Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironheart
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-09 12:45
Hi,

Momenteel zitten we jarenlang bij de ABN AMRO. Ik ben eigenlijk op zoek naar een bank (beetje bekende bank) die net een stapje verder gaat. Ik zou graag een soort IF, THEN, ELSE willen zien.
Bijvoorbeeld:
Als SALARIS gestort wordt (check op payee),
Dan MAAK 10% OVER naar XYZ

Kennen jullie banken die zoiets hebben?

Zelf uiteraard al gecheckt bij de ABN. Revolut heeft het ook niet, KNAB ook niet en ING ook al niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:20

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

N26 heeft soort van automation (geld gestort is verdelen)
Bunq heeft wat diepere automation door middel van een API die je kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 09:34
Heb je nog andere voorbeelden waarvoor je het zou willen gebruiken? Tenzij je salaris onregelmatig wordt gestort is het genoemde voorbeeld namelijk kinderlijk eenvoudig in automatische overboekingen in te stellen op een vaste datum in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironheart
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 29-09 12:45
Homer-Simpson schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:25:
Heb je nog andere voorbeelden waarvoor je het zou willen gebruiken? Tenzij je salaris onregelmatig wordt gestort is het genoemde voorbeeld namelijk kinderlijk eenvoudig in automatische overboekingen in te stellen op een vaste datum in de maand.
Ik wil het eigenlijk hebben dat ik van iedere inkomstenbron een X percentage automatisch aan de kant zet.
Dus reverse van pinsparen zeg maar. Soort van spaarmethode dynamisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
ironheart schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:23:
Hi,

Momenteel zitten we jarenlang bij de ABN AMRO. Ik ben eigenlijk op zoek naar een bank (beetje bekende bank) die net een stapje verder gaat. Ik zou graag een soort IF, THEN, ELSE willen zien.
Bijvoorbeeld:
Als SALARIS gestort wordt (check op payee),
Dan MAAK 10% OVER naar XYZ

Kennen jullie banken die zoiets hebben?

Zelf uiteraard al gecheckt bij de ABN. Revolut heeft het ook niet, KNAB ook niet en ING ook al niet.
Precies dit doe ik bij Bunq.
Als er een bedrag van XYZ binnenkomt op mijn rekening verdeel ik 10% naar Rekening A, 20% naar Rekening B, etc. Auto
https://www.bunq.com/nl-nl/features/payment-sorter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik zit bij Rabobank, daar heb ik gewoon Slimme Overboekingen ingesteld, precies zoals jij aangeeft. Werkt erg goed.

Grote voordeel van Rabobank is dat het gewoon een ouderwetse, betrouwbare, echte bank is, en geen hypermoderne appbank met de risico's die daar weer bij horen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:59
Oon schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:49:
Ik zit bij Rabobank, daar heb ik gewoon Slimme Overboekingen ingesteld, precies zoals jij aangeeft. Werkt erg goed.

Grote voordeel van Rabobank is dat het gewoon een ouderwetse, betrouwbare, echte bank is, en geen hypermoderne appbank met de risico's die daar weer bij horen.
Een bank betrouwbaar noemen is een contradictie. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:13

thijsco19

KTM 990 SMT

Oon schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:49:

Hier idem dito.

Wel een kleine kanttekeningen, het automatisch overmaken kan alleen naar je eigen rekeningen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Pagina: 1