[macOS] Gebruik van wifi/hotspot forceren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Is er een manier om te zorgen dan macos nooit automatisch switched tussen wifi's/hotspots?

Nu wisselt hij bij mij nog wel eens tussen 2.4ghz en 5ghz, alsmede tussen mijn hotspot en de wifi.

Kan ik dit aanpassen zodat hij nooit automatisch switched (zelfs als de wifi/hotspot weg valt)?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Heb je zelf al gezocht? Heb je bijvoorbeeld dit support artikel al doorgenomen: https://support.apple.com...elp/mh11935/15.0/mac/15.0 ? Je kan daar een aantal opties aanzetten zodat je het moeilijker maakt voor je Mac om naar een andere verbinding te schakelen zonder dat jij er bij betrokken bent. Het idee is juist dat je Mac voor jou de best werkende verbinding zoekt, dus waarom wil je dit niet? Er mist nog wat informatie in je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Om welk macOS gaat het hier? Welke hardware (MacBook? Mac Mini? iMac?)? Wordt het netwerk door jou beheerd of iemand anders? Waarom wil je dat de Wi-Fi gekoppeld blijft aan een specifiek netwerk, met een specifieke frequentie?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sorry het is idd beter als ik wat meer achtergrond geef over mijn probleem.

Ik zit op een plek waar het internet niet altijd even goed is (heel veel latency, complete uitval), dus daarom dat ik vaak voor belangrijke zaken waar ik niet onderbroken wil worden gewoon de internetverbinding van mijn telefoon gebruik (als hotspot).
Weliswaar is de snelheid niet zo hoog maar het is veel stabieler. Het probleem is echter dat hij altijd weer switched van personal hotspot naar wifi.

Dus bij wifi kan ik wel aangeven dat hij niet automatisch moet joinen, maar van tijd tot tijd switched hij nog steeds van personal hotspot naar wifi (ook al staat het wifi teken op lichtgrijs er is 100% zeker verbinding met het wifi netwerk). Doordat mijn IP veranderd, word ik dan altijd uit mijn sessie gekickt (ik zou een VPN kunnen gebruiken maar dat vertraagt de boel ook weer)

[ Voor 8% gewijzigd door StephaN900 op 02-10-2024 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39
Je kan gewoon in de advanced WiFi settings melden dat hij het WiFi netwerk wat op dat moment niet goed functioneert moet 'vergeten'. Iets minder drastisch: je kan ook alleen de switch voor 'automatisch verbinden met' voor dat netwerk uitzetten volgens mij. Als je hem laat vergeten moet je wel steeds weer opnieuw dat netwerk kiezen en het wachtwoord invullen als je er wel weer gebruik van wilt maken.

Je kan ook de 'ask to join networks' optie aanzetten, dan krijg je een waarschuwing als je Mac wil overschakelen. Maar dat staat volgens mij allemaal ook in het artikel wat ik hierboven heb gelinkt.