WIndows XP doet er bij mij wel een minuut over om af te sluiten, heel irritant. Wat kan ik hier aan doen en hebben meer mensen deze problemen?
Verwijderd
ja, ik heb dat probleem hier ook alleen geen minuut hoor iets minder. ik kan er niet zo meezitten. want voor derest heb ik nog niet echt problemen met xp
Dan is ie waarschijnlijk dingen uit het geheugen aan het verwijderen en het weg aan het schrijven in je Swapfile.
Of het je met Tweak XP lopen te knoeien.
Bij mij duurt het ook wel lang iets van 45 seconden....
Maar ik heb nu niet het snelste systeem...
Of het je met Tweak XP lopen te knoeien.
Bij mij duurt het ook wel lang iets van 45 seconden....
Maar ik heb nu niet het snelste systeem...
Kheb ook heel sterk de indruk dat TweakXP de boosdoener
is.
Voordat ik TweakXP erop had sloot XP in circa 5-7 seconden
af. Na in TweakXP de animatie-zooi van XP uit te hebben
gezet duurt het nu zo'n 20 seconden
Is er dan geen andere mogelijkheid om dit weer ongedaan
te maken of op een andere manier al die animatie-rommel
van XP uit te zetten?
is.
Voordat ik TweakXP erop had sloot XP in circa 5-7 seconden
af. Na in TweakXP de animatie-zooi van XP uit te hebben
gezet duurt het nu zo'n 20 seconden
Is er dan geen andere mogelijkheid om dit weer ongedaan
te maken of op een andere manier al die animatie-rommel
van XP uit te zetten?
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Ja, heb ik ook dat ie langzaam afsluit
Is een bekend probleem, komt omdat ie bij het afsluiten allerlei services moet sluiten. (op een microsoft newsgroup gelezen).
Ik geloof (don't shoot me) dat microsoft er iets an wil doen (maar ja, je weet 't nooit natuurlijk)
Is een bekend probleem, komt omdat ie bij het afsluiten allerlei services moet sluiten. (op een microsoft newsgroup gelezen).
Ik geloof (don't shoot me) dat microsoft er iets an wil doen (maar ja, je weet 't nooit natuurlijk)
Verwijderd
Gewoon ACPI in de bios aanzetten en dan op je power knop rammen.. Dan start ie echt bruut snel af
. Scheelt bij mij zo'n 20 seconden.
Verwijderd
Lees de WindowsXP faq, daar staat het in, heeft met de service "Nvidia Driver Helper Service" te maken!
Geloof ik!
Geloof ik!
een tip: In services.msc (gewoon zo invoeren bij start --> run) daar moet je NVIDIA Driver Helper Service op disabled zetten. Wedden dat ie sneller afsluit???
edit:
damn, nét iets te laat
damn, nét iets te laat
Verwijderd
Altijd leuk zo'n flame op de vroege ochtendOp dinsdag 20 november 2001 08:14 schreef retepvosnul het volgende:
Oplossing.
Gewoon niet zo krenterig doen en een MAC kopen.
Verwijderd
Die kerel reageren op de vroege ochtend: "Wat heb ik aan een hamburger???"Op dinsdag 20 november 2001 08:19 schreef HlpDsK het volgende:
[..]
Altijd leuk zo'n flame op de vroege ochtend
Verwijderd
ik heb een 700mhz en 128 mb geheugen... en bij mij doet ie er ook iets van 2 minuten over ofzo.... een vriend van me had dat eerst ook en toen ineens niet meer .. vaag hoor dat xp... en wat ik ook niet snap dat dat xp geen 3dfx kent en geen viper 2 en geen awe 64 kaarten .. zuigd man
BootVis een idee?
"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."
Verwijderd
kan het ook niet veroorzaakt worden door al die illegale kopietjes?? neem daan dat hier maar weinig mensen het origineel hebben?
Geef me eens een goed onderbouwde reden waarom het afsluiten dan langzamer gaat! Ik ben best wel benieuwd eigenlijk!Op dinsdag 20 november 2001 17:19 schreef DevDesigner het volgende:
kan het ook niet veroorzaakt worden door al die illegale kopietjes?? neem daan dat hier maar weinig mensen het origineel hebben?
welke ICQ versie draaien jullie
2001....? Beta...Die iz traag met afsluiten! Heb ik allang door ben weer terug gegaan naar ICQ2000b en is nu Snel!
2001....? Beta...Die iz traag met afsluiten! Heb ik allang door ben weer terug gegaan naar ICQ2000b en is nu Snel!
Verwijderd
nou dat microsoft eindelijk eens slim is geweest om een toffe beveiliging in te bouwen... en op het moment dat je de cd kopieerd dat je xp mankementen gaat vertonen.. such as afsluiten...?
...nou, als ze bij microsoft niets beters kunnen verzinnen.....
heb trouwens die NVIDIA troep uitgezet, maar helpt geen een kl%&ten...
heb trouwens die NVIDIA troep uitgezet, maar helpt geen een kl%&ten...
Bij mij werkt het wel
Yesterday is history, today is a gift, tomorrow is a mystery
JAH DAT werkt echt geweldig.Op dinsdag 20 november 2001 17:15 schreef jelmervos het volgende:
BootVis een idee?
hibernate modus 5 seconden weer opgestart
n*t! Volgens mij heeft het gewoon te maken met het afsluiten van services, duurt bij mij met win2k ook redelijk lang. En die kopiebeveiliging komt in 2050 uit in win 2500Op dinsdag 20 november 2001 17:27 schreef DevDesigner het volgende:
nou dat microsoft eindelijk eens slim is geweest om een toffe beveiliging in te bouwen... en op het moment dat je de cd kopieerd dat je xp mankementen gaat vertonen.. such as afsluiten...?
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook een afsluit probleem met winXP. Ik heb alleen 1GB DDR ram erbij gedaan en een nieuw keyboard gekocht en sindsdien sluit winXP echt na een minuut pas af, als het niet langer duurt....
Verschillende truucjes geprobeerd die hier staan, maar dat heeft geen enkel effect.
Verschillende truucjes geprobeerd die hier staan, maar dat heeft geen enkel effect.
Verwijderd
Heb je je OS niet zo ingesteld dat ie je geheugen naar schijf schrijft bij een shutdown?
Met meer dan een gieg kan dat wel even duren ..
leuk zo'n oude koe
Met meer dan een gieg kan dat wel even duren ..
leuk zo'n oude koe
Verwijderd
ik neem aan dat ie zun virtueel geheugen wel uitgezet heeft bij een gieg geheugen...... heb ik wel gedaan tenminste
Heb je toevallig een Logitech toetsenbord en daarvoor hun programmaatje ge-installed voor die multimedia toetsen? Als dit zo is, moet je dat proggie ff de-installen, dan gaat het afsluiten weer sneller.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
De optie "Scan floppy on shutdown" bij je virusscanner uitvinken kan soms ook wel wonderen doen...
Ditzelfde probleem heb ik, ik krijg door dat het aan netstat ligt. Alles ondertussen geprobeerd maar niks helpt. Ik ga ff een format doen en weer schoon beginnen want bij mij duurt het niet slechts 1 a 2 minuten maar eerder 4 a 5
Digital Media Junkie
Precies ... datzelfde probleem met het Logitech keyboard had ik eergisteren ook nog, maar nu sluit ik dat eerst handmatig af en daarna Windows pas en dan scheelt het me wel 2 volle minuten!!
Eén en ander staat keurig zo verteld op www.logitech.com als je zoekt op Support voor jouw keyboard.
Heb je dit keyboard niet, dan kun je verder eens alle progjes sluiten en dan pas Windows ... zit hier een groot verschil, dan is er iets mis met die andere progjes, dus dan 1 voor 1 ze uitschakelen en testen!
Suc6!

Kommopzeg .. je bent Tweaker of je bent het niet!
Eén en ander staat keurig zo verteld op www.logitech.com als je zoekt op Support voor jouw keyboard.
Heb je dit keyboard niet, dan kun je verder eens alle progjes sluiten en dan pas Windows ... zit hier een groot verschil, dan is er iets mis met die andere progjes, dus dan 1 voor 1 ze uitschakelen en testen!
Suc6!
Jah, dát is de oplossingTha_TE schreef op 08 July 2003 @ 13:23:
bij mij duurt het ook 4 à 5 minuten.. erg vreemd..... misschien een keer format proberen.
[ Voor 21% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-07-2003 13:25 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Verwijderd
Er is een registry setting die aangeeft hoeveel tijd programma's krijgen om bij een shutdown van het systeem af te sluiten (daarna worden ze door het OS gekilled) Je zou kunnen proberen die setting wat lager te zetten.
Helaas weet ik zo uit m'n hoofd niet welke registry key dit doet.
Helaas weet ik zo uit m'n hoofd niet welke registry key dit doet.
Ja en na de format Linux erop zetten, je bent een tweaker of je bent het niet...ing._Buttje schreef op 08 July 2003 @ 13:23:
[...]
Jah, dát is de oplossing
Verwijderd
Da's niet slim. Ik heb zelf ook een gieg en dat is lang niet altijd genoeg. Zonder virtueel geheugen kom ik vaak tekort.Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 13:15:
ik neem aan dat ie zun virtueel geheugen wel uitgezet heeft bij een gieg geheugen...... heb ik wel gedaan tenminste
En daarbij .. dat heeft niks te maken met mijn verhaal. Het gaat om de inhoud uit fysiek geheugen dat ie weg schrijft. Die optie is er.
Ga hier maar eens naar toe in je registerVerwijderd schreef op 08 July 2003 @ 13:06:
Ik heb sinds kort ook een afsluit probleem met winXP. Ik heb alleen 1GB DDR ram erbij gedaan en een nieuw keyboard gekocht en sindsdien sluit winXP echt na een minuut pas af, als het niet langer duurt....
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WaitToKillService
en verander de dword waarde in 10 ipv 20000
Nu zal windows niet meer wachten met afsluiten, maar killt gewoon alles tegelijk.
Windows is nu afgesloten in een knipoog
Verwijderd
Naarmate je pc voller is duurt het ook een stuk langer...
Ik had een format gehad en schrok ervan hoe snel et ging
Ik had een format gehad en schrok ervan hoe snel et ging
misschien write caching op je schijf uitzetten? Windows moet bij afsluiten de inhoud van die cache namelijk alsnog naar je schijf schrijven. Scheelt wel performance vrees ik...
Verwijderd
Dat is de key die ik ook bedoelde jaBanshee79 schreef op 08 July 2003 @ 13:51:
[...]
Ga hier maar eens naar toe in je register
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\WaitToKillService
en verander de dword waarde in 10 ipv 20000
Nu zal windows niet meer wachten met afsluiten, maar killt gewoon alles tegelijk.
weet iemand wat mijn probleem kan zijn??? dat netstat??
Digital Media Junkie
Kijk maar ff op mijn homepage hoe je er moet komen, doe het wel snel want hij gaat er zo weer af, heb hem dalijk voor iets anders nodig.
http://members.chello.nl/rmvankan/Screenie.JPG
Klik met rechts op Waittokillservice, en kies wijzigen, verander die 20000 (=20 seconden) in 10 ofzo, wat jij leuk vind.
Edit: Dit is een screenie van windows XP Professional, ik weet niet of de home edition en of Windows 2000 e.d. dit ook hier hebben staan.
bij mij staat ie nog gewoon op standaard waarde omdat ie bij mij wel gewoon snel afsluit.
Suc6
Edit 2 : Geef anders ff je mailadres, dan stuur ik hem op, ik moet zo echt mijn homepage weer vrij hebben helaas.
Of kijk ff via google, daar krijg je ook een hoop hits: http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=
[ Voor 54% gewijzigd door Banshee op 08-07-2003 22:43 ]
Verwijderd
Zo'n beetje alles geprobeerd wat hier allemaal staat, maar het duurt nog steeds lang en eerst duurde het misschien hoogstens 10 seconden ofzo en zo ineens langer dan een minuut.
Heb je hier wat aan?Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 22:41:
Zo'n beetje alles geprobeerd wat hier allemaal staat, maar het duurt nog steeds lang en eerst duurde het misschien hoogstens 10 seconden ofzo en zo ineens langer dan een minuut.
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/n1052842186
Verwijderd
Hmmm... lees wat over een patch van windows. Ik heb niet zolang geleden nog wel een update gedaan ja, dus dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.Banshee79 schreef op 08 July 2003 @ 22:44:
[...]
Heb je hier wat aan?
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/n1052842186
Waarschijnlijk patch q815411?Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 23:25:
[...]
Hmmm... lees wat over een patch van windows. Ik heb niet zolang geleden nog wel een update gedaan ja, dus dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.
die kan je uninstallen via software.
dan ben je er vanaf.
Zie hier: http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek
[ Voor 31% gewijzigd door Banshee op 08-07-2003 23:32 ]
Verwijderd
Ik kan die patch niet vinden in me lijstje, dus blijkbaar heb ik die patch toch niet... jammer. Had gehoopt dat dat de oplossing zou zijn.
ik zoek ff op welke patchen de boosdoener zouden kunnen zijn.Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 23:39:
Ik kan die patch niet vinden in me lijstje, dus blijkbaar heb ik die patch toch niet... jammer. Had gehoopt dat dat de oplossing zou zijn.
Ik meld me zo weer.
Edit: Na ff gezocht te hebben middels de search was dit de eerste hit:
[rml][ XP] laatste XP updates vertragen de boel?[/rml]
Daar staan de "boosdoeners" in, alleen niet degene die ik hiervoor neergooide(Q815411) maar dat is er dus ook eentje.
Suc6
Edit 2 : Hier nog ff een verklaring van de MS techneuten zelf:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;815411
[ Voor 40% gewijzigd door Banshee op 08-07-2003 23:43 ]
Verwijderd
Ik ga ff lezen. Thnx voor het zoeken enz.
-edit-
Ik heb gewoon geen van die patches erop staan. Weird.
-edit-
Ik heb gewoon geen van die patches erop staan. Weird.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 23:48 ]
Dit is eigenlijk maar symptoombestrijding. Er blijft zeer waarschijnlijk een service hangen. Met deze registry key stel je de timeout wanneer een service gekilled wordt, als deze niet zelf afsluit, in.Banshee79 schreef op 08 July 2003 @ 13:51:
Het eigenlijke probleem is er dus nog steeds, alleen je hebt er geen last van. Het lijkt mij toch beter om te gaan analyseren welke service blijft hangen, en daar wat aan te doen.
Kijk eens in je event logs (application log) of daar wat relevants staat (errors). Indien dat niet het geval is, sluit zoveel mogelijk niet-essentiele services af (start -> run -> services.msc) en ga dan pas afsluiten. Sluit de computer dan wel snel af, dan weet je in welke services het zit.
Die patch was inmiddels teruggehaald en inmiddels opnieuw released iirc, dus de kans dat jij die nieuwe versie hebt is er ook.Verwijderd schreef op 08 July 2003 @ 23:25:
Hmmm... lees wat over een patch van windows. Ik heb niet zolang geleden nog wel een update gedaan ja, dus dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Moet je "Start > Run > regedt32" doen dan moet de key er wel bij staan. Jij hebt waarschijnijk "Start > Run > regedit" gedaan...
edit:
Heb niets gezegd
Heb niets gezegd
[ Voor 15% gewijzigd door RomeoJ op 09-07-2003 08:05 ]
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Vreemd, gister nog in Windows 2003 server die key gevonden onder 'regedit', Exchange 2003 heeft namelijk een akelig probleem waarbij dezelfde key gebruikt kan worden om de pijn (10 minuten voordat die bak eindelijk afsluit) te verzachten.Redneck® schreef op 09 July 2003 @ 07:43:
Moet je "Start > Run > regedt32" doen dan moet de key er wel bij staan. Jij hebt waarschijnijk "Start > Run > regedit" gedaan...
Het blijft hetzelfde register, right?
[ Voor 11% gewijzigd door blackd op 09-07-2003 07:58 ]
Verwijderd
Voor de niet al te snel begrijpende n00bjes 
Wanneer Windows XP wordt afgesloten moet het systeem eerst alle lopende processen beëindigen. Wanneer een proces zich niet onmiddellijk laat beëindigen geeft Windows het de gelegenheid dit uit zichzelf te doen en wacht enige tijd alvorens zelf het proces te beëindigen. Hoe lang Windows wacht is opgeslagen in het register.
Wanneer je de bewuste waarde in het register aanpast zal Windows eerder zelf het proces beëindigen waardoor de computer sneller afsluit.
1) start de register-editor ( Start-Uitvoeren en in het scherm REGEDIT typen en dan O.K. klikken )
2) navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control
3) klik op de map met de naam "control"
4) in het rechtervenster ziet u "WaitToKillServiceTimeout" , selecteer dit
5) klik er met de rechtermuisknop op en selecteer "wijzigen"
6) Wijzig de waarde in een lagere waarde dan 2000 ( bij mij staat hij op 200 )
7) Sla de wijziging op met O.K. en sluit de register-editor.
Wanneer Windows XP wordt afgesloten moet het systeem eerst alle lopende processen beëindigen. Wanneer een proces zich niet onmiddellijk laat beëindigen geeft Windows het de gelegenheid dit uit zichzelf te doen en wacht enige tijd alvorens zelf het proces te beëindigen. Hoe lang Windows wacht is opgeslagen in het register.
Wanneer je de bewuste waarde in het register aanpast zal Windows eerder zelf het proces beëindigen waardoor de computer sneller afsluit.
1) start de register-editor ( Start-Uitvoeren en in het scherm REGEDIT typen en dan O.K. klikken )
2) navigeer naar HKEY_LOCAL_MACHINE/SYSTEM/CurrentControlSet/Control
3) klik op de map met de naam "control"
4) in het rechtervenster ziet u "WaitToKillServiceTimeout" , selecteer dit
5) klik er met de rechtermuisknop op en selecteer "wijzigen"
6) Wijzig de waarde in een lagere waarde dan 2000 ( bij mij staat hij op 200 )
7) Sla de wijziging op met O.K. en sluit de register-editor.
Ik vind het dan ook een echte n00b oplossing, net zoiets als een format c:\. Ga liever kijken wat het echte probleem is.
Bij Windows Server 2003 staat deze op 500000 of 600000 ofzo.6) Wijzig de waarde in een lagere waarde dan 2000 ( bij mij staat hij op 200 )
Maar dat is ook niet zo heel gek, want zodra je deze waarde te laag zet, kan het zijn dat je bepaalde services te snel afsluit (ze hebben bijv niet alle data weggeschreven), wat weer dataverlies tot gevolg kan hebben.
[ Voor 41% gewijzigd door blackd op 09-07-2003 08:21 ]
Verwijderd
Ik gooi er binnenkort gewoon maar een format tegenaan. Heb winXP er nu al bijna anderhalf jaar opstaan, zonder format. Op deze manier kan ik gaan klooien, maar misschien wordt het alleen maar erger.
Zeg dat dan voortaan gelijk. Als je dit soort nepoplossingen gaat toepassen, hoeven we voortaan ook niet mee te denken.Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 10:04:
Ik gooi er binnenkort gewoon maar een format tegenaan.
Als je niet weet wat die lockups enzo veroorzaakt, je geeft een format en installeert de boel incl updates e.d. opnieuw, dan heb je kans dat je weer van vorenafaan kan beginnen.Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 10:04:
Ik gooi er binnenkort gewoon maar een format tegenaan. Heb winXP er nu al bijna anderhalf jaar opstaan, zonder format. Op deze manier kan ik gaan klooien, maar misschien wordt het alleen maar erger.
Ik denk dat het toch ergens met die updates zit.
Ik zou eerst gaan zoeken wat de oorzaak is, als je dat weet geef je alsnog een format (kan nooit kwaad) en vervolgens install je de boel weer zonder die "fout" mee te nemen.
Voorkomen is beter dan genezen lijkt mij
Een paar tips:
1) Ruim je register eens op met Regleaner 4.3
2) Ga eens puin ruimen op je hd, vaak veel temps e.d. na verloop van tijd
3) als je veel met drivers hebt gerommeld, kijk dan of je nog delen van oude kan vinden
4) Draai scandisk eens op evt. verloren clusters
5) Defrag wil ook wel eens helpen
6) schakel overbodige services uit
7) Maak je pagefile Fixed (scheelt ook wel eens iets)
enz enz.
Helpt dit ook niet, dan mag je van mij een format geven
Edit 2: Gebruik je toevallig Norton Antivirus 2003? want daar schijnt een patch voor te zijn als je last hebt van slow shutdowns.
[ Voor 34% gewijzigd door Banshee op 09-07-2003 11:48 ]
Verwijderd
Wie zegt dat je mee moet denken? Doe je dat toch lekker niet man. Ik kan er ook niks aan doen dat ik geen diehard nerd ben. Hou die domme opmerkingen gewoon eens achterwege. Post hier net een week actief en erger me nu al aan je.blackd schreef op 09 July 2003 @ 10:09:
[...]
Zeg dat dan voortaan gelijk. Als je dit soort nepoplossingen gaat toepassen, hoeven we voortaan ook niet mee te denken.
Verwijderd
Het zou aan die updates kunnen liggen, maar alle mogelijkheden die ik gegeven heb, worden ook aangegeven als mogelijke oorzaak en heb van me logitech keyboard al geprobeerd om de extra mogelijkheiden te uninstallen, maar het probleem blijft en qua patches kom ik niet veel tegen, of ik heb die patches niet.Banshee79 schreef op 09 July 2003 @ 11:40:
[...]
Als je niet weet wat die lockups enzo veroorzaakt, je geeft een format en installeert de boel incl updates e.d. opnieuw, dan heb je kans dat je weer van vorenafaan kan beginnen.
Ik denk dat het toch ergens met die updates zit.
Ik zou eerst gaan zoeken wat de oorzaak is, als je dat weet geef je alsnog een format (kan nooit kwaad) en vervolgens install je de boel weer zonder die "fout" mee te nemen.
Voorkomen is beter dan genezen lijkt mij
Een paar tips:
1) Ruim je register eens op met Regleaner 4.3
2) Ga eens puin ruimen op je hd, vaak veel temps e.d. na verloop van tijd
3) als je veel met drivers hebt gerommeld, kijk dan of je nog delen van oude kan vinden
4) Draai scandisk eens op evt. verloren clusters
5) Defrag wil ook wel eens helpen
6) schakel overbodige services uit
7) Maak je pagefile Fixed (scheelt ook wel eens iets)
enz enz.
Helpt dit ook niet, dan mag je van mij een format geven, want dan weet ik het ook niet meer.
Edit 2: Gebruik je toevallig Norton Antivirus 2003? want daar schijnt een patch voor te zijn als je last hebt van slow shutdowns.
De meeste punten die je noemt heb ik ook al geprobeerd, maar bij afsluiten leest ie m'n floppy en normaal gingen me icoontjes dan weg en nu blijven ze staan, behalve als ik er met me muis overheen ga, dan verdwijnen ze wel. Het lijkt wel alsof me computer gewoon een minuut niks doet en dan ineens een commando binnenkrijgt, dat ik me comp wil afsluiten.
Verwijderd
Ik heb het zelfs op 100 staan, maar dat maakt nauwelijks tot geen verschil.Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 10:24:
Wait to kill service op 2000 zetten in register.
Bij mij helpt het.
In het register bij local machine-current control set-control
nu rechts "wait to kill service...."waarde veranderen in 2000
Nou, ik post hier blackd in "xp sluit heel langzaam af" een aantal tips om na te gaan waar het probleem zit, paar uur daarna zeg je dat je gaat formatteren en je doet verder niets met mijn tips. Vind ik erg jammer.Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 11:55:
Wie zegt dat je mee moet denken? Doe je dat toch lekker niet man.
[quote]Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 11:58:
[...]
[...]
Als je daar last van hebt, heb je dan toevallig ook een hoge Explorer verbruik in je taskmanager?Bij afsluiten leest ie m'n floppy en normaal gingen me icoontjes dan weg en nu blijven ze staan, behalve als ik er met me muis overheen ga, dan verdwijnen ze wel. Het lijkt wel alsof me computer gewoon een minuut niks doet en dan ineens een commando binnenkrijgt, dat ik me comp wil afsluiten.
Eeeuhm. Wees ajb even wat aardiger voor elkaar, zeker voor de mensen die je aan het helpen zijn. En we zitten hier op Gathering of Tweakers, als in mensen die juist 'bovenmatig zijn geinteresseerd in computers' en het oplossen van zulke zaken juist een uitdaging is. Maar goed, deze discussie gaat hier verder niet gevoerd wordenVerwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 11:55:
Wie zegt dat je mee moet denken? Doe je dat toch lekker niet man. Ik kan er ook niks aan doen dat ik geen diehard nerd ben. Hou die domme opmerkingen gewoon eens achterwege. Post hier net een week actief en erger me nu al aan je.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Ik probeer alles uit, wat ik tegenkom hier, maar heb nu al vanalles geprobeerd, maar het probleem is er nog en ik weet verder niet waar het aan kan liggen, dus toch logica dat ik ga nadenken over een format.blackd schreef op 09 juli 2003 @ 12:07:
[...]
Nou, ik post hier blackd in "xp sluit heel langzaam af" een aantal tips om na te gaan waar het probleem zit, paar uur daarna zeg je dat je gaat formatteren en je doet verder niets met mijn tips. Vind ik erg jammer.
Ik ga heus niet om hulp vragen, als ik niks met de tips doe.
Maar wij (iig ik) kan dat niet dromen dat jij er wat mee doet, en wat je resultaten zijn. Feedback van jouw kant is dus gewenstVerwijderd schreef op 09 July 2003 @ 12:28:
Ik probeer alles uit, wat ik tegenkom hier, maar heb nu al vanalles geprobeerd, maar het probleem is er nog en ik weet verder niet waar het aan kan liggen, dus toch logica dat ik ga nadenken over een format.
Ik ga heus niet om hulp vragen, als ik niks met de tips doe.
Verwijderd
Ik heb nu op reboot geklikt en zelfs nu kan ik nog posten hier en me verbruik in me taskmanger staat echt niet hoog.
Verwijderd
Ik geef ook afentoe feedback, maar niet voor iedere tip, anders word het zo'n 'dit werkt niet' topic, waar de helft dan feedback van is, dus meestal beperk ik dat ffies tot 1 postblackd schreef op 09 July 2003 @ 12:30:
[...]
Maar wij (iig ik) kan dat niet dromen dat jij er wat mee doet, en wat je resultaten zijn. Feedback van jouw kant is dus gewenst.
Verwijderd
Welke firewall gebruiken jullie? Ik heb Norton Personal Firewall 2002 en die vertraagt de boel ook als ik de computer afsluit...
Meestal duurde het afsluiten een paar seconden , nu een minuut
Meestal duurde het afsluiten een paar seconden , nu een minuut
Verwijderd
XP geen 3dfx kent?? bij mij heeft ie netjes de Banshee herkend en met XP drivers geïnstalleerd.Verwijderd schreef op 20 November 2001 @ 17:14:
ik heb een 700mhz en 128 mb geheugen... en bij mij doet ie er ook iets van 2 minuten over ofzo.... een vriend van me had dat eerst ook en toen ineens niet meer .. vaag hoor dat xp... en wat ik ook niet snap dat dat xp geen 3dfx kent en geen viper 2 en geen awe 64 kaarten .. zuigd man
Mijn computer sluit af in ongeveer 10 seconden, zeker niet langer.
Verwijderd
bootvis versnelt het opstarten en afsluiten van Windows Xp te downloaden op microsoft website, zoek daar maar bij downloads voor uitleg typ in google bootvis
Al eens naar je processen gekeken voordat je afsluit?
Naast tweakXP en Nvidia willen ook virusscanners en firewalls (vooral zonealarm is daar uitmuntend in) roet in het eten gooien.
Ook hangende DOS-rommel vindt XP niet fijn.
Naast tweakXP en Nvidia willen ook virusscanners en firewalls (vooral zonealarm is daar uitmuntend in) roet in het eten gooien.
Ook hangende DOS-rommel vindt XP niet fijn.
>Select * FROM users WHERE clue > 0
Rocabo, jij hebt je proc. zeker over de 5Gig geclocked man!
ik heb een 1Gig en het duurt hier >= 5min...
(*zucht*... tijd voor een herinstall hier...)
ik heb een 1Gig en het duurt hier >= 5min...
(*zucht*... tijd voor een herinstall hier...)
Verwijderd
Voordat ik nog geen router had, had ik Zonealarm en heb toen nooit problemen gehad met een vertraging van het afsluiten.
Staat misschien in je register "ClearPageFileAtShutdown" in je register op 1? Dat scheelt nl ook. Open regedit...zoek op die sleutel en als deze op 1 staat, zet hem dan eens op 0 (CurrentControlSet). Scheelde op mijn pa zijn pc wel 3 min.
[ Voor 8% gewijzigd door Dol_Fijn op 09-07-2003 13:58 ]
Verwijderd
Die staat bij mij al op 0Dol_Fijn schreef op 09 July 2003 @ 13:57:
Staat misschien in je register "ClearPageFileAtShutdown" in je register op 1? Dat scheelt nl ook. Open regedit...zoek op die sleutel en als deze op 1 staat, zet hem dan eens op 0 (CurrentControlSet). Scheelde op mijn pa zijn pc wel 3 min.
Verwijderd
Graag!Banshee79 schreef op 08 juli 2003 @ 22:46:
[...]
Sorry appie_25_ mijn homepage is nu weer leeg, zeg het maar ff als je een screenie via je mail wilt ontvangen.
raoost@msn.com
Thanks.
Verwijderd
ik heb dat ene in het register veranderd naar 1 ipv 20000
en ik heb bij de geluiden, het geluid weergeven bij afsluiten uit gezet.
dus als je nu afsluit hoor je geen geluidje meer.
dat scheelt ook wel veel in het afsluiten hoor.
maar waar het em in zit dat weet ik nog steeds niet.
bovenstaande heeft wel een beetje geholpen maar nog niet genoeg naar mijn inziens
en ik heb bij de geluiden, het geluid weergeven bij afsluiten uit gezet.
dus als je nu afsluit hoor je geen geluidje meer.
dat scheelt ook wel veel in het afsluiten hoor.
maar waar het em in zit dat weet ik nog steeds niet.
bovenstaande heeft wel een beetje geholpen maar nog niet genoeg naar mijn inziens
Pagina: 1