Nieuw toetsenbord voor casual gaming

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-04 14:34
Mijn trouwe K800 is overleden en heb nu uit nood weer mijn oude G15 tevoorschijn getoverd.
Deze bevalt echter helemaal niet vanwege de diepe toetsen en de "zware" slagen die ze nodig hebben.

Ik ben al een poosje geïnteresseerd in een mechanische toetsenbord vooral omdat iedereen er lyrisch over schijnt te zijn :+

Eigenlijk zoek ik een fijn toetsenbord met niet te zware toetsen. Hoeft van mij niet fancy te zijn met RGB, mag wel. Bedraad of onbedraad maakt mij niet uit.

Ik gebruik hem vooral voor casual gaming. Dagelijkse potjes WoWs en zo nu en dan een shooter met vrienden.

Ik wil hier max 150 euro aan uitgeven.

Kan iemand mij wat handvatten, suggesties en/of ervaringen geven?

Beste antwoord (via Laurensius88 op 02-10-2024 15:55)

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-05 17:35
Er zijn zo veel toetsenborden, verschillende switches, keycaps, formfactors, en mensen die ieder iets anders weer fijn vinden dat suggesties met toetsenborden altijd moeilijk is.
Wat voor form factor wil je? En liever linear of tactile switches?
Ik vind zelf de toetsenborden van Varmilo wel tof alleen liggen die buiten budget. Wellicht kun je kijken naar Epomaker, zij hebben wel wat leuke toetsenborden voor een redelijke prijs zoals bijvoorbeeld https://amzn.eu/d/f3dRwyv of anders heeft Royal Kludge op Amazon ook wat leuke opties.
Keychron ook wel wat leuke toetsenborden, niet gericht op gamers dus een wat subtieler uiterlijk, maar wel gewoon goede kwaliteit.
Qua grote gaming merken. Logitech is niks mis mee, alleen leveren ze hier als het goed is alleen ISO layout. Razer is best prettig maar erg duur. Corsair valt behoorlijk tegen. HyperX heb ik nooit gebruikt maar ik hoor er wel goede dingen over, dus misschien dat dit een leuke is uitvoering: HyperX Alloy Origins Core (HyperX Red Switch, Qwerty US)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Pricewatch geeft je alle opties die je zoekt.

Zonder specifieke eisen krijg je vooral N=1 verhalen, je verzoek is erg breed.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:05
Ik heb vorig weekend een nieuw toetsenbord gekocht. Ik had een Razer Deathstalker en moest de toetsen te hard indrukken. Wel jaren gebruikt overigens.

Naar de Mediamarkt gegaan en diverse geprobeerd qua aanslag. Het is de Logitech MX Keys geworden. Typt heel fijn maar dat is een mening natuurlijk. Wel is de linker shift klein maar went snel.

Advies is dus om wat toetsenborden in een winkel te proberen :)

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
DaWizza schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 18:40:
Pricewatch geeft je alle opties die je zoekt.

Zonder specifieke eisen krijg je vooral N=1 verhalen, je verzoek is erg breed.
Uiteraard heb ik daar gekeken.. en juist daarom ben ik op zoek naar suggesties en juist ervaringen zodat ik mijn blik wat kan narrowen..

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Miyazono
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-05 17:35
Er zijn zo veel toetsenborden, verschillende switches, keycaps, formfactors, en mensen die ieder iets anders weer fijn vinden dat suggesties met toetsenborden altijd moeilijk is.
Wat voor form factor wil je? En liever linear of tactile switches?
Ik vind zelf de toetsenborden van Varmilo wel tof alleen liggen die buiten budget. Wellicht kun je kijken naar Epomaker, zij hebben wel wat leuke toetsenborden voor een redelijke prijs zoals bijvoorbeeld https://amzn.eu/d/f3dRwyv of anders heeft Royal Kludge op Amazon ook wat leuke opties.
Keychron ook wel wat leuke toetsenborden, niet gericht op gamers dus een wat subtieler uiterlijk, maar wel gewoon goede kwaliteit.
Qua grote gaming merken. Logitech is niks mis mee, alleen leveren ze hier als het goed is alleen ISO layout. Razer is best prettig maar erg duur. Corsair valt behoorlijk tegen. HyperX heb ik nooit gebruikt maar ik hoor er wel goede dingen over, dus misschien dat dit een leuke is uitvoering: HyperX Alloy Origins Core (HyperX Red Switch, Qwerty US)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurensius88
Dank je! Dit geeft me wat richting om te zoeken! En ik denk dat ik ook nog wel ff naar een winkel ga om wat te proberen, maar heb ik iig een denkrichting. Juist vanwege zoveel verschillende mogelijkheden zag ik gewoon door de bomen het bos niet meer!

Thnx!
Pagina: 1