MacBook Pro (2019) heeft strepen in scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenYG
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 30-09-2024
Beste,

Sinds een week heb ik horizontale lijnen in mijn scherm lopen van mijn macbook pro uit 2019 (zie foto).
Ik vrees dat het LSD scherm kapot is?
Ik heb de pc al naar fabrieksinstellingen terug gezet, maar dat had geen effect.

Iemand een idee waar ik dit zou kunnen laten repareren (liefst in regio noord-brabant) en wat je ongeveer moet verwachten aan kosten om zo te bepalen of het nog uitkan. :9

Bedankt voor jullie advies,

Ruben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EhznCl_0fG8s2pzkHETdxgXcKtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fpQBfG8lgAjRjsHIlvO1XVp.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja bij een LSD scherm kan je dat krijgen op een gegeven moment verschijnen er misschien ook wel paarse olifanten. Maar op een LCD scherm is het wat anders denk dat er echt wel iets in de aansturing fout gaat.
Je kan proberen of PRAM helpt (bij het opstarten ctrl, appletje P en R ingedrukt houden tot je twee keer het opstart geluid hoort dan loslaten.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Titlefix van "Problemen met macbook scherm, LSD stuk? Software probleem?" naar "MacBook Pro (2019) heeft strepen in scherm".

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:44
Makkelijkste om uit te sluiten of de oorzaak bij het LCD ligt, is een extern scherm aansluiten. Daar goed beeld is kapot display. Meestal de flexkabel beschadigd, maar eigenlijk niet te fixen.

Dan kom je op het totale display vervangen, en ga je denken aan prijzen van 400+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HakanT
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-01 19:02
Dit is een flexgate/dustgate probleem waar deze macs al sinds 2016 last van hebben.

Dit kost je circa 100+ euro voor de reparatie, of een nieuwe scherm.
Ik weet het niet of het is toegestaan is maar ik heb soms originele onderdelen liggen wat ik zelf verkoop voor deze modellen.