Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo33
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-07 07:19
Goedemorgen,

Ik ben van plan een LG C3 / C4 te bestellen.

Echter is het nergens duidelijk aangegeven hoe het nou zit met burn in binnen de garantie termijn mocht dit zich voordoen.

Dus heb ik plasmavisie een mail gestuurd met de vraag:

Goedemorgen,

Ik heb een vraag betreft jullie extra garantie ( Inclusief servicepakket: 3 jaar garantie totaal, kosteloos retourneren en verzekerd transport ).

Wordt de 3 jaar bovenop de fabrieks garantie van 2 jaar geteld? dus 5 jaar in totaal?
Of lopen de garanties gelijktijdig?

Ook ben ik benieuwd of jullie met dit extra service pakket van 3 jaar ook inbrading (burn in) van oled tv's dekken mocht dit zich voordoen?

Vraag over de C series van LG oleds, deze hebben 2 jaar fabrieks garantie, valt eventuele inbranding (Burn in) ook onder deze 2 jaar fabrieks garantie? of geld dit alleen voor de G serie modellen?

Antwoord plasmavisie:

Goedemorgen

Met het service pakket heeft u 1 jaar extra garantie dus totaal 2+1
Inbranden naijlen of retentie is zeer uitzonderlijk tegenwoordig en valt onder geen enkele vorm van garantie.

Dus als ik het goed begrijp, met andere woorden heeft zelfs de G series met 5 jaar garantie geen garantie op inbranding :+

Iemand hier de het elders heeft nagevraagd of bij LG zelf? Hoor graag jullie ervaring en mening hierover.

[ Voor 38% gewijzigd door Leo33 op 01-10-2024 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWL92
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12:57
Dus als ik het goed begrijp, met andere woorden heeft zelfs de G series met 5 jaar garantie geen garantie op inbranding :+
Als ik hun antwoord goed begrijp, heb je maar 3 jaar garantie, geen 5?

Inbranden van huidige oleds komt minder snel voor door bepaalde technieken als pixelshifting etc...
Echter zou ik zelf nog altijd uit kijken met te lang statische content.

Maar als je de garantie op ipv tegen inbranden wil :
*(herinnerd zich een oude oude Sony (LCD) tv die heel wat uren weken lang op t zelfde scherm heb gestaan wat toen toch echt is gaan in branden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:56

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
LG biedt tegenwoordig 5 jaar fabrieksgarantie op de G- en Z-serie op het paneel, dus ook tegen het inbranden ervan. Maar... dat betreft de kosten van het paneel, niet de arbeidskosten van het vervangen ervan. Volledige garantie is er slechts voor 2 jaar.

Met een servicepakket zou je die arbeidskosten wellicht wel kunnen dekken, dat moet je plasmavisie vragen.

De C-serie heeft 2 jaar fabrieksgarantie, en bij de winkel wettelijke garantie.

Ik zou je niet gek laten maken: Het is al heel lang geleden dat we hier in het forum en melding van een ingebrande OLED hebben gekregen. De levensduur is tegenwoordig heel hoog, inbranden binnen de 5 jaar is geen reëel risico meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Via Plasmavisie heb je sowieso geen fatsoenlijke LG (en CE-Repair) garantie :) Dit omdat ze geen Benelux toestellen verkopen, maar goedkope grijze import vanuit hoofdzakelijk Oost-Europa.
Hoe hanteren jullie zulke scherpe prijzen

Onze televisies worden ingekocht via diverse leveranciers/distribiteurs uit zowel Nederland als Europa. Hierdoor heb je verschillende distribiteurscodes. Dit komt met name bij Samsung en LG voor. Omdat wij ook inkopen via de Europese distribiteur kunnen wij hierdoor vaak onze goede prijzen hanteren waar jij als consument van kan profiteren. Je hebt hierbij gewoon standaard 2 jaar fabrieksgarantie aan huis.

Het kan door onze manier van inkopen soms voorkomen dat er op een geleverde Samsung tv soms een andere code op staat (distribiteurscode) Als je bijvoorbeeld een DU8070 besteld kan je eventueel een DU8072 geleverd krijgen of XXN is bijvoorbeeld XXH en bij LG bijvoorbeeld een OLED55C46LA kan de de 6 een ander nummer zijn, maar alle toestellen zijn identiek, want er komt daadwerkelijk maar 1 model uit de fabriek voor heel Europa."
Dus advies #1 is om zaken als Plasmavisie en EL Vidas volledig te vermijden. Je ziet dat hun 3 jaar garantie al direct afgeslankt wordt met 'burn-in valt er NOOIT onder!!'. Zo zullen er nog honderd redenen zijn om je te laten bijbetalen voor garantie. Zit tegen het malafide aan. Als een zaak niet meedoet aan cashback acties en/of op de officiële LG dealerlijst staat weet je al genoeg.

Burn-in (ongelijkmatige pixel slijtage) valt in principe onder garantie, mits je verder aan de 'voorwaarden' voldoet. Daar wordt het wat vager als er gepraat wordt over 'normaal gebruik' en 'niet-commerciële doeleinden' of 'Gebruik dat verder gaat dan normaal huishoudelijk gebruik'.

Zo gaat LG ervanuit dat je particulier bent als een TV maximaal ~2000/2500 uur per jaar wordt gebruikt. Dat zou elke werkdag zo'n 8 uur gebruik zijn of élke dag 6 à 7 uur. Daarboven wordt commercieel gebruik al aannemelijker.

Maargoed inbranden gebeurt tijdens de garantie periode tegenwoordig al steeds minder. Mijn eigen 42C2 gebruik ik dagelijks als monitor en die heeft na 2 nog steeds geen burn-in verschijnselen. Dat ding toont vrijwel dagelijks dezelfde taakbalk en pictogrammen + software.

Zou persoonlijk vooral bij een degelijk zaak kopen die meewerkt met garantieverzoeken en niet de wet zoveel mogelijk probeert te omzeilen met trucjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo33
Dank voor de reacties.

Sterk verhaal van stin00 en ik heb maar metteen ook LG zelf benaderd via whatsapp.
Die geven zelf aan dat burn-in binnen de garantie termijn valt dus een geruststelling wat dat betreft.

Blijft de vraag over plasmavisie, Heb je nog wel recht op die 2 jaar fabrieksgarantie en zoja waarom zou
burn-in daar niet onder vallen?

Het verhaal over buitenlandse modellen is mij duidelijk maar als er wettelijk 2 jaar fabrieks garantie op hun toestellen zit waarom zou burn-in niet gedekt moeten zijn?

Ik zal LG hierover navragen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het is onduidelijk, LG schrijft in zijn garantievoorwaarden, ze schrijven "De garantie geldt niet voor commercieel of abnormaal gebruik, en is alleen beschikbaar voor de oorspronkelijke koper van het product wanneer het rechtmatig is gekocht en binnen het land van aankoop wordt gebruikt."

Ik zou zeggen dat Plasmavisie een Nederlandse winkel is en als ik de TV dan in Nederland gebruik, ik de televisie binnen het land van aankoop gebruik, dus als LG zijn eigen voorwaarden naleeft, zou je garantie moeten hebben. Hoe het in praktijk verloopt... geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo33
Goed punt van dmantione.
Heb even aan de bel getrokken bij LG over dat laatste en dit is de antwoord die ik heb gekregen.

Mijn vraag:

Nu zie ik bedrijven zoals plasmavisie scherp geprijsde producten aanbieden die ook wel buitenlandse modellen zijn met 2 jaar fabrieks garantie. vallen deze toestellen ook onder garantie bij jullie met dezelfde voorwaarden of niet?

LG :

Zeker! Als je in de Benelux woont en het product daar is gekocht, valt het binnen de garantievoorwaarden.

Zijn we weer een stuk wijzer op geworden met zijn allen hoop ik.

Ik zal plasmavisie in iedergeval berichten hierover, kunnen ze hun klanten beter informeren haha :+

[ Voor 8% gewijzigd door Leo33 op 01-10-2024 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wren
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:24
Leo33 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:52:
Goed punt van dmantione.
Heb even aan de bel getrokken bij LG over dat laatste en dit is de antwoord die ik heb gekregen.

Mijn vraag:

Nu zie ik bedrijven zoals plasmavisie scherp geprijsde producten aanbieden die ook wel buitenlandse modellen zijn met 2 jaar fabrieks garantie. vallen deze toestellen ook onder garantie bij jullie met dezelfde voorwaarden of niet?

LG :

Zeker! Als je in de Benelux woont en het product daar is gekocht, valt het binnen de garantievoorwaarden.

Ik zal plasmavisie in iedergeval berichten hierover, kunnen ze hun klanten beter informeren haha :+
Desondanks zou ik ook niet aanraden bij zo'n grijze import dozenschuiver als Plasmavisie te kopen. Teveel gezeik als er iets mee is. Ja, LG kan binnen europa binnen de garantie repareren. Maar mocht Plasmavisie omvallen dan is de kans er dat LG zegt: "tja, wij kunnen de claim niet overnemen want het toestel is niet door hen ingekocht bij LG Benelux"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Leo33 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 14:52:
Goed punt van dmantione.

Mijn vraag:

LG :

Je moet het absoluut zelf weten hoor, maar voorkom dit soort gezeik. Extra garantie die via een externe verzekering wordt geregeld en gare Oost Europese modelnummers waardoor de fabrieksgarantie in het geding kan komen.

Daarnaast heb je na die 2 jaar garantie pech. Plasmavisie doet alleen aan 2 jaar garantie (of je moet extra bijgekocht hebben). Als er na 3 of 4 jaar een defect optreedt ben je de sjaak bij Plasmavisie, die gaan niet meewerken aan kosteloze reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dat laatste is natuurlijk niet waar: Plasmavisie moet zich natuurlijk gewoon aan de Nederlandse garantiewetgeving houden en ik heb geen informatie dat Plasmavisie de wet overtreedt. Dat Plasmavisie eventueel moeilijk kan met garantie dat zou heel goed kunnen, maar dat is een algemeen probleem in de Nederlandse elektronicahandel: Heel veel verkopers proberen klanten eerst met een kluitje het riet in te sturen voordat ze over de brug komen, dus het zou heel goed kunnen dat Plasmavisie dat ook doet, al heb ik daar geen informatie over.

Persoonlijk vind ik dat alles een prijs heeft: Als het prijsverschil gering is, koop ik uit officiële kanalen, dan is het potentiële gezeik het geld niet waard. Maar het prijsverschil maar hoog genoeg is... op een bepaald moment rij ik zelf naar Duitsland om daar een televisie te kopen.

Partijen als Plasmavisie en Elvidas zitten daar tussen in: Je weet dat het de Snelle Henks zijn die televisies van elders halen, maar je hebt wel recht op garantie binnen Nederland, en als ik de reactie van LG lees, heeft het ook geen gevolgen voor de fabrieksgarantie. Je moet dus ook hier het prijsverschil afwegen tegen de extra service die je bij officiële dealers krijgt. Vind je dat te groot, dan doe je zaken met de snelle Henks en als het beperkt is, koop je beter bij de officiële dealers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo33
Het is een overweging inderdaad.

Die 2 jaar fabrieksgarantie staat plasmavisie buiten, kwestie van LG benaderen en die sturen netje CE Repair erop af. Opzich prima geregeld en ik heb goede ervaring met CE Repair drachten.

Echter zou ik denk ik zelf van die extra garantie afblijven daar waar ik geen meerwaarde zie en eventueel gezeik met desbetreffend bedrijf.

Dat gezegd hebbende, als ik bijvoorbeeld kijk naar een 83 inch tv die zo'n 800 euro goedkoper is, plus het feit dat ik voor garantie rechtstreeks met LG kan communiceren maakt het erg aantrekkelijk.

Als de prijsverschil dicht op elkaar zat was het inderdaad een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 23:17
Waarom Oled en niet Neo Qled van bv samsung geen last van burnin dan. Groot verschil is er niet echt met het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leo33
Ik heb een qd oled monitor van alienware en een LG C1 tv, ben naar de mediamarkt geweest en Neo Qled's bekeken, was voor mij toch een paar stappen terug persoonlijk.

Ook wil ik mijn pc aan de tv kunnen aansluiten en gamen op de bank, Vind de Gsync ook wel meerwaarde hebben van LG oled.

Lees op reddit ook dat mensen last van screen flickr etc hebben en de settings lang niet altijd goed kunnen krijgen, dat laatste is mijn grootste zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Shifra schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 20:52:
Waarom Oled en niet Neo Qled van bv samsung geen last van burnin dan. Groot verschil is er niet echt met het beeld.
Omdat OLED gewoonweg superieur is ten opzichte van een Samsung LCD die vaak maar 500 tot 1000 dimming zones hebben. Ik vind het verschil in beeldkwaliteit gigantisch.
Pagina: 1