Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-10 19:21
Beste ,

We hebben nu al een eindje een zonnepaneel installatie met batterij.
Maar de vraag die een vriend van me stelde zette me aan het denken.

De ct meter (eastron 120ct) is aangesloten in de zekeringkast,
Maar de draden die de "module' voeding geven (enkel voeding want de ct klem zelf meet de inkomende/uitgaande stroom van het huis) komen van de zekering ernaast die dient om stopcontacten van de bovenverdieping stroom te geven . Maar van de bovenkant van die zekering (erna/vertrekkend bij wijze van spreken) moet dit niet er onder te zitten ?(er voor dus , tussen diff en zekering).
Het is omdat ze binnenkort komen keuren en zodat ik nog iemand zou kunnen inschakelen om dit goed te doen dat ik die vraag stel.

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:34

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ik gok even BE?

Maar alles wat je voedt moet na een automaat zitten. Dus dit lijkt me prima. Maar foto kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1gp1DUmeDf7xmo3U2XmMatiey48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XsfTPoo1LT7z3e1ZSaPDz4WM.jpg?f=fotoalbum_large
Zo zie je wat naar waar gaat , (op een telefoon is dit niet gemakkelijk :-) )
Dus mag de CT meter stroom van de slaapkamer zolder zekering nemen?

Het is inderdaad voor België

ps de onderkant is een plastieken systeem die er in geklikt zit

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door derooke op 04-10-2024 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxfrankrijk
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 27-08 12:15
Ik woon in Frankrijk en heb een Solis S6 20Kw omvormer. Nu heb ik de omvormer op Self Use ingesteld maar gebeurd niets. Als ik allow export aanzet gaat die wel terugleveren aan het net. Ik heb het idee dat de CT niet goed is aangesloten. Die is door electricien aangesloten tussen de omvormer en de 3 fase verdeel kast na de smartmeter Linky en voor de groepenkast. Ik wil niet terugleveren aan EDF maar alleen voor eigen gebruik. Of heeft CT hier niets mee van doen? Alvast bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
Hey , de ct leest dit uit en heb je zeker nodig. En de omvormer handelt ernaar . Ik heb wel een thuisbatterij er op zitten maar bij self use laad de omvormer met de zonnepanelen de batt op en enkel bij als de batt gebruikt word Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6M4PfK800MS4tF_HF1-I1zIxp4s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6xYdcjhXBReNULgMJhxjXQky.jpg?f=fotoalbum_largegeen idee of dit zonder batterij ook zo kan (een omvormer kan niet super snel schakelen,een batterij relatief snel).
Ps je kan zien dat de ct werkt in de app of op een scherm op je omvormer (bij de stoompaal/mast/zekeringskastje zie je dan ook een waarde ipv enkel bij je huis )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derooke
Ps je ct moet wel geactiveerd worden in je omvormer,dat was bij mij ook niet direct ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxfrankrijk
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 27-08 12:15
merci voor advies was even met vakantie en ga even kijken.
Pagina: 1