Beeldscherm kopen, wat betekent Pixelfehlerklasse 2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-05 01:52
Ik kan op Ebay een beeldscherm kopen, maar de betreffende winkel (duits)

“Das Displaygehäuse und die Verpackung können Beschädigungen, Kratzer oder Gebrauchsspuren haben. Das Display ist ohne Mängel und gehört zur Pixelfehlerklasse 2. Die Displays waren nur zu Testzwecken im Einsatz oder Rückläufer.

“De vitrine en verpakking kunnen beschadigingen, krassen of gebruikssporen vertonen. Het display vertoont geen gebreken en behoort tot pixelfoutklasse 2. De displays zijn uitsluitend voor testdoeleinden gebruikt of geretourneerd.

Wanneer ik vraag of het scherm dode pixels heeft verwijst de winkel me naar de advertentie met die tekst.
Google kan ik niet veel wijs uit worden. Wat betekent Pixelfehlerklasse 2? Heeft het ding dode pixels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:36

Qwerty-273

Meukposter

Google-Fu -> Wikipedia: ISO 13406-2

--edit
Of met wat Duitstalige woorden: https://www.distronik.de/...ehler-finden-beheben.html
Die genannte Anzahl der Fehler bezieht sich jeweils auf Basis von 1 Million auf dem TFT Bildschirm vorhandenen Gesamtpixel.

Pixelfehlerklasse 2
Marktübliche Displays (Monitore, Laptop´s, Tablet PC etc)

Heller Pixel = 2
Dunkler Pixel = 2
Heller Subpixel = 1-5
Dunkler Subpixel = 1-10

[ Voor 70% gewijzigd door Qwerty-273 op 30-09-2024 14:52 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Is dit gewoon standaard zoals de fabrikant van het beeldscherm aangeeft? Dus dit scherm valt onder bepaalde klasse. Ik kan er vrij weinig wijs uit worden. Opzich komt hij goed uit reviews, het betreffende scherm. Maar als dit specifiek scherm van die verkoper dode pixels heeft dan sla ik over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Dat ding heeft minimaal 1 dooie pixel en de verkoper ziet dat niet als een gebrek.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-05 16:07

SeatRider

Hips don't lie

saken schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:52:
[...]
Is dit gewoon standaard zoals de fabrikant van het beeldscherm aangeeft? Dus dit scherm valt onder bepaalde klasse. Ik kan er vrij weinig wijs uit worden. Opzich komt hij goed uit reviews, het betreffende scherm. Maar als dit specifiek scherm van die verkoper dode pixels heeft dan sla ik over.
Die aanname kun je rustig maken. Zijn dus retouren met dode pixels die nog wel binnen de fabrieksstandaard vallen.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:36

Qwerty-273

Meukposter

Het gaat er om dat het nog steeds als een goed scherm gezien kan worden als er ook een aantal dode pixel op zitten. Maar dat is precies hetzelfde als bij elke andere winkel. De Duitsers zijn alleen een stuk formeler om dat nogmaals in den treure te herhalen :) Het kan geen enkele dode pixel bevatten tot maximaal 2 per 1 miljoen pixels. (of 5 per 1 miljoen waar er een probleem met een subpixel is).

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saken
Qwerty-273 schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:56:
Het gaat er om dat het nog steeds als een goed scherm gezien kan worden als er ook een aantal dode pixel op zitten. Maar dat is precies hetzelfde als bij elke andere winkel. De Duitsers zijn alleen een stuk formeler om dat nogmaals in den treure te herhalen :) Het kan geen enkele dode pixel bevatten tot maximaal 2 per 1 miljoen pixels. (of 5 per 1 miljoen waar er een probleem met een subpixel is).
Scherm in duitsland retour kost 185 inc verzend. Maar de nieuwprijs hier is 380 euro inc verzend.
Een paar dode pixels eventueel vraag me af of dat erg hinderlijk gaat zijn. En als dat eigenlijk bij elke andere winkel ook nieuw kan gebeuren, lijkt het me best een prima deal toch?
Of is een enkele dode pixel voorbode voor meer falen?

[ Voor 3% gewijzigd door saken op 30-09-2024 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:08
Als je online hier in NL een nieuw scherm koopt en er zit een dode pixel op dan kan je het scherm gewoon retourneren, kost je hooguit de verzendkosten terug, maar retouren zijn met wet koop op afstand gewoon toegestaan zonder opgaaf van reden.

Een dode pixel kan volgens mij betekenen dat de pixel het niet doet, dus uit staat, als het aan de rand van het scherm is dan is het niet zo vervelend. Het kan echter ook betekenen dat er midden op het scherm een pixel vaststaat in een bepaalde kleur en dan is het wel vervelend.

[ Voor 36% gewijzigd door Arjant2 op 30-09-2024 22:11 ]

Pagina: 1