Een korte introductie van de zelfgebouwde PC die ik nu bezit:
- Samsung 970 EVO 1TB M.2 - Solid state drive 2x
- EVGA 850 B3 - Voeding (intern)
- EVGA GeForce RTX 2080 Super XC Ultra Gaming - Grafische kaart
- Intel Core i9-9900K – Processor
- Gigabyte Z390 AORUS PRO – Moederbord
- Be quiet! Dark Rock Pro 4 - Koeler voor processor
- GSkill Trident Z RGB F4-3200C16Q-64GTZR – Geheugen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe PC zal vooral worden gebruikt om te gamen, maar ook virtualisatie m.b.t. Vmware.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zelf zou alle onderdelen bij een leverancier (Azerty) willen bestellen. Ik zit aan een bedrag tussen de 2500 en 4000 te denken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op moment heb ik besloten om een MSI PRO Z790-A MAX WIFI - Moederbord aan te schaffen.
Graag zou ik een intel core i7 of i9 willen hebben, maar hoeft geen overkill te zijn. In iedergeval heb ik de chipset van AMD uitgesloten en zal ik een videokaart RTX 4700 of 4800 willen aanschaffen. Voor het geheugen heb ik nog niet gekeken wat het beste zou passen bij het moederboard. Wel will ik gebruik gaan maken van DDR5 module. Graag ook een tip qua voeding die geschikt zou zijn en wil ik geen waterkoeling gaan gebruiken.
Ga je overklokken?
Met deze pc ga ik niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik een advies willen over het volgende:
- een i7 of i9 die geschikt is voor het moederbord;
- een voeding die nodig zou zijn.
- Welke DDR5 module raden jullie aan?
- Een koeling voor de CPU die geschikt is (m.u.v. het gebruik van waterkoeling)
- Samsung 970 EVO 1TB M.2 - Solid state drive 2x
- EVGA 850 B3 - Voeding (intern)
- EVGA GeForce RTX 2080 Super XC Ultra Gaming - Grafische kaart
- Intel Core i9-9900K – Processor
- Gigabyte Z390 AORUS PRO – Moederbord
- Be quiet! Dark Rock Pro 4 - Koeler voor processor
- GSkill Trident Z RGB F4-3200C16Q-64GTZR – Geheugen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De nieuwe PC zal vooral worden gebruikt om te gamen, maar ook virtualisatie m.b.t. Vmware.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zelf zou alle onderdelen bij een leverancier (Azerty) willen bestellen. Ik zit aan een bedrag tussen de 2500 en 4000 te denken.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op moment heb ik besloten om een MSI PRO Z790-A MAX WIFI - Moederbord aan te schaffen.
Graag zou ik een intel core i7 of i9 willen hebben, maar hoeft geen overkill te zijn. In iedergeval heb ik de chipset van AMD uitgesloten en zal ik een videokaart RTX 4700 of 4800 willen aanschaffen. Voor het geheugen heb ik nog niet gekeken wat het beste zou passen bij het moederboard. Wel will ik gebruik gaan maken van DDR5 module. Graag ook een tip qua voeding die geschikt zou zijn en wil ik geen waterkoeling gaan gebruiken.
Ga je overklokken?
Met deze pc ga ik niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Graag zou ik een advies willen over het volgende:
- een i7 of i9 die geschikt is voor het moederbord;
- een voeding die nodig zou zijn.
- Welke DDR5 module raden jullie aan?
- Een koeling voor de CPU die geschikt is (m.u.v. het gebruik van waterkoeling)