Refurbished laptop voor LoL, AoE.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijkoop
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 03-10-2024
Goedenavond,

Na een hele zoektocht online, heb ik toch besloten om wat hulp in te schakelen.

Ik ben opzoek naar een refurbished laptop, welke wat ouder mag zijn. Ik ga er enkel en alleen thuis gebruik van maken.

Ik zal hem voornamelijk gebruiken om League of Legends te spelen, misschien eens Age of Empires (nostalgie!) of een vergelijkbare game die wellicht op steam te vinden zijn.

Ik heb van alles gelezen over processoren etc, maar welke ik nu echt nodig heb blijft voor mij erg lastig. Hoe zwaarder hoe beter, maar zoals je ziet ga ik geen mega spannende dingen doen. Ik zou graag soepel een spelletje willen/kunnen spelen zonder om de haverklap te haperen.

Dan, het budget.. ik heb eigenlijk geen bedrag in gedachte, maar hoe goedkoper hoe beter. Ik ga het niet dagelijks gebruiken, en soms waarschijnlijk niet eens wekelijks/maandelijks. Onder de €500 is voor mij dus een must, maar dat vind ik al veel geld voor iets wat je amper gebruikt.

Alvast bedankt voor alle suggesties/adviezen _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heijkoop schreef op maandag 30 september 2024 @ 23:18:
Na een hele zoektocht online, heb ik toch besloten om wat hulp in te schakelen.
Wat heb je dan al gevonden en waarom voldoet het (wellicht) niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Laatst online: 02-07 13:00
Volgens mij is de eerste de beste laptop die ik tegenkom via goegel al voldoende voor de genoemde spellen:
https://www.daansmagazijn...MujDXZpX4RzcaAjfGEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijkoop
Ik had zelf iets vergelijkbaars (denk ik) gevonden,

https://www.asbascomputer...d-windows-11-12-5-full-hd

Een iets verouderde i7 is vaak beter dan een iets nieuwere i5? Ik heb hier dus heel weinig verstand van..

Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
Ik zou kijken naar een laptop met een Ryzen CPU, die hebben meestal wel redelijke iGPU's

uitvoering: HP 15s-eq2804nw (8GB ram)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GJ uit Brabant
  • Laatst online: 02-07 13:00
Ik zou zelf voor zoiets overigens niet voor refurbished gaan. Dan krijg je mijns inziens vooral gebruikte kantoorlaptops. Niet ideaal voor spellen. Zeker niet met jouw budget. De videokaart blijft dan de zwakke schakel.
Tip van Danny Phantom hierboven is wel een goeie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:35
v&a aangeboden: HP laptop 14-em0952nd

Of zoiets, 2r hands is meestal net zo goed als refurb als de batterij niet zo belangrijk is.
Let wel op dat dit model niet stil is :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Phantom
  • Registratie: December 2015
  • Niet online
99ruud99 schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 07:04:
v&a aangeboden: HP laptop 14-em0952nd

Of zoiets, 2r hands is meestal net zo goed als refurb als de batterij niet zo belangrijk is.
Let wel op dat dit model niet stil is :)
Heb een paar jaar (ruim 3 alweer) geleden ook mijn laptop 2e hands gehaald, werkt nog perfect op de accu na. Dus dit is zeker een goede optie :)

Dit is een beetje een filter met het aanbod op het moment. Zullen geen uitblinkers zijn maar league zou moeten lukken
categorie: Laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijkoop
Misschien dat jullie mij nog 1x kunnen helpen. Ik heb van alles uitgezocht en twijfel tussen twee.

Combi AMD ryzen 7520u + AMD Radeon 610M of AMD Ryzen 5 3550H Radeon vega mobile Gfx + NVIDIA Geforce GTX 1050.

Verschil in prijs is minimaal (75€)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:20
Danny Phantom schreef op dinsdag 1 oktober 2024 @ 00:02:
Ik zou kijken naar een laptop met een Ryzen CPU, die hebben meestal wel redelijke iGPU's

uitvoering: HP 15s-eq2804nw (8GB ram)
Deze komt niet overeen met het type bij de aanbieder. Ook totaal onduidelijk of het om nieuw of tweedehands gaat.

99% van de "refurbished" laptops is gewoon tweedehands. Klinkt natuurlijk heel fancy.

Let een beetje op met het "particuliere" aanbod op V&A. Hier zitten veel bedrijven tussen waarvan je het op het eerste gezicht niet ziet. Consumentenrecht is ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:42

Thomg

Aww yiss

Heijkoop schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 09:49:
Misschien dat jullie mij nog 1x kunnen helpen. Ik heb van alles uitgezocht en twijfel tussen twee.

Combi AMD ryzen 7520u + AMD Radeon 610M of AMD Ryzen 5 3550H Radeon vega mobile Gfx + NVIDIA Geforce GTX 1050.

Verschil in prijs is minimaal (75€)
De 7520U is een erg slechte processor met een heel erg zwakke iGPU, vergelijkbaar met een 5300U of 4300U met HTT. Daar zou ik geen games op spelen.

De 3550H is nog wat minder maar komt op z'n minst met een "capabele" (grote airquotes, relatief hier) GPU waar je wat mee kan.

Een prijsverschil van 75€ minimaal noemen vind ik een beetje vreemd aangezien we het hier over laptops hebben die (hopelijk) niet meer dan 400€ kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04

Q-bone

Dusss...

Kun je niet beter door sparen voor een nieuwe?

Geen idee of het wat is maar deze
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

was laatst in de aanbieding voor 399

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:42

Thomg

Aww yiss

Q-bone schreef op woensdag 2 oktober 2024 @ 10:19:
Kun je niet beter door sparen voor een nieuwe?

Geen idee of het wat is maar deze
https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=txl

was laatst in de aanbieding voor 399
Is nu 430 bij megekko.
uitvoering: MSI Modern 15 B7M-047NL
Niet een heel erg bijzonder deal voor die prijs tho.

Andere suggestie @Heijkoop ;)
https://nl.pepper.com/aan...16gb-ram-512gb-ssd-325066

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heijkoop
Bedankt voor de suggesties. Grotere games speel ik veelal op de PS5. League of Legends, Age of Empires etc wil ik graag weer normaal kunnen spelen.
Pagina: 1