Samsung magnetron na 2,5 jaar defect, geen garantie.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-09 09:04
2,5 jaar geleden voor 500 euro een Samsung magnetron gekocht bij de inmiddels failliete *knip* Naam winkel . (De curator verwijst naar Samsung).

Via de FB messenger (Je kunt alleen maar telefonisch, Whatsapp of via de Messenger contact krijgen)
Inmiddels contact gehad met twee personen, maar ze sturen mij in cirkeltjes. Verwijzen mij naar de website voor een service afspraak, die je vervolgens aangeeft dat het buiten de garantie valt en je akkoord wil laten gaan met kosten.

Via de Messenger aangegeven een beroep te doen op Wettelijke garantie dan wel non-conformiteit, maar op de Messenger wordt gewoon niet meer geageerd. Ik heb gevraagd naar een e-mail of postadres maar dat krijg ik gewoon niet.

Iemand ervaring met Samsung en wellicht een e-mail adres?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 30-09-2024 21:32 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-10 18:25
Wettelijke garantie/non conformiteit moet je bij de failliete Webshop zijn. Je hebt mogelijk wel recht op commerciële/fabrieksgarantie maar daar zitten andere regels aan zoals een harde datum/duur. Ik denk in dit geval dat je pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:48
Wat heeft Samsung met de garantie tussen jou en de verkoper te maken dat je verwacht dat ze het kosteloos fixen? Of belooft Samsung op de website dat de oven het minimaal 5 jaar doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dikke pech, Winkel is failliet en Samsung heeft geen overeenkomst met jou.

[ Voor 9% gewijzigd door Yorinn op 30-09-2024 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Op de website van Samsung staat op dit moment voor magnetrons 24 maanden fabrieksgarantie maar de vraag is of dat ook 30 maanden geleden zo was. Ik vermoed niet dat het toen meer was dan 24 maanden garantie. Blijft coulance over, misschien doet Samsung wel een redelijk aanbod qua kosten voor de reparatie of krijg je korting, vergeleken met als je het zelf laat repareren. Afhankelijk van wat er precies kapot is zou je ook hier kunnen vragen om hulp om het zelf te repareren als dat nodig is. Is het bijvoorbeeld de glazen draaiplaat dan kan je die met geluk misschien nog wel vinden op onderdelensites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Soldaatje schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:14:
Op de website van Samsung staat op dit moment voor magnetrons 24 maanden fabrieksgarantie maar de vraag is of dat ook 30 maanden geleden zo was. Ik vermoed niet dat het toen meer was dan 24 maanden garantie.
Er gold toen ook al 24 maanden fabrieksgarantie. Dat is niet heel makkelijk terug te zien, maar hier staat het ertussen:
Na het moment van aankoop geldt er een garantietermijn van 2 jaar op je magnetron.
Je kunt de reparatiekosten indienen als concurrente vordering bij de curator. De kans is klein maar niet nul dat je daar nog iets van terugziet.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"Voor de wettelijke garantie is winkel niet meer het juiste adres. Wil je een beroep doen op die garantie, dan kun je contact opnemen met de fabrikant van het product."

@fopjurist Denk je echt dat het geen enkele kans maakt bij Samsung? 500 euro Magnetron na 2,5jaar, dan mag je toch ook wel iets verwachten van een bedrijf als Samsung.
Mijn vorige Pelgrim Magnetron ging 14 jaar mee zonder kuren.

Samsung geeft tegenwoordig kosteloos 5 jaar, als je het product registreert. Mijn type nummer staat hier tussen. Alleen was er destijds de mogelijkheid niet om voor deze 5 jaar te kiezen.
https://www.samsung.com/n...rlengde-garantie-members/
Maar goed, het is ook erg bijzonder dat je ze niet officieel aan kunt schrijven. Ze hebben geen e-mail adres voor klachten. Ook via Messenger krijg je geen contact met de klachten afdeling of iemand die mijn claim kan weerleggen, hij wordt gewoon genegeerd.

@Soldaatje Het moederbord is door Samsung al twee keer onder garantie vervangen (langer dan 6 maanden geleden helaas) en nu 'verwarmt' hij niet meer.

@President Het is Samsung makelij, ik verwacht niet dat ze die dingen gratis aan winkel gaven. Ze hebben dus ook aan mij verdient. Daar mag ook wel iets tegen overstaan. Na 5 jaar had ik een korting oid wel ok gevonden maar na 2,5 jaar laat ik mij daar niet mee afschepen.

[ Voor 32% gewijzigd door Yorinn op 30-09-2024 21:35 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
Cobb schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:58:

@President Het is Samsung makelij, ik verwacht niet dat ze die dingen gratis aan knip gaven. Ze hebben dus ook aan mij verdient. Daar mag ook wel iets tegen overstaan. Na 5 jaar had ik een korting oid wel ok gevonden maar na 2,5 jaar laat ik mij daar niet mee afschepen.
Samsung heeft aan Winkel verdiend, maar echt niks aan jou. Ik snap je wel hoor, maar je hebt werkelijk waar 0,0 recht op geld of coulance vanuit Samsung als Samsung maar 24 maanden fabrieksgarantie heeft.

Snap wel dat het voor jou oneerlijk aanvoelt en dat je volgende oven geen Samsung zal zijn, maar dat is het simpele gevolg van een verkoper die failliet is ..

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 30-09-2024 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@President Ik begrijp het, de letter van de wet. Maar goed ik ben benieuwd. Eerst maar eens een adres vinden waar ik een klacht officieel kan indienen. Alleen dat is al bijzonder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Cobb schreef op maandag 30 september 2024 @ 19:17:
@President Ik begrijp het, de letter van de wet. Maar goed ik ben benieuwd. Eerst maar eens een adres vinden waar ik een klacht officieel kan indienen. Alleen dat is al bijzonder...
Bij wie wil je een klacht gaan indienen? Bij Winkel? Of de curator van winkel ?

Dat Samsung geen contactgegevens heeft is logisch, ze zitten natuurlijk helemaal niet te wachten op honderden consumenten per dag met allerlei vragen die aan de verkopers gesteld horen te worden...

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 30-09-2024 21:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
*knip* Offtopic. Dit helpt TS niet verder met zijn probleem.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 30-09-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel uit de TS en uit een aantal reacties verwijderd. Daarnaast heb ik relevante links waar de naam van de winkel in staat in mo-tags geplaatst.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:47
Wat is er precies kapot? Zo snel gaan magnetrons meestal niet kapot, dikke kans dat het alleen de deursensor is, die dingen zijn vaak (met opzet?) van fragiel plastic gemaakt, de deur te vaak dichtgooien en het is stuk. Als de magnetron niet ziet dat de deur dicht zit lijkt het alsof hij niks meer doet. (lampje zit vaak op een andere sensor, voor de veiligheid moeten beide het doen). Probeer de deur naar boven of beneden te drukken en kijk of de magnetron dan wel verhit.

Want zelfs met een hypothetische coulance ben je zeker ruim 100 kwijt, met een beetje geluk kun je het voor €10 fixen. Let wel dat een magnetron openmaken gevaarlijk kan zijn als je geen idee hebt wat je doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Juridisch heb je geen poot om op te staan, behalve coulance.
Stemmen met je voeten (bij de klantenservice melden dat ze een klant kwijtraken): Samsung is zo groot dat ze je nog net niet vierkant in je gezicht zullen uitlachen. Hooguit achter de schermen.

Bedenk jezelf goed of je wilt vechten tegen een windmolen, en of je dat de hoofdpijn waard is.

Zelf zou ik naar een witgoed winkel gaan, een nieuwe kopen (geen Samsung, die gaan te snel stuk) en verder gaan met mijn leven.
En pak dan een lokale witgoed winkel met eigen technische dienst, heb je dit gezeik niet. Dat ze iets meer marge pakken dan een webwinkel verdient zich dan al vrij snel terug ;)

Alternatief: afhankelijk van wat er stuk is aan je huidige magnetron, ga naar een Repair Cafe, kijk of ze hem daar kunnen fixen. Na 2,5 jaar is dat ding zeker voor 3/4 afgeschreven, werkend dus misschien nog 125 waard. Maar je lokale witgoed zaak zal ongetwijfeld 50 euro onderzoekskosten vragen, dus dat kan daar niet uit.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1