk) op achteruit, en dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Gropah schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 11:23:
[...]

Als Tweakers deze eisen zou stellen, dan moet er ook iets gebeuren als ze het niet willen/kunnen aanleveren. Als dat zou betekenen dat shops uit de pricewatch gaan, gaat de pricewatch er (hopelijk maar tijdelijk) op achteruit, en dat lijkt mij ook niet de bedoeling.
Ja dat is een keus.
Wat is anders deze statement waard? Hoe kan de consument de juiste keuze maken?

Van Tweakers zelf
Technologie brengt ons voortdurend mooie, maar ook ingewikkelde producten: simpel van buiten, complex van binnen. De stroom innovaties maakt het moeilijk om het overzicht te bewaren. Welk apparaat voorziet in jouw behoefte? Zijn die recensies echt? Kloppen de specificaties? Kortom: hoe maak je de juiste keuze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:38

Mooijekind

Manager Product Content
Onze contentleverancier is helaas ook weer afhankelijk van wat ze van de fabrikant krijgen en ja , we hebben aangegeven dat deze gegevens interessant zijn voor ons.

Het nadeel van updatebeleid en dergelijke is dat het geen fysieke specificaties zijn. Als er een telefoon wordt uitgebracht dan kunnen wel alles vinden over de de onderdelen die erin zitten.
Echter updatebeleid kan vandaag 2 jaar zijn, morgen 5 jaar en overmorgen 7 jaar. Het is voor ons niet te doen om dit bij te houden en vandaar dat onze focus daar ook niet op ligt, als de data al beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Electrowolf
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09 00:30

Electrowolf

Mod met Liefde!

+1 voor dit verzoek, ik zou de informatie van het artikel op de FP eigenlijk in de PW verwachten. Vaak heeft de PW betere informatie dan de webshops die dingen verkopen.

Mogelijk dat het een optie is om de community (een deel van) dit soort data aan te laten leveren? Er zijn volgens mij aardig wat mensen die zich hier in verdiepen en/of ergeren aan dit soort problemen op GoT.

Het stoplicht staat op rood, het stoplicht staat op groen, in #TMF is altijd wat te doen. || http://quotes.negotiator.nl/7270 || /16 at work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

Ben het helemaal eens met @Electrowolf , geeft de Tweakers community de mogelijkheid dit soort informatie aan producten in Pricewatch toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-09 16:32

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

-O-

Een beetje uit je comfortzone komen en eisen gaan stellen die gelijk zijn aan wat een ACM eist van webshops/winkels is toch niet zo moeilijk?

Dus als ik het vrij vertaal, vinden jullie het goed dat contentleveranciers onvolledige informatie leveren terwijl dit wel volledig zou moeten zij?

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:10

mrc4nl

Procrastinatie expert

wica schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 12:58:
Ben het helemaal eens met @Electrowolf , geeft de Tweakers community de mogelijkheid dit soort informatie aan producten in Pricewatch toe te voegen.
Ja, maar ik denk niet dat het pricewatch team er op zit te wachten op alle populaire producten handmatig aan te passen, en af en toe aan te passen wanneer een fabrikant toch besluit zn product een de cloud te koppelen.

ik heb regelmatig verbeteringen aangevraagd, maar dat ging vaak om missende informatie slechte titels en dergelijke. En, als het veld "Cloud connectivity" niet wordt geïmplementeerd is het nogal lastig om die info ergens kwijt te kunen

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wica

wica

De duivel jacht op me

mrc4nl schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 13:12:
[...]

Ja, maar ik denk niet dat het pricewatch team er op zit te wachten op alle populaire producten handmatig aan te passen, en af en toe aan te passen wanneer een fabrikant toch besluit zn product een de cloud te koppelen.

ik heb regelmatig verbeteringen aangevraagd, maar dat ging vaak om missende informatie slechte titels en dergelijke. En, als het veld "Cloud connectivity" niet wordt geïmplementeerd is het nogal lastig om die info ergens kwijt te kunen
Nee, denk ook niet dat het Pricewatch team hier op zit te wachten, lijk wel te veel werk om meer te doen dan noodzakelijk. Dit is mijn persoonlijke mening.

Maar het zou de kwaliteit van de Pricewatch wel kunnen verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:17
Maar ook deze informatie zou dan getoond kunnen worden ("informatie ontbreekt bij leverancier/fabrikant"). Het zou voor mij genoeg zijn om het product te negeren.

Wanneer het in de Pricewatch een selectiecriterium wordt, geeft het ook al een signaalfunctie aan mogelijke kopers. En ik zou het ook goed vinden als het in de productreviews/videos ook altijd aangestipt zou worden. En een extra positieve beoordeling zou opleveren wanneer het ook volledig lokaal te gebruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Kunnen de specificaties al wel (leeg) aangemaakt worden zodat Tweakers dit zelf kunnen indienen via de product verbeteren link? Het hoeft denk ik niet meer te zijn dan een checkbox voor lokaal en een checkbox voor cloud, met evt een opmerkingenveld om (indien aanwezig) beperkingen te kunnen noteren.

[ Voor 15% gewijzigd door Raven op 03-10-2024 13:26 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Doordat het voor ons praktisch onmogelijk is om de data voor elkaar te krijgen, gaan we dit niet doen, immers kan na elke update de situatie weer totaal anders zijn. Om dezelfde reden gaan we ook geen community-bijdragen toelaten, ook dat zal gecontroleerd moeten worden en is onderhevig aan toekomstige updates. Dan kan je er nog zoveel waarschuwingen bij plaatsen, het wordt er niet duidelijk op.

Mocht het een en ander verplicht gaan worden vanuit de fabrikant en/of webshop, dan zal die informatie voor ons ook makkelijker te verkrijgen zijn. De eerste stappen zijn nu gezet, wie weet kunnen wij ook snel aanhaken. Maar wanneer en hoe, weet niemand. Voor nu sluit ik dan ook het topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.