Peugeot e208 platte startaccu -> display doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Topicstarter
Gisterenavond heb ik mijn Peugeot E208 aan de lader gehangen en is de tractiebatterij geheel geladen. Vanmorgen wilden we vertrekken en deed niets meer.

Startaccu gemeten: 4 volt. Dat lijkt me niet genoeg ;)

Eerst de dealer gebeld, vervolgens Peugeot Assistance. Daar bleek dat ik geen contract had en 220 euro moest betalen. Toen maar weer de dealer gebeld en die zijn langs gekomen met een booster en mijn autootje startte weer. Naar de dealer gereden, daar hebben ze de accu getest en daar kwam niets uit. Ook geen lekstroom of wat dan ook.

"Kijk het maar even aan". Heel fijn ;)

Maar goed, wat er dus wel aan de hand is nu: mijn centrale display doet het niet meer, geen achteruitrijcamera, geen dodehoek bewaking. Maar ook geen klimaat. Ik kan wel de airco nog aan en uitzetten met de knoppen eronder, maar iets instellen lukt momenteel niet.

Bij de dealer kan ik volgende week pas terecht en was benieuwd of er ideeën waren die ik zelf alvast kan uitvoeren. Is bij iemand bekend of alle zekeringen in het compartiment rechts onder de motorkap zitten of zijn er meer plekken? Daar kan ik natuurlijk in elk geval eens beginnen met zoeken naar de oorzaak.

Uiteraard is de garantie vier maanden geleden verlopen :P

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartinMeijerink
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:14

MartinMeijerink

Computerrorist

En als je de 'phone'-knop 5 tot 8 seconden ingedrukt houdt, doet ie het dan wel weer?
Dat is nl. een harde reset.

An unbreakable toy is useful to break other toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:36
Een auto gaat hele gekke symptomen geven als de 12 volt 'start' accu aan vervanging toe is, dat zal bij volledig elektrische auto's niet anders zijn. Elektronica is nu eenmaal gevoelig voor instabiele voltages.

Als er geen lekstroom gemeten wordt door de garage en die accu zat op 4 volt, dan is die accu gewoon brak. Dat is ook direct de verklaring voor de opties die nu allemaal niet meer werken in je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leejoow
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

leejoow

Dat ben ik!

Topicstarter
Zojuist heb ik de 12V accu een paar minuten losgekoppeld gehad en weer aangesloten. Alles lijkt weer te werken :)

De accu is gisteren getest en daaruit kwam niets bijzonders, ik heb nu afgesproken met de garage dat ik het even in de gaten hou nu.

In elk geval bedankt voor de hulp!

LilyGo behuizingen | Ontwikkelaar Itho Daalderop Warmtepomp control module