Mijn vraag
Ik heb een vraag over de installatie van windows en de bios software op basis van bouw nieuwe pc
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 7 7700 Tray
Gigabyte B650 AORUS ELITE AX ICE
Sapphire Pure AMD Radeon RX 7900 GRE
Fractal Design Torrent White RGB TG Clear
Microsoft Windows 11 Home (EN, OEM)
Thermalright Peerless Assassin 120 White
2x Kingston Fury Beast KF560C30BWEK2-32
Thermaltake Toughpower GF A3 Snow 850
Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het is me niet duidelijk of dat ik de bios updates direct vanaf de bios omgeving zelf dien te doen of via een van te voren geprepte usb stick met nieuwste versie erop. Ditzelfde geldt voor windows installatie. Doe ik dit via usb stick in bios of kan ik gewoon een browser installeren en van daaruit windows downloaden en installeren?
Hier staat bij direct vanuit bios te doen: https://www.youtube.com/watch?v=Hk1N18LBizg
Partitions
Verder wilde ik nog weten of het opsplitsen van de SSD in partitions nog nodig is en of sws handig? Momenteel heb ik een partition for programs en eentje voor de rest. Hoeveel zou ik in dat geval nodig hebben voor windows 11 en drivers enz?
Ik heb een vraag over de installatie van windows en de bios software op basis van bouw nieuwe pc
Relevante software en hardware die ik gebruik
AMD Ryzen 7 7700 Tray
Gigabyte B650 AORUS ELITE AX ICE
Sapphire Pure AMD Radeon RX 7900 GRE
Fractal Design Torrent White RGB TG Clear
Microsoft Windows 11 Home (EN, OEM)
Thermalright Peerless Assassin 120 White
2x Kingston Fury Beast KF560C30BWEK2-32
Thermaltake Toughpower GF A3 Snow 850
Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het is me niet duidelijk of dat ik de bios updates direct vanaf de bios omgeving zelf dien te doen of via een van te voren geprepte usb stick met nieuwste versie erop. Ditzelfde geldt voor windows installatie. Doe ik dit via usb stick in bios of kan ik gewoon een browser installeren en van daaruit windows downloaden en installeren?
Hier staat bij direct vanuit bios te doen: https://www.youtube.com/watch?v=Hk1N18LBizg
Partitions
Verder wilde ik nog weten of het opsplitsen van de SSD in partitions nog nodig is en of sws handig? Momenteel heb ik een partition for programs en eentje voor de rest. Hoeveel zou ik in dat geval nodig hebben voor windows 11 en drivers enz?