CV bijvullen: met pomp in bedrijf?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:21
Mijn vraag; Als ik de CV druk aflees en bijvul, moet ik dat dan doen met de CV pomp in bedrijf (in mijn geval warmtepomp) of moet die uit staan?

Toen het systeem in rust was, heb ik bijgevuld tot 2 bar. Als vervolgens de warmtepomp waterpomp aan gaat en ook de pomp van het afgiftesysteem, dan gaat de druk naar 2,4 bar (in nog koude toestand).

(Ik kan het antwoord niet online vinden en het staat ook niet in de handleiding van de warmtepomp)

Beste antwoord (via MWDKing op 30-09-2024 15:39)

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Je WP zal tussen de 1.5 en 2 bar gevuld moeten worden bij stilstand van je systeem.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Je WP zal tussen de 1.5 en 2 bar gevuld moeten worden bij stilstand van je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MWDKing
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22:21
vormulier schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:20:
Dank je! En dat de druk na het starten van de waterpomp van de binnenunit en verderlers hoger is (ca. 2.4 bar als het systeem in rust 2.0 bar is), is geen probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-09 09:51
MWDKing schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:28:
[...]

Dank je! En dat de druk na het starten van de waterpomp van de binnenunit en verderlers hoger is (ca. 2.4 bar als het systeem in rust 2.0 bar is), is geen probleem?
Nee, dat is een normale expansie en een groot deel daarvan wordt opgevangen door het expansievat. Mijn systeem doet dit thuis ook.