Netwerk wandcontactdoos kabelconflict

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:25
Wij zijn op dit moment bezig met het afwerken van de netwerk wandcontactdozen in een pas gekocht huis. De netwerkkabels (mix van cat6 en cat6a) waren al aanwezig en meten allemaal goed door.

De meeste aansluitingen zijn S/FTP grondkabels die via de onderkant de wandcontactdoos in komen en afgewerkt worden via een standaard inbouwmodule.

Er is echter 1 wandcontactdoos met twee kabels die vanuit de meterkast komen. Eentje is dezelfde soort S/FTP grondkabel die via de onderkant van de wandcontactdoos binnen komt, en de ander een U/UTP kabel die via de achterkant van de doos binnen komt. Beide kabels meten goed door. De UTP kabel heeft nog enige flexibiliteit maar de S/FTP kabel is bijna geen beweging in te krijgen.

Nu krijg ik het niet goed voor elkaar om deze doos af te werken. De 2-voudige inbouwmodule werkt wel voor de S/FTP kabel maar blokkeert de UTP kabel die uit de achterkant komt.
De keystones die wij hebben werken wel voor de UTP kabel maar de S/FTP kabel is niet flexibel genoeg om een bocht te maken naar de keystone.

We staan een beetje voor een raadsel en de vraag is dus of iemand hier een idee heeft hoe we deze wcd alsnog kunnen afwerken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:22

dragonhaertt

@_'.'

Hoe diep is de inbouwdoos?
Normaal gesproken kan je die utp kabel achter in de doos gewoon naar beneden vouwen en dan onderin je inbouwmodule invoeren.

In heb net zo'n inbouwmodule gebruikt met een achter-invoer netwerkkabel. Dat was volgens mij in een 50mm doos.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Standaard dozen zijn 40mm of 50mm
Specs uit de link:
Schakelmateriaaldiepte (mm) 45
Je hebt een 40mm doos?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
dragonhaertt schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:25:
Hoe diep is de inbouwdoos?
Normaal gesproken kan je die utp kabel achter in de doos gewoon naar beneden vouwen en dan onderin je inbouwmodule invoeren.

In heb net zo'n inbouwmodule gebruikt met een achter-invoer netwerkkabel. Dat was volgens mij in een 50mm doos.
timovd schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:33:
Standaard dozen zijn 40mm of 50mm
Specs uit de link:

[...]

Je hebt een 40mm doos?
De inbouwdoos is 50mm inderdaad. Ik heb met de inbouwmodule dus nog zo'n 5mm over aan de achterkant. Maar de UTP kabel is ongeveer 5,5 tot 6mm in diameter, dus die past er net niet lekker achter (tenminste, niet zonder een paar 90 graden knikken en het "pletten" van de kabel).

[ Voor 4% gewijzigd door gamefreakin op 30-09-2024 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Kun je de kabel nog verder strippen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
timovd schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:41:
Kun je de kabel nog verder strippen?
Het is een U/UTP kabel, dus naast de PVC huls is er helaas verder niks om weg te strippen.

Ik ga denk ik toch maar proberen de kabel achter de module te krijgen zoals jullie suggereren. Een iets ingedrukte kabel met 90-180 graden bochten er in is niet ideaal, maar "if it works it works" (gelukkig is de UTP kabel stranded, dat maakt het al iets flexibeler)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:35
Alternatief wat je nog kan proberen: inbouwdoosje van Digitus en dan de achterkant eraf laten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:30
Gewoon utp kabel gebruiken.

Afgeschermde kabel is nutteloos, lastiger te verwerken en als je de afscherming verkeerd aard dan loop je de kans dat je last van aardlussen en/of common mode spanningen krijgt.

Als de kabels er al liggen kun je proberen de afscherming ver mogelijk terug te knippen en ook de afscherming overal goed isoleren zodat hij niet ergens geaard wordt tegen een muur of zo.

[ Voor 31% gewijzigd door Ben(V) op 30-09-2024 13:18 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
Ben(V) schreef op maandag 30 september 2024 @ 13:17:
Gewoon utp kabel gebruiken.

Afgeschermde kabel is nutteloos, lastiger te verwerken en als je de afscherming verkeerd aard dan loop je de kans dat je last van aardlussen en/of common mode spanningen krijgt.

Als de kabels er al liggen kun je proberen de afscherming ver mogelijk terug te knippen en ook de afscherming overal goed isoleren zodat hij niet ergens geaard wordt tegen een muur of zo.
Tja. De S/FTP kabel lag er nu eenmaal al. Voor een groot deel in een lastig bereikbaar deel van de kruipruimte.

Ik heb ook even nagekeken in de meterkast en de aansluiting aan die kant voor deze twee kabels is een simpel unshielded opbouwdoosje (Dit type als ik het zo zie).
Is niet aarden 'prima'? Of geeft dat dezelfde issues als bij verkeerd aarden (naast dat de voordelen van de shielding verloren gaan)?

[ Voor 20% gewijzigd door gamefreakin op 30-09-2024 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
Niet aarden is prima als het maar zorgvuldig gedaan wordt en niet ergens de muur of de grond raakt.

En shielding heeft geen enkel nut in een thuissituatie.
Shielding is alleen voor omgevingen waar bundels netwerkkabels bij elkaar zitten en ze elkaar via de zogenaamde "Alien Next storing" kunnen beïnvloeden.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
Ben(V) schreef op maandag 30 september 2024 @ 18:36:
Niet aarden is prima als het maar zorgvuldig gedaan wordt en niet ergens de muur of de grond raakt.

En shielding heeft geen enkel nut in een thuissituatie.
Shielding is alleen voor omgevingen waar bundels netwerkkabels bij elkaar zitten en ze elkaar via de zogenaamde "Alien Next storing" kunnen beïnvloeden.
Een update na een paar weken.

We hebben even gekeken maar de twee S/FTP kabels zitten op een aantal plekken stevig vast (niet via buizen maar via dichtgemaakte gipsgaten in de kruipruimte), dus opnieuw trekken wordt een erg lastige klus.

Daarom was het even behelpen. De S/FTP kabels zijn uiteindelijk via de keystones in de wandcontactdozen geplaatst. De kabels maken hierbij net voor de keystone een bocht van bijna 110-120 graden, wat zeker niet ideaal is voor een S/FTP kabel, maar alle 8 de aderen meten nog goed door met een kabeltester. De twist van de kabels is ook niet verder afgestript/untwisted dan nodig.

Hoewel de 8 aders voor beide kabels goed doormeten met een kabeltester hebben we op 1 van deze kabels slechts een 100mbit verbinding (met soms een klein sporadisch sprongetje naar 1gbit), en op de andere kabel geen signaal of een sporadisch sprongetje naar 10mbit.
We zitten al naar mogelijke signaalstoringen te zoeken en hebben twee mogelijke punten gevonden:

* De eerder genoemde bocht van 110-120 graden net voor de wcd keystones. (Helaas geen foto mogelijk)
* Bij het openen van de ruimte onder de meterkast zagen we dat de S/FTP kabels vlak naast de hoofdkabel van de elektriciteit lopen. (Zie onderstaande foto).

Wij vermoeden dat het lopen van een (ongeaarde) S/FTP kabel naast de electriciteitskabel de hoofdoorzaak is van de lagere snelheid. (mede omdat de kabel die het dichts op de electrische kabel zit de laagste snelheid heeft).
Is dit waarschijnlijk? En zou (buiten het verleggen van de kabel) het (goed) aarden van de kabel helpen om deze storing op te lossen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fKrgpCZW3qAeMLkwEl4XhmftmjI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PqC6JRiVG6CSOsMdOd9FVjgV.jpg?f=fotoalbum_large
(De twee zwarte kabels zijn de S/FTP kabels, en de dikke grijze buis waar ze omheen lopen de stroomkabel)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18:59
Die elektriciteitskabels heeft geen invloed op u S/FTP.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19:39
Hoe heb je gepacht, A of B methode aan beide einden? 100mbit duidt er op dat niet alle 8 de aders verbinding maken, of dat aderparen niet in hetzelfde paar getwist zijn. (Ofwel, verkeerd aangesloten)

Foto's van hoe de aders in de keystones op de muur en in de meterkast zijn aangesloten kunnen ons ook helpen. Zeker als je dit niet vaak doet is een foutje zo gemaakt.

Beetje untwist is binnen de gebruikte kabellengte in een woning niet meteen een probleem. Paar cm extra strippen is ook niet echt een halszaak

En als laatste, wat is de kwaliteit van de gebruike kabels. Volledig koper of Copper Clad Aluminium (CCA), waarbij de laatste grote problemen kan geven.

Hier moet alle shit staan die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
Skynett schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 22:53:
Hoe heb je gepacht, A of B methode aan beide einden? 100mbit duidt er op dat niet alle 8 de aders verbinding maken, of dat aderparen niet in hetzelfde paar getwist zijn. (Ofwel, verkeerd aangesloten)

Foto's van hoe de aders in de keystones op de muur en in de meterkast zijn aangesloten kunnen ons ook helpen. Zeker als je dit niet vaak doet is een foutje zo gemaakt.

Beetje untwist is binnen de gebruikte kabellengte in een woning niet meteen een probleem. Paar cm extra strippen is ook niet echt een halszaak

En als laatste, wat is de kwaliteit van de gebruike kabels. Volledig koper of Copper Clad Aluminium (CCA), waarbij de laatste grote problemen kan geven.
De kabels zijn volledig koper (CU) en hebben stugge (solid) aderen. Ze zijn zowel in de keystones en de meterkast opbouwdoos via volgorde TIA-568B aangesloten.

Mijn eerste gedachte was ook een miswire of gebroken ader o.i.d. maar de kabelmeter (standaard JS-468 dingetje) test goed op alle 8 de aderen van beide kabels.

Zal even kijken of ik later deze week fotos van de meterkast aansluiting en inhoud van de WCDs kan maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Die NS468, kijk je dan naar beide kanten van de kabels? Had destijds een klant die zei dat zijn kabeltester aangaf dat de kabel goed was. Mooi 12345678 op de NS468, maar op het ding aan de andere kant was het 12435678 en mooi niet werken kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001

FreakNL

Well do ya punk?

Dat dus.

En als je twijfelt over die 110graden bocht;
Altijd eerst testen als de kabel nog uit de muur steekt. En wederom testen nadat je het zootje naar binnen gepropt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
_JGC_ schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 23:25:
Die NS468, kijk je dan naar beide kanten van de kabels? Had destijds een klant die zei dat zijn kabeltester aangaf dat de kabel goed was. Mooi 12345678 op de NS468, maar op het ding aan de andere kant was het 12435678 en mooi niet werken kabel.
Jep. Zowel de master als de remote geven goed aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skynett
gamefreakin schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 00:03:
[...]

Jep. Zowel de master als de remote geven goed aan.
Ja, maar zo'n eenvoudige tester meet per ader ook alleen maar of er contact is en meer niet. Het gaat er juist om of ook alle 4 de aderparen op de juiste pins zijn aangesloten, dat controleert dit testertje ook niet en dat lijkt hier het issue te zijn.

Op iets als overspraak tussen de (verkeerde) aders gaat het dan enorm mis. Ook de onderdrukking van storing is dan niet of nauwelijks nog aanwezig. Bij het insteken van netwerkstekkers wordt de verbinding getest, en op deze punten gaat het dan mis.

Ik meen dat Intel UTP netwerkadapters ook de optie hadden in hun software om de ethernet verbinding echt actief te testen, en een klein rapportje op te maken, alleen kwam je die kaarten alleen in servers tegen.

Je kan ook even met een multimeter testen welke kleur van de kabel.op welke pin van de keystone zit, dat opschrijven en controleren hoe het aan de andere kant van de kabel zit.

Met name bij pins 3 t/m 6 moet je opletten omdat daar de aderparen anders zijn aangesloten dan bij 1+2 en 7+8. 3+6 en 4+5 vormen hier juist een aderpaar.

[ Voor 23% gewijzigd door Skynett op 22-10-2024 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
Skynett schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 05:19:
[...]

Ja, maar zo'n eenvoudige tester meet per ader ook alleen maar of er contact is en meer niet. Het gaat er juist om of ook alle 4 de aderparen op de juiste pins zijn aangesloten, dat controleert dit testertje ook niet en dat lijkt hier het issue te zijn.

Op iets als overspraak tussen de (verkeerde) aders gaat het dan enorm mis. Ook de onderdrukking van storing is dan niet of nauwelijks nog aanwezig. Bij het insteken van netwerkstekkers wordt de verbinding getest, en op deze punten gaat het dan mis.

Ik meen dat Intel UTP netwerkadapters ook de optie hadden in hun software om de ethernet verbinding echt actief te testen, en een klein rapportje op te maken, alleen kwam je die kaarten alleen in servers tegen.

Je kan ook even met een multimeter testen welke kleur van de kabel.op welke pin van de keystone zit, dat opschrijven en controleren hoe het aan de andere kant van de kabel zit.

Met name bij pins 3 t/m 6 moet je opletten omdat daar de aderparen anders zijn aangesloten dan bij 1+2 en 7+8. 3+6 en 4+5 vormen hier juist een aderpaar.
Ik kan nu lastig bij de binnenkant van de keystone wcds komen dus die volgen iets later, maar bij deze alvast een foto van de meterkast afwerking.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WPpz7z2Am5PF8wgUoxdHPaOHVKc=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MJm7gMTAFhOS2eWczHguu0Ig.jpg?f=user_large

De cijfers onder de aderen zijn (van linksboven naar rechtsonder):
2 8
1 7
6 4
3 5

Als ik het zo zie is het deze opbouwdoos: https://www.routershop.nl...unshielded-2-voudig-79743

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skynett
Op die foto lijkt het te kloppen. Hoewel de getallen bij de groene aders niet zichtbaar zijn, geef je aan dat 100mbit wel werkt, en daarvoor moeten tenminste 1+2 en 3+6 in orde zijn om te werken. Daaruit trek ik dan de conclusie dat oranje en groen correct zijn aangesloten. En dat de groene nummers corresponderen met groen op 6 en wit/groen op 3.

Edit: Oh wacht, nummers staan gewoon in de post genoemd. 8)7

Je gaf aan dat alle 8 de aders overal verbinding hebben, alleen de verbinding helemaal rechts onderaan op de foto ziet er niet geweldig uit.

Als je ergens iets van een fluke netwerkpoorttester kan lenen, dat zou het foutzoeken enorm versnellen. Maar ja, die liggen niet bij iedereen zo maar in de gereedschapskist.

[ Voor 4% gewijzigd door Skynett op 22-10-2024 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
Skynett schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:24:
Op die foto lijkt het te kloppen. Hoewel de getallen bij de groene aders niet zichtbaar zijn, geef je aan dat 100mbit wel werkt, en daarvoor moeten tenminste 1+2 en 3+6 in orde zijn om te werken. Daaruit trek ik dan de conclusie dat oranje en groen correct zijn aangesloten. En dat de groene nummers corresponderen met groen op 6 en wit/groen op 3.

Edit: Oh wacht, nummers staan gewoon in de post genoemd. 8)7

Je gaf aan dat alle 8 de aders overal verbinding hebben, alleen de verbinding helemaal rechts onderaan op de foto ziet er niet geweldig uit.

Als je ergens iets van een fluke netwerkpoorttester kan lenen, dat zou het foutzoeken enorm versnellen. Maar ja, die liggen niet bij iedereen zo maar in de gereedschapskist.
Een fluke netwerktester heb ik (of mijn omgeving) inderdaad niet 1 2 3 voor handen. Heb alleen het eerder genoemde standaard contacttestertje.

De linker kabel in de getoonde afwerking is diegene met het slechtste signaal (de meeste apparaten willen over deze kabel niet eens een 100mbit verbinding opzetten). De rechter kabel krijgt consistent 100mbit (al duurt het langer dan gebruikelijk voordat de ethernet verbinding opgezet is).

Ik zal kijken of ik binnekort even de scherpe bocht in de wandcontactdozen ongedaan kan maken. Om dat in ieder geval uit te sluiten.

[ Voor 7% gewijzigd door gamefreakin op 22-10-2024 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
Net even gekeken wat we aantroffen in de wcd.
De bocht is in de praktijk nog iets scherper (omdat het inbouwmateriaal dan dieper in de doos zit), maar het grootste probleem lijkt dat de kabel bijna uit de keystone getrokken wordt, wat het contact denk ik niet ten goede komt.

Misschien een idee om later vandaag/morgen deze keystone (of een nieuwe keystone) even opnieuw te monteren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1eX3FlwRgnQlwzWt8uCO7svwJe4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AFMAtrHSETuyhRpqcA19OVIm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CeOyhqE_IoeBBahacNqdAxmphXo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8eLwG56KgxiSEOilTfcU8xjs.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door gamefreakin op 22-10-2024 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Wat netwerktesters betreft, ik heb vanmorgen voor het eerst mijn tester van Ali gebruikt: https://a.aliexpress.com/_EG6ufqh

Geeft in 1 oogopslag aan of de kabels goed zitten en als je een lengte test doet geeft die per aderpaar op wat de lengte is. Bij slecht contact zal je dan daar variatie zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
Post eens het type kabel welke je gebruikt hebt. Dit heb je nog niet gedaan.

[ Voor 89% gewijzigd door Dyckie op 22-10-2024 19:12 ]

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gamefreakin schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:04:
Net even gekeken wat we aantroffen in de wcd.
De bocht is in de praktijk nog iets scherper (omdat het inbouwmateriaal dan dieper in de doos zit), maar het grootste probleem lijkt dat de kabel bijna uit de keystone getrokken wordt, wat het contact denk ik niet ten goede komt.

Misschien een idee om later vandaag/morgen deze keystone (of een nieuwe keystone) even opnieuw te monteren

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dit soort grafkabels strip ik in deze krappe situaties een centimeter of 10 en tape ze dan weer bij elkaar. Zolang je de twist er goed in houdt geen probleem en tape is wat minder dik/flexibeler dan die zwarte mantel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
jadjong schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:13:
[...]

Dit soort grafkabels strip ik in deze krappe situaties een centimeter of 10 en tape ze dan weer bij elkaar. Zolang je de twist er goed in houdt geen probleem en tape is wat minder dik/flexibeler dan die zwarte mantel.
U advies is het slechtste wat je kan doen bij utp kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dyckie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

U advies is het slechtste wat je kan doen bij utp kabel.
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
Dyckie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:02:
Post eens het type kabel welke je gebruikt hebt. Dit heb je nog niet gedaan.
Hm? Ik melde al eerder in het topic dat het een S/FTP kabel is met CU kern en stugge (solid) aderen.

De buitenmantel is PE volgens mij.

Of doel je op een ander kenmerk van de kabel?

[ Voor 5% gewijzigd door gamefreakin op 22-10-2024 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
gamefreakin schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 20:45:
[...]

Hm? Ik melde al eerder in het topic dat het een S/FTP kabel is met CU kern en stugge (solid) aderen.

De buitenmantel is PE volgens mij.

Of doel je op een ander kenmerk van de kabel?
bedoel een link naar een technische fiche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gamefreakin
Dyckie schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:26:
[...]

bedoel een link naar een technische fiche.
Die heb ik helaas niet. De kabel was al gelegd toen ik aan het afwerken begon.

Het enige dat ik weet is wat eerder genoemd is en dat de kabel ongeveer 7 a 8mm dik is

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gamefreakin
Probleem is gevonden. De bocht zelf was niet perse het probleem. Het bleek dat de keystone tiewrap uitstulping drukt op de kabel nadat de keystone wcd plaat de doos in "gepropt" was.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kjIQ5_ZGS5I02MlFIY68sLh9hNE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/HJNCTYUtSLN376rYrbuOF8QP.png?f=user_large
(kon geen foto maken, dus dan maar met paint ;) )

Na ervoor te zorgen dat de kabel deze uitstulping ontwijkt (en herstrippen e.d. om eventuele al bestaande beschadiging weg te werken) krijgen we consistent gigabit op de kabels.
Pagina: 1