De tijd is denk ik daar is om van mijn +/- tien jaar oude pc met Intel i5 4460 processor en met 14 gb DDR3 met een GeForce GTX 1060 6GB (MSI) afscheid te nemen, hij begint merkbaar traag te worden en ik kan niet meer soepel alle taken uitvoeren die ik graag zou willen kunnen doen
.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een pc voor gewoon doorsnee dagelijks gebruik, verder kan ik mij het beste omschrijven als een casual gamer die af en toe best een game speelt, mijn voorkeur gaat dan uit naar FPS spellen maar iets als GTA V of Red Death Redemption 2.
Verder ben ik graag bezig met het maken van fotoalbums en stoeien met dingen in Cura en Sketchup e.d.
Maar dit is zeker niet dagelijks. Ook is het geen thuiswerk pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zelf zou alle onderdelen bij een leverancier (Azerty) willen bestellen, en hoop voor ergens tussen de
€ 1500,- en € 1700,- een toekomstbestendig systeem te kunnen vinden.
Assembleren zou ik graag ook laten doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn monitor (Samsung Odyssey G4 (BG400EU) 25" Zwart) en mijn toetsenbord (Logitech K295) en muis (Logitech M705) en standaard setje luidsprekers neem ik mee naar mijn nieuwe systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op mijn huidige pc heb ik een MSI moederbord en dito videokaart, over mijn huidige moederbord ben was en ben ik qua stabiliteit erg tevreden. Maar eigenlijk heb ik geen voorkeuren. Ik sta overal wel voor open.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen een computerkast met inhoud moet voldoende zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB toestanden, de pc komt beneden in de woonkamer te staan dus hij moet best wel stil zijn
Mijn voorkeur gaat uit naar een AM5 socket processor, en een Nvidia videokaart.
Ga je overklokken?
Met deze pc ga ik niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben op zoek naar advies en hoop dat iemand naar mijn huidige samenstelling wil kijken en deze aan de hand van het huidige aanbod en mijn voorkeuren advies kan geven zodat de set-up goed past bij mijn behoeftes.
Waar ik zelf het meest over twijfel bij het samenstellen van deze lijst is of het zinvol is om een AMD 7800X3D processor in plaats van een 7700 te nemen. Het prijsverschil is behoorlijk.
En of videokaart wel een goede geschikte kaart is, de monitor die ik heb blijft voorlopig nog dus ik zal niet hoger gamen dan op 1920x1080 (Full HD) op een refresh rate van 240Hz.
Ook voor wat betreft de computerkast ben ik nog zoekende.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben op zoek naar een pc voor gewoon doorsnee dagelijks gebruik, verder kan ik mij het beste omschrijven als een casual gamer die af en toe best een game speelt, mijn voorkeur gaat dan uit naar FPS spellen maar iets als GTA V of Red Death Redemption 2.
Verder ben ik graag bezig met het maken van fotoalbums en stoeien met dingen in Cura en Sketchup e.d.
Maar dit is zeker niet dagelijks. Ook is het geen thuiswerk pc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zelf zou alle onderdelen bij een leverancier (Azerty) willen bestellen, en hoop voor ergens tussen de
€ 1500,- en € 1700,- een toekomstbestendig systeem te kunnen vinden.
Assembleren zou ik graag ook laten doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn monitor (Samsung Odyssey G4 (BG400EU) 25" Zwart) en mijn toetsenbord (Logitech K295) en muis (Logitech M705) en standaard setje luidsprekers neem ik mee naar mijn nieuwe systeem.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Op mijn huidige pc heb ik een MSI moederbord en dito videokaart, over mijn huidige moederbord ben was en ben ik qua stabiliteit erg tevreden. Maar eigenlijk heb ik geen voorkeuren. Ik sta overal wel voor open.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen een computerkast met inhoud moet voldoende zijn.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen RGB toestanden, de pc komt beneden in de woonkamer te staan dus hij moet best wel stil zijn
Mijn voorkeur gaat uit naar een AM5 socket processor, en een Nvidia videokaart.
Ga je overklokken?
Met deze pc ga ik niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben op zoek naar advies en hoop dat iemand naar mijn huidige samenstelling wil kijken en deze aan de hand van het huidige aanbod en mijn voorkeuren advies kan geven zodat de set-up goed past bij mijn behoeftes.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Boxed | € 297,53 | € 297,53 |
1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 190,37 | € 190,37 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 2X E 12G OC | € 549,- | € 549,- |
1 | Behuizingen | Chieftec HC-10B-OP | € 47,15 | € 47,15 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 5 | € 87,75 | € 87,75 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 107,71 | € 107,71 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF A3 Gold 650W - TT Premium Edition | € 94,31 | € 94,31 |
1 | SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 158,99 | € 158,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.532,81 |
Waar ik zelf het meest over twijfel bij het samenstellen van deze lijst is of het zinvol is om een AMD 7800X3D processor in plaats van een 7700 te nemen. Het prijsverschil is behoorlijk.
En of videokaart wel een goede geschikte kaart is, de monitor die ik heb blijft voorlopig nog dus ik zal niet hoger gamen dan op 1920x1080 (Full HD) op een refresh rate van 240Hz.
Ook voor wat betreft de computerkast ben ik nog zoekende.
[ Voor 2% gewijzigd door Vonkenboer op 01-10-2024 19:49 . Reden: Voeding vergeten toe te voegen ]