Sinds kort hebben wij een zakelijk pro abonnement. We hebben dus een vast ip adres. Ik heb tevens extra ip adressen genomen omdat we die nodig hebben ivm met voip/rds/vpn. Tot nu toe is het nog niet gelukt onze fortigate zodanig in te stellen dat de extra adressen van buitenaf bereikbaar zijn. Heeft hier iemand ervaring mee?
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Nokia XS-010X-Q Bridged modem
Fortigate FortiGate 80E Firewall
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb onder de fysieke WAN2 interface een Vlan (107) interface aangemaakt en ingesteld met DHCP. Deze werkt en ik kan internetten op het primaire IP adres dat ik van Delta heb.
Ik heb van Delta een subnet ( 81.***.***.***/29) gekregen waarmee ik 8 extra IP adressen moet kunnen gebruiken.
Ik heb al diverse keren met Delta gebeld. Zij kunnen mij niet veel verder helpen. Het enige wat steeds duidelijk gezegd wordt is dat mijn primaire adres moet blijven bestaan en dat de Extra IP adressen toegevoegd moeten worden en vervolgens gerouteerd moeten worden naar het primaire adres.
heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Nokia XS-010X-Q Bridged modem
Fortigate FortiGate 80E Firewall
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Ik heb onder de fysieke WAN2 interface een Vlan (107) interface aangemaakt en ingesteld met DHCP. Deze werkt en ik kan internetten op het primaire IP adres dat ik van Delta heb.
Ik heb van Delta een subnet ( 81.***.***.***/29) gekregen waarmee ik 8 extra IP adressen moet kunnen gebruiken.
Ik heb al diverse keren met Delta gebeld. Zij kunnen mij niet veel verder helpen. Het enige wat steeds duidelijk gezegd wordt is dat mijn primaire adres moet blijven bestaan en dat de Extra IP adressen toegevoegd moeten worden en vervolgens gerouteerd moeten worden naar het primaire adres.
heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt.