Bruynzeel douchedeur strip gezocht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:16
Ik ben op zoek naar een douchedeurstrip voor een bruynzeel douchedeur. Degene die we nu hebben is kapot gegaan en dat betekend wateroverlast in de badkamer ;)

Nu heb ik een generiek model gevonden maar daar gutst het water nog harder langs, geen succes dus…

Zelf al lopen zoeken adhv foto's met google lens etc maar helaas niet kunnen vinden. Een bericht aan Bruynzeel heeft helaas ook nog niets opgeleverd.

Wellicht weet iemand hier welke type dit is en waar ik deze kan aanschaffen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z9Tm3J8nG3Ne1eZ1SUX-KOGZ1gE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b3scFMzztLx1DBtGdGTl26Dd.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZu1uR-8hBHGNoczZONmiFUl5XA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/btBtU9VdGVhL7A2p9JUOUmV4.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:44
Heb je bruynzeel al gebeld?
Grote kans dat ze het gewoon voor je kunnen bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:34
Dat is een standaard lekstrip. Uiteinde pas je met hobbymes aan.

Waar gutst het water langs? Technisch kan dat toch alleen aan de onderzijde?

Relevante maten zijn glasdikte en flaphoogte.

Op welbie.nl staan bij veel lekstrips de maten erbij met maattekening.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 30-09-2024 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Draakje5 schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:16:
Heb je bruynzeel al gebeld?
Grote kans dat ze het gewoon voor je kunnen bestellen.
Yes, gebeld en die gaven aan dat ik even een berichtje moest sturen, dus zoals aangegeven heb ik dat gedaan maar nog geen reactie helaas.
Rukapul schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:25:
Dat is een standaard lekstrip.

Het heeft te maken met die gekke punt die weer een ander stukje afsluit wat weer in een soort van eindkap komt. Helaas dus niet standaard.

En dat is dan ook precies waar het water uitkomt, aan het einde van de strip.

Ik zal eens op die site zoeken, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Maak eens een situatiefoto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
Rukapul schreef op maandag 30 september 2024 @ 22:25:
Dat is een standaard lekstrip. Uiteinde pas je met hobbymes aan.

Het was geen standaard lekstrip, deze hebben we namelijk jaren geleden al eens bij Bruynzeel gekocht toen de vorige stuk ging. Vandaag overigens bericht gekregen van Bruynzeel dat dit spul niet meer leverbaar is en dat Bruynzeel ook is gestopt met douchedeuren etc. Dat is dus balen.

Met de generiek lekstrip komt het water over de hele lengte van de lekstrip er onder door. Maar het grootste punt waar het water langskomt is bij het uiteinde waar juist die gekke inkeping in zit. Maar omdat het nu over de hele lengte van de lekstrip ook niet goed is ga ik er vanuit dat het aanpassen van deze generieke strip niet veel gaat uithalen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Tribunus schreef op donderdag 3 oktober 2024 @ 20:27:
[...]

Het was geen standaard lekstrip, deze hebben we namelijk jaren geleden al eens bij Bruynzeel gekocht toen de vorige stuk ging. Vandaag overigens bericht gekregen van Bruynzeel dat dit spul niet meer leverbaar is en dat Bruynzeel ook is gestopt met douchedeuren etc. Dat is dus balen.

Met de generiek lekstrip komt het water over de hele lengte van de lekstrip er onder door. Maar het grootste punt waar het water langskomt is bij het uiteinde waar juist die gekke inkeping in zit. Maar omdat het nu over de hele lengte van de lekstrip ook niet goed is ga ik er vanuit dat het aanpassen van deze generieke strip niet veel gaat uithalen :X
Ik zie niets speciaals aan die lekstrip:
• inkeping om om het glas te schuiven
• flap onderzijde -> beschikbaar van paar mm tot meer dan 3cm - locatie van flap aan voorzijde is iets minder standaard want zit meestal in het midden
• 2e flap voorzijde -> beschikbaar in ruime variatie van richtingen
• apart gevormd uiteinde met oa inkeping -> na te maken

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 03-10-2024 20:36 ]

Pagina: 1