Ventilatieroosters buitendeur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 08-02 12:58
Heeft er iemand ervaring met wat goede ventilatieroosters zijn voor buitendeuren?

Ik lees goede verhalen over Duco Doorvent, maar als ik het goee begrijp zijn deze alleen voor binnendeuren geschikt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:01
Misschien kan je iets meer info geven, waarvoor zou je een ventilatierooster in je buitendeur willen zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
daniel14 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 13:27:
Misschien kan je iets meer info geven, waarvoor zou je een ventilatierooster in je buitendeur willen zetten?
Het gaat om mijn garage. Hier zit een roldeur in, 2 ramen (die niet open kunnen) en 2 deuren. Ik heb deze garage omgebouwd tot een soort mancave. Ik heb momenteel, buiten het openzetten van de deuren, geen optie om te ventileren. Ik merk dat de luchtvochtigheid hierdoor ook toeneemt binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
Heeft er iemand ervaring met wat goede ventilatieroosters zijn voor buitendeuren?

Ik lees goede verhalen over Duco Doorvent, maar als ik het goee begrijp zijn deze alleen voor binnendeuren geschikt.

Het gaat om 2 buitendeuren in mijn garage. In mijn garage zit een roldeur, 2 ramen (die niet open kunnen) en 2 deuren. Ik heb deze garage omgebouwd tot een soort mancave. Ik heb momenteel, buiten het openzetten van de deuren, geen optie om te ventileren. Ik merk dat de luchtvochtigheid hierdoor ook toeneemt binnen. Iemand een goede oplossing voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat is je budget ?

Eventueel ook al gekeken naar decentrale wtw ?
Of eventueel je glas vervangen waardoor er roosters in het kozijn geplaatst kunnen worden.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
ZeRoC00L schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 09:20:
Wat is je budget ?

Eventueel ook al gekeken naar decentrale wtw ?
Of eventueel je glas vervangen waardoor er roosters in het kozijn geplaatst kunnen worden.
Een paar honderd euro wil ik er wel aan uitgeven. Een raam vervangen vind ik te duur worden. Bedoel je met wtw zoiets als dit? https://www.ventilatiesho...57q-DC7fJITRoCBx8QAvD_BwE

Als ik het goed begrijp moet je deze zo vaak mogelijk aanzetten? Ventilatieroosters in de deuren plaatsen levert weinig effect op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:45
Alleen 1 rooster in de deur zal weinig ventileren. Je zal er op z'n minst in elke deur eentje moeten doen. Maar ook dat werkt pas een beetje als ze zo ver mogelijk van elkaar af zitten.

Het beste is om een rooster laag in de deur te doen en zo ver mogelijk van de deur af en zo hoog mogelijk een ventilator in de muur te maken.

Als je het eenvoudig wil houden kan je in de deur een gat maken en dan buiten een lamellenrooster en binnen een afsluitbaar schuifrooster doen.
En in de muur een badkamerventilator met de gewenste capaciteit.

Maar met alleen ventileren zonder de ruimte verwarmen krijg je de luchtvochtigheid niet omlaag. Dan kan een WTW ventilator het warmteverlies nog wat beperken. Maar geen ervaring mee.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

je kunt ook deze erin zetten:

https://www.gyzs.nl/airac...29iwDGEAQYASABEgJovPD_BwE.

Deze heb ik ooit ook zelf geplaatst, prima te doen.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Giovanni10 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 10:12:
[...]

Een paar honderd euro wil ik er wel aan uitgeven. Een raam vervangen vind ik te duur worden. Bedoel je met wtw zoiets als dit? https://www.ventilatiesho...57q-DC7fJITRoCBx8QAvD_BwE

Als ik het goed begrijp moet je deze zo vaak mogelijk aanzetten? Ventilatieroosters in de deuren plaatsen levert weinig effect op?
Ruiten vervangen valt op zich wel mee qua kosten, ongveer 100 per m2, afhankelijk van de grootte.
Een rooster is over het algemeen ook een 100 per strekkende meter.
Gewoon een ZZPer opzoeken die dit voor je kan doen.

Ja, zo'n decentrale WTW forceert in ieder geval wat luchtstroom en je warmteverlies is minder dan een rooster.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanni10
ZeRoC00L schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 11:08:
[...]

Ruiten vervangen valt op zich wel mee qua kosten, ongveer 100 per m2, afhankelijk van de grootte.
Een rooster is over het algemeen ook een 100 per strekkende meter.
Gewoon een ZZPer opzoeken die dit voor je kan doen.

Ja, zo'n decentrale WTW forceert in ieder geval wat luchtstroom en je warmteverlies is minder dan een rooster.
Als ik een airco zou plaatsen (ook ivm opwarmen in de winter en afkoelen in de zomer van de ruimte) kan ik hier ook mee ventileren. Zou het plaatsen van simpele ventilatieroosters dan wel voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:06
Giovanni10 schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 12:19:
[...]Als ik een airco zou plaatsen (ook ivm opwarmen in de winter en afkoelen in de zomer van de ruimte) kan ik hier ook mee ventileren. Zou het plaatsen van simpele ventilatieroosters dan wel voldoende zijn?
Airco is geen ventilatie, dat is enkel opwarmen, afkoelen (en ontvochtigen) van de lucht. Je moet apart nog ventileren.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-05 22:54

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nogmaals hou het bij 1 topic aub.

Tweakers Discord

Pagina: 1