Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdh1
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop, voornamelijk voor fotobewerking. Ik word niet echt wijzer welke laptops nu de beste beeldschermen hiervoor hebben

Wat ga je met je laptop doen?
Fotobewerking lightroom, photoshop

Wat is je budget?
Circa 1200-1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee. Lange accuduur zou fijn zijn. Gewicht niet belangrijk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
- minimaal 15 inch scherm
- zo hoog mogelijk sRGB (liefst 100%)
- werkgeheugen minimaal 24gb
- opslag graag minimaal 1T
- geen macbook

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdh1
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik ben in mijn zoektocht oa deze tegen gekomen.
- ASUS Vivobook 16 X1605VA-MB722W - 16 inch - Intel Core i9 - 32 GB - 1 TB
- LENOVO Legion Slim 5 - 16 inch - AMD Ryzen 7 - 32 GB - 1 TB - GeForce RTX 4070
- LENOVO LOQ 3 - 15.6 inch - Intel Core i7 - 24 GB - 1 TB - GeForce RTX 4060
- Asus proart studiebook 16 oled
- Dell xps 15 9520
- Msi prestige 16 ai evo b1mg 022nl qwert
- Lenovo IdeaPad Pro 5 OLED 83D4002CMH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:45
Je lijstje kan ik niet zoveel mee, linkjes zouden handig zijn als je er feedback op wilt. Als ik het merendeel namelijk in de Pricewatch invoer, krijg ik geen resultaten (die te koop zijn binnen je budget). De ideapad die je onderaan hebt staan, met dat typenummer heeft geen OLED scherm.

Dat gezegd hebbende, misschien is dit wat:
uitvoering: Lenovo Legion Slim 5 16AHP9 (83DD003PMH)

Wel uit de gamelijn, hoewel zonder discrete GPU. Maar wel een knap scherm (OLED, 2560x1600, 100% DCI-P3), en ondanks "slechts" 8 cores lijkt hij me geen slechte processor te hebben. En aantrekkelijk geprijsd.

EDIT: Hij heet hier Legion slim, maar op de site bij Lenovo IdeaPad Slim. Geen gamelijn dus (wat wat mij betreft een voordeel is), dat verklaart ook het gebrek aan discrete GPU.

[ Voor 11% gewijzigd door Wild Chocolate op 02-10-2024 15:00 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deboerpp
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-05 18:40
Vorig jaar zat ik met hetzelfde , en heb ik deze gekocht : https://www.bol.com/nl/nl...h-165hz/9300000151558603/ , toen ik de aanbieding voor ~1360 Eu. Had maar 500 GB, maar ik heb er toch sowieso een 4TB SSD in gestopt, want met 500gb of !TB is veel te weinig.

Gebruik is goed, laptop kan alles, High Res + 100MB foto's in RAW worden zo geladen, en bewerkingen, die ik sowieso tot een minimum wil houden altijd, gaan ook vlot. Alleen het opslaan/omzetten in jpeg duurt soms een 3 sec. Dus die 16GB zijn meer dan genoeg en ga ik ook niet upgraden. Voor mij is het alleen een hobby, als het voor werk zou zijn zou ik het geheugen wel upgraden.

Video heb ik nog niet bewerkt , ondanks dat ik wel video genomen heb, maar ben content met het resultaat wat uit mijn Panasonic Lumis S5II komt...

Misschien heb je er wat aan , die ik heb wordt niet meer verkocht . Deze https://www.bol.com/nl/nl...hBSQ_0_12.16.ProductTitle is volgens mij wat er op dit moment het dichtst in de buurt komt.

Als je verder zoekt , let op de chip. De 7840HS die er hier inzit is echt gruwelijk goed, snel, wordt niet al te heet. Ik speel ook CP2077 op hoogste settings hierop , en de fan gaat alleen af en toe aan..

Oh, en in PS heb ik wel GK acceleratie aanstaan. Heb eigenlijk nog niet getest of het een verschil maakt, maar de 4070 die hier in zit heeft Max power.

Hopelijk heb je hier wat aan