iPhone dichttimmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 407 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:15
Net voor mijn vertrek bij mijn voormalige werkgever hoorde ik dat iedereen een iPhone SE zou krijgen.
Van IT hoorde ik dat die iPhone compleet dichtgetimmerd zou zijn.

Wat wordt daar technisch gezien mee bedoeld? Wat kan je dan niet meer?
Het is een groot bedrijf, dus een lastige timmerklus is geen probleem.

Ik werk er niet meer, dus proberen kan ik het niet. Maar ik ben gewoon nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Hier kan je zien wat er kan op een iPhone: https://support.apple.com...ployment/dep73069dd57/web

Heel ruwweg is de filosofie van Apple dat de beheerder kan managen wat jij met het apparaat kan doen, maar dat de beheerder niet ziet wat je ermee doet.

[ Voor 43% gewijzigd door eamelink op 30-09-2024 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:40
Waarschijnlijk een MDM of MAM oplossing. Device management of Application management oplossing.
Afhankelijk van keuzes die de IT maakt kan je wel of niet zelf zaken installeren of instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:43
De iPhone zal in een management systeem zitten, en dan kan er vanalles worden beheerd.
Er kunnen dingen worden ingesteld, zoals wifi, dingen worden afgedwongen, zoals pincode.
Maar ook op afstand wissen, het voorinstalleren of het blokkeren van apps.
Of het uitschakelen van features, zoals de camera.

Kortom, geen toestel meer voor privè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien je er niet meer werkt, is het speculeren wat men bedoeld met 'dichttimmeren'. Als je meer een discussie wilt over hoe je een iPhone het beste bedrijfsmatig kunt beveiligen, dan is er veel te vinden via Google/DDG/Bing. Als je hier een discussie over wilt beginnen, dan kun je daarvoor het beste een topic openen in Privacy en beveiliging. Deze gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.