Onlangs is mijn Cortina E-U1 uitgevallen in de regen. Dat is een keer vaker voorgekomen, maar vervolgens deed de fiets het een dag later weer. Inmiddels is het uitvallen ± één week geleden, waardoor ik niet meer verwacht dat het display het gaat doen. Online lees ik helaas ook veel mindere verhalen over de waterdichtheid van het display. Natuurlijk moet een (elektrische) fiets zoveel mogelijk binnen staan, maar een ritje door de regen zou toch moeten kunnen..
In mijn zoektocht naar een nieuw display kan ik het specifieke model niet vinden. Het betreft het type E06C 1.0 UART van Bafang met driehoek stekker (groen). Een type met ronde stekker is wel beschikbaar. Vandaar dat ik naar een alternatief display ben gaan zoeken. Daarbij ben ik uitgekomen op E10 van Bafang met CAN en dezelfde driehoek stekker.
Beide displays bieden dezelfde simpele functionaliteiten: aan/uit, 5 stappen ondersteuning en verlichting. Nu ben ik na wat verder zoeken erachter gekomen dat CAN-bus en UART onderling niet uitwisselbaar zijn.
ChatGPT:
In mijn zoektocht naar een nieuw display kan ik het specifieke model niet vinden. Het betreft het type E06C 1.0 UART van Bafang met driehoek stekker (groen). Een type met ronde stekker is wel beschikbaar. Vandaar dat ik naar een alternatief display ben gaan zoeken. Daarbij ben ik uitgekomen op E10 van Bafang met CAN en dezelfde driehoek stekker.
Beide displays bieden dezelfde simpele functionaliteiten: aan/uit, 5 stappen ondersteuning en verlichting. Nu ben ik na wat verder zoeken erachter gekomen dat CAN-bus en UART onderling niet uitwisselbaar zijn.
ChatGPT:
- CAN en UART gebruiken verschillende signaaltypen en spanningsniveaus. Daarom kun je ze niet zomaar in elkaar omzetten.
- De dataverwerking en foutafhandeling verschillen sterk tussen CAN en UART, waardoor hun communicatie op protocolniveau niet compatibel is.