Hulp bij internet beveiliging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart0099
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2024
Hallo Allemaal,

Ik zit al een tijdje met een stukje beveiliging wat ik voor mijzelf graag wil oplossen.
Via mijn werk dit jaar internet/AVG/veiligheid cursussen aangeboden gekregen en veel geleerd, ook veel kennis die ik al had.
Daar begon toch wat te knagen, naast dat ik netjes omga met de gegevens van anderen. Wordt ik steeds vaker gebeld op mijn telefoon door callcenters. Ze krijgen de kans niet, druk ze weg en heb er inmiddels een neus voor gekregen. In mijn email krijg ik een shitload een spam, reclame e.d. niet normaal...
Op YouTube, zoekmachines worden mijn resultaten voor mijn gevoel steeds beperkter/gerichter.
Ik gebruik mijn email voor alles, financiën, koop, verkoop, socials, smart home, digid, contacten etc.
Wel heb ik een erg goed wachtwoord, maaaar net zoals de vele andere gebruik ik niet voor elk account een ander wachtwoord. Er zitten wat variaties tussen. (krijg wat wachtwoord vergeten mails binnen, echter nog nooit een gehackt account) gebruik voor veel sites F2A, maar geen inzicht of dat voor alles is gedaan of niet.

Als ik kijk naar mijn google account lijkt het 1 grote bende en hopelijk kunnen jullie me daarin helpen.

Op dit moment heb ik 1 hoofd email en 1 email voor alleen een playstation account.

Wat zouden jullie aanraden? meerdere email adressen? (maar hoe houdt je dan overzicht) las ook iets over email+xyz@gmail.com?
maar snapte het soort van maar ook weer niet. Heb het forum doorzocht maar kon zo 1,2,3 niet echt men vraag beantwoord krijgen.

what to do?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BytePhantomX
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:34
Die truc met email adressen is leuk, maar gezien je verhaal en kennisniveau zou ik me daar niet zo druk over maken. Het enige waarvoor het werkt is identificeren dat een webshop o.i.d. een datalek heeft gehad en dat jij kan zien welke partij dat is geweest. Dat kom overigens ook tegen een bepaalde kost, want je moet elke keer onthouden welk email adres je hebt gebruikt.

Als ik je zo lees, zou ik eerder aan een wachtwoordmanager gaan beginnen (sowieso handig als je die unieke mail adressen gaat gebruiken om ze op te slaan) en zou je kunnen overwegen om advertenties te blokkeren. Denk aan ublock origin in de browser of een pihole in je netwerk (al is dat mogelijk iets te technisch). Die laatste is misschien ook als dienst af te nemen.