Kelder vloer isoleren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Ik heb een betonnen kelder , 4x2 meter, nu wil ik graag de vloer isoleren. Er ligt nu een tegel vloer op maar deze is koud! Kan ik hier gewoon isolatie materiaal op aanbrengen ? En wat dan en in welke volgorde? De kelder wordt een mini bioscoopje (zie andere Posts) ik had een vocht probleem maar nu met de juiste ventilatie is dat verholpen! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlKCYwM_5mCy7fPa9z9mfIcCJtQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IpDl4raipPvsSVcuJJKctzi3.jpg?f=fotoalbum_large

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:17
Welke nieuwe vloerafwerking komt er in? Weer tegels?
Als je alleen maar van het koudevoeten gevoel af wil, dan is 3 cm XPS al voldoende.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
JukeboxBill schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:55:
Welke nieuwe vloerafwerking komt er in? Weer tegels?
Als je alleen maar van het koudevoeten gevoel af wil, dan is 3 cm XPS al voldoende.
Die stoelen moeten vast op een houten frame! Kan ik daar die xps platen in leggen? Op het houten frame osb en daarop tapijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:17
Dat zou je kunnen doen. Alleen heb je ter plaatse van het houten frame dan nog wel een beetje koudebrug.

Je zou dat houten frame ook weg kunnen laten en dan dubbel OSB platen leggen en aan elkaar schroeven. Dan zal toch ook sterk genoeg zijn voor de bevestiging van de stoelen?

Doe i.i.g. wel een waterdichte folie eerst op de vloer en daarop de XPS/balkenframe.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Het gaat mij puur om geen koude voeten en een stevige ondergrond voor de stoelen.

Als ik dan op de tegels folio leg, daarop dat frame bouw en dan tussen het frame de boel op vullen met die XPS platen..

Dan heb ik geen probleem denk ik met optrekkend vocht eventueel door het temperatuur verschil
JukeboxBill schreef op maandag 30 september 2024 @ 20:01:
Dat zou je kunnen doen. Alleen heb je ter plaatse van het houten frame dan nog wel een beetje koudebrug.

Je zou dat houten frame ook weg kunnen laten en dan dubbel OSB platen leggen en aan elkaar schroeven. Dan zal toch ook sterk genoeg zijn voor de bevestiging van de stoelen?

Doe i.i.g. wel een waterdichte folie eerst op de vloer en daarop de XPS/balkenframe.