Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fcapri
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-09 19:46
ik heb online gezien dat de ECU-C de teruglevering op 0 kan staan. waarbij de omvormers dus enkel opwekken wat er van huis verbruik is.

ik heb een thuis 2 zonnepanelen met een DS3 omvormer aangesloten en die lees ik momenteel uit met een ESP32. werkt prima.

alleen heb ik nu een ander projectje waar ik een ebike battery met een vast vermogen (250W) wil kunnen leegtrekken om een grafiek te maken van de status van de accu. momenteel gooi ik de energie weg in een electrische radiator, maar leek me handig om die te recuperen in mijn huis. ik laad de ebike accu overdag op met zonnestroom, en kan savonds dan de test laten draaien zodat die 250W in mijn huis verbruikt wordt ;)

ik heb hiervoor een chinese omvormer gekocht van 260W, maar dat ding is niet geschikt om op accu te draaien. die vertrouwd immers op het maximale vermogen van het paneel. hang je daar 400W aan, blaast die zichzelf op. hang je daar een accu aan, is het zeker KABOEM.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dQ0pOXCH8P2bRxVxcSPr-GClxbg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vvZ4hHoFexgvndgyMFX5hUev.jpg?f=user_large

dus ik dacht om een extra DS3 te kopen daarvoor. alleen moet ik dat vermogen wel kunnen terugschroeven.

enphase IQ7 zou het ook kunnen, maar die zijn nog meer op slot. een DS3 heeft al de mogelijkheid om met ESP of raspberry uit te lezen. dus moet het vermoedelijk ook lukken om een signaal te sturen om het vermogen te begrenzen.
iemand daar al aan uit geraakt?

[ Voor 9% gewijzigd door fcapri op 02-10-2024 08:58 ]