Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 27-09 16:05
Mijn vraag
mijn laptop leek iets aan het doen te zijn, zonder dat daar veel aanleiding toe was, toen ik alles afgesloten had om opnieuw op te starten besloot ik in taakbeheer te kijken, daar kwam ik dit tegenAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hZ9XVnVq58p4ww5Vx0lgt9cM3hY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mSh1uOeACg80rmRG2jukQW6Q.png?f=fotoalbum_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik gebruik dus firefox, en de extensie's in de bijlageAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8f1KbsG0c9nJEz9N4q5rWRjnBFw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Xga3VHr59XZWL4HrWBJ2bpY.png?f=fotoalbum_large

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

ik denk dat het aan 1 vd extenties ligt? weten jullie welke? en als het de add blocker is hebben jullie een alternatief?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:35
nou om te beginnen zet eens alle extensies uit
en open firefox niet 20x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het is niet normaal dat je als je net Firefox hebt gestart er zoveel Firefox processen zijn. Dat werkt doorgaans ongeveer per open tabblad. Misschien draait er nog een niet afgesloten Firefox op de achtergrond? Dat kun je oplossen door de laptop te herstarten of vanuit Task manager alle Firefox processen af te sluiten.

Die cookies zou ik toch maar eens weggooien aangezien je ooit "I don't care about cookies" actief hebt gehad. Je wil sowieso niet instemmen met cookies als het om performance gaat, en deze tool kan dat automatisch doen. Als je automatisch instemt met cookies worden er allerlei scripts geladen en daarvoor moet de processor harder werken.

Het is goed voor privacy om cookies en data automatisch op te laten ruimen bij het sluiten van de browser.

Die extensies zou ik allemaal uitzetten en alleen een adblocker zoals Ublock Origin actief houden.

De achterliggende oorzaak van het volledig gebruik van een core zijn scripts. Dat kan een bug zijn of een script die draait om bijvoorbeeld gedistribueerd bitcoins en dergelijke te minen.

[ Voor 8% gewijzigd door mrmrmr op 02-10-2024 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
boyette schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 01:30:
en open firefox niet 20x
uiteraard had ik niet firefox 20 keer geopend, ik had ze allemaal gesloten, het ging er om dat firefox dus 20x op de achtergrond draaide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
mrmrmr schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 02:30:
Het is niet normaal dat je als je net Firefox hebt gestart er zoveel Firefox processen zijn. Dat werkt doorgaans ongeveer per open tabblad. Misschien draait er nog een niet afgesloten Firefox op de achtergrond? Dat kun je oplossen door de laptop te herstarten of vanuit Task manager alle Firefox processen af te sluiten.

Die cookies zou ik toch maar eens weggooien aangezien je ooit "I don't care about cookies" actief hebt gehad. Je wil sowieso niet instemmen met cookies als het om performance gaat, en deze tool kan dat automatisch doen. Als je automatisch instemt met cookies worden er allerlei scripts geladen en daarvoor moet de processor harder werken.

Het is goed voor privacy om cookies en data automatisch op te laten ruimen bij het sluiten van de browser.

Die extensies zou ik allemaal uitzetten en alleen een adblocker zoals Ublock Origin actief houden.

De achterliggende oorzaak van het volledig gebruik van een core zijn scripts. Dat kan een bug zijn of een script die draait om bijvoorbeeld gedistribueerd bitcoins en dergelijke te minen.
ok dank je wel! adblocker veranderd en de coockie extensie toegevoegd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mocht je nog wel een FF venster actief hebben en je ziet weer in taakbeheer dat het veel gebruikt, open dan about:processes in een tab en bekijk daar of het een site of add-on is die zo tekeer gaat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l.vaneijck
Hero of Time schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 18:49:
Mocht je nog wel een FF venster actief hebben en je ziet weer in taakbeheer dat het veel gebruikt, open dan about:processes in een tab en bekijk daar of het een site of add-on is die zo tekeer gaat.
Zal ik doen, dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

boyette schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 01:30:
en open firefox niet 20x
Euhm hier opent Firefox met of zonder extensies aan 10 aparte threads. Volgens mij is er iets veranderd de afgelopen updates.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Damic schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 21:39:
[...]

Euhm hier opent Firefox met of zonder extensies aan 10 aparte threads. Volgens mij is er iets veranderd de afgelopen updates.
Chrome en Edge doen dit ook al een tijd. Elk los component start een proces zodat een enkele website ook niet de hele browser kan laten crashen of hangen, ergens dus ook een logische keuze voor Firefox.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1