Huidig systeem:
Vraag: dit systeem is best wel zwaar in kilogrammen en niet echt heel compact. Als je het zou willen meenemen naar een LAN party is het onhandig en zwaar. Is het mogelijk om hier op een simpele manier en tegen niet al te hoge kosten een lichtgewicht micro ATX of zelfs ITX build van te maken?
Zelf had ik bedacht dat de voeding, het RAM, de processor en de videokaart best wel kunnen worden hergebruikt. De koeler van de processor is wel weer heel groot. Ook de 1 TB HDD is relatief zwaar. Een leuk nieuw micro ATX kastje kan misschien wel wat verschil maken, de huidige kast heeft namelijk een glasplaat.
Wat denken jullie? Is dit de moeite om over na te denken of gaat de winst in gewicht en compactheid zodanig tegenvallen dat ik me de moeite kan besparen?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus B450 PRO (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1070 Aero ITX 8G OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Grijs | € 87,45 | € 87,45 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 39,20 | € 39,20 |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | SSD's | Kingston A2000 500GB | € 74,95 | € 74,95 |
| 1 | SSD's | Kingston NV2, retail, 1TB | € 51,85 | € 51,85 |
| 1 | SSD's | Samsung 850 EVO 250GB | € 61,39 | € 61,39 |
| Totaal | € 759,04 | |||
Vraag: dit systeem is best wel zwaar in kilogrammen en niet echt heel compact. Als je het zou willen meenemen naar een LAN party is het onhandig en zwaar. Is het mogelijk om hier op een simpele manier en tegen niet al te hoge kosten een lichtgewicht micro ATX of zelfs ITX build van te maken?
Zelf had ik bedacht dat de voeding, het RAM, de processor en de videokaart best wel kunnen worden hergebruikt. De koeler van de processor is wel weer heel groot. Ook de 1 TB HDD is relatief zwaar. Een leuk nieuw micro ATX kastje kan misschien wel wat verschil maken, de huidige kast heeft namelijk een glasplaat.
Wat denken jullie? Is dit de moeite om over na te denken of gaat de winst in gewicht en compactheid zodanig tegenvallen dat ik me de moeite kan besparen?
:strip_exif()/f/image/aTPP9Ma9l9CUrHQNfuCHtexu.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aLl3skTCWrqtApuexxWwuBFD.jpg?f=user_large)