Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 06:27
Beste Tweakers,

Na jarenlang altijd LG OLED C serie gehad te hebben wil ik nu eens wat anders. Momenteel een LG 55 C10 OLED bevalt verder prima maar wil weg bij LG software en naar ANDROID zodat ik meer apps heb als optie (F1 TV) De LG gaat naar de woonkamer en de 42inch OLED ga ik denk ik verkopen.

De OLED die ik nu zoek komt in de mancave en is vooral voor gamen op een PS5 (Pro) moet de maat van 55 inh hebben met een buget van maximaal 2000,- het zou mooi zijn als het een 2024 model is (denk ik) zodat ik daadwerkelijk wat op voorruit ga ten opzichte van de C10 die ik nu heb. Geluid maakt me niet uit want ik heb een aparte stereo met ARC of OPTICAL er aan hangen.

Naast gamen straam ik er films en series op met wisselende diensten. Maar het is 80% gamen.

Nu neig ik het meeste naar een SONY maar zie door de bomen het bos niet meer in hoeveel keus je hebt. De tv hangt aan de muur dus moet wel VESA heben. Ambilight vind ik ook wel een toeveoging maar niet tenkonste van beeld kwaliteit.

Dus wij kan me helpen met wat opties, mogen ook andere merken zijn maar wil vooral dus wel op voorruit gaan zo mogelijk op de C10 die ik nu heb.

Alvast bedankt!

Deze heb ik als optie bijvoorbeeld maar Sony series zijn me niet helemaal duidelijk.....

Sony Bravia XR-55A84L (2023)

[ Voor 8% gewijzigd door JWFpeters op 01-10-2024 15:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:36

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@JWFpeters Als je tv verder nog goed bevalt, dan kan je toch ook een mediaspeler aanschaffen, ipv voor enkel het besturingssysteem een hele nieuwe televisie kopen?

Gebruik daarnaast eens de Pricewatch om te filteren op dingen die tv sowieso moet kunnen. Sony wordt vaak geroemd om zijn beeldkwaliteit, LG is de maker van de panelen en biedt een goede prijskwaliteitverhouding. TCL heeft ook vaak prima tv's voor een goede prijs.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:28
Mee eens met bovenstaande, je kan je huidige TV zo upgraden/sidegraden naar een android platform, steek er een Firestick in bijv voor een paar tientjes https://www.amazon.nl/Sti...ingapparaat/dp/B098J3NXBZ en zet er F1 TV op https://www.amazon.com/Fo...dia-Limited/dp/B077VPVD47

Zo oud is die LG C10 toch ook weer niet, die heeft zover ik weet 120hz en VRR, het zou wat dat betreft amper een upgrade zijn

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Nee ik heb een 55 inch nodig voor de woonkamer daar hangt nu mijn oude 42inch oled die ik voor de pc had. Die gaat weg is te klein voor beide kamers. Dus deze 55 inch verhuist en hier wil ik een nieuwe. Nu kan ik gewoon weer een LG doen maar wil gewoon eens wat anders proberen als er dan toch een nieuwe moet komen ;) Dat hij Android heeft is mooi meegenomen. Wil niet nog meer losse kastjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:28
Ah zo ja, de grote switcheroo.

Dan zou ik inderdaad zoals eerder al is gezegd kijken naar Sony die Google TV (Android) altijd gebruiken
review: Sony Bravia 8-oled-tv - Peperdure middelmaat
Echter als ik review zo lees blijft LG C4 een betere keuze, echter zegt dit nooit alles, dit hangt af van je eigen omgevingslicht en dergelijke, beter is om te gaan kijken in een winkel, ik lees namelijk her en der ook dat mensen de Sony weer beter beeld heeft.

Of wachten op TCL's QD-Oleds die eraan zitten te komen
nieuws: TCL gaat dit jaar QD-oled-tv introduceren

[ Voor 5% gewijzigd door Turismo op 01-10-2024 16:12 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:30
Een TV kopen enkel en alleen voor een specifieke OS makes no sense.

De A8xL is, in de regel, qua beeldkwaliteit vergelijkbaar met een LG C serie. Je krijgt er betere processing voor terug (denk o.a. aan upscaling en motion handling), dit zal voor de een eerder zichtbaar zijn dan voor een ander. Ook zul je er qua accuraatheid m.b.t. de HDR weergave veel erop vooruitgaan, daar waar de LG CX dit verre van accuraat weergeeft. Hou er rekening mee dat je met de A84K meer waar voor je gld krijgt dan de A84L.

Wanneer je qua beeldkwaliteit erop wilt vooruitgaan kun je beter naar een LG 55G4 met gratis muurbeugel kijken, goedkoopste Benelux model is momenteel hier te koop. Koop er een externe GoogleTV mediaplayer naar wens bij en je kunt de komende jaren vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
Huh die snap ik niet. Met de Sony ga je er op vooruit zeg je en daarna zeg je de G serie LG beter is? De G is toch onder de C van LG of heb ik iets gemist?

Muurbeugel heb ik al ;)

De OLED die ik nu wil aanschaffen moet gewoon beter zijn kwa beeld zover mogelijk anders is het idd zonde.

[ Voor 23% gewijzigd door JWFpeters op 01-10-2024 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:30
*knip* niet nodig, of gebruik een TR. De G4 maakt gebruik van een tweede generatie MLA paneel in tegenstelling tot de C serie en A8 serie van Sony die beide over een WBE WOLED paneel beschikken.

Je zou bijv. kunnen beginnen bij de Tweakers reviews.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 01-10-2024 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
*knip* niet nodig, of gebruik een TR ben blijkbaar in de war met de B serie ;) maar elke review en mening is weer anders en vaak is een gemiddelde consument (die er wat verstand van heeft) met wellicht wat ervaring en kennis iets beter als bron. Dus vandaar de vraag. Er zijn nogal veel modellen vandaag de dag verkrijgbaar.

Zie idd dat de G hoger model is en kwa kleur en MLA en aardig stap omhoog is vergeleken met C serie en zelfs Sony. Dus dat is idd wel een optie als upgrade.

[ Voor 48% gewijzigd door Jorgen op 01-10-2024 20:46 ]

Pagina: 1