Wilo yonos para pompt niet meer bij verwarming?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-09 14:52
Mijn Wilo yonos para pomp voor de vloerverwarming (7 groepen) die de beneden verdieping via vloerverwarming van warmte zou moeten voorzien werkt of werkt juist niet.

Staat de thermostaat niet op verwarmen dan hoor je hem netjes zachtjes zoemen en brand de groene led. Zet ik de thermostaat aan dan gaat de led uit na een paar minuten en pompt hij ook niet meer.

Led uit zou problemen met de stroom moeten zijn maar dat lijkt me stug gezien hij wel weer groen gaat branden als je de thermostaat weer laag draait.

Iemand een idee wat er mis mee is of is het een kwestie van vervangen?

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:31

Dr_Love

Best drugs are made by love

Zou de pompbeveiligingsthermostaat of pompbewakingsthermostaat kunnen zijn. Dit apparaat voelt de temperatuur van de aanvoerleiding (onderste balk vaak) aan en schakelt de pomp uit (door de stroom te onderbreken) wanneer de temperatuur een bepaalde waarde, meestal 55 graden, overschrijdt.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
Hmm zoiets lijkt het inderdaad te zijn. Heb nu de temperatuur eerst heel laag gezet en stapje voor stapje omhoog en tot nu toe blijft hij het doen. Wat op zich gek is want de thermostaatkraan stond gewoon op 45 graden maar ik zag inderdaad dat ie toen ie was gestopt met werken naar de 70 graden was opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_Love
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:31

Dr_Love

Best drugs are made by love

De thermostaat kraan is dan defect / zit vast. Je kan de kraan er af draaien en het pinnetje een paar keer met de hand (gaat zwaar als ie vast zit) indrukken. Soms gaat ie dan weer los. Lijkt erop dat je door de kraan dicht te draaien en weer een beetje open hetzelfde effect bereikt hebt.

Als ie weer soepel loopt thermostaat er weer op en het zou dan weer goed moeten gaan.

Als je pech hebt moet de hele kraan er tussen uit en er nieuwe er in.

[ Voor 13% gewijzigd door Dr_Love op 30-09-2024 20:26 ]

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purrel
Blijkt dat de thermostaat kraan vrij weinig doet want uiteindelijk loopt de temperatuur altijd op en stopt de pomp met werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_j_QHiBdYuqghnjqmVgczIfu4nM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DGi7UwlQylHktu1lanfQzfAx.jpg?f=user_large

Nou weet ik niet of dit een normale situatie is als ik de kap er vanaf haal maar ik krijg een beetje het gevoel dat het ding wat achter blijft eigenlijk in de thermostaatknop zou moeten blijven zitten

[ Voor 25% gewijzigd door Purrel op 02-10-2024 15:05 ]