vragen over artikel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
nieuws: Politie opent meldpunt, agenten hoorden vaak via media over hack
@TijsZonderH

In het artikel worden anonieme bronnen aangehaald; is het mogelijk aannemelijk te maken dat deze bronnen betrouwbaar zijn? Is er ook wederhoor toegepast?

Beste antwoord (via Soldaatje op 30-09-2024 14:16)

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:39

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik ga niet te veel prijs geven over wie ik hoe en wanneer heb gesproken - daar zijn ze anoniem voor. In het algemeen houden we ons bij Tweakers aan journalistieke standaarden. Dat betekent in dit geval dat één bron geen bron is en we alle informatie die we horen ook verifiëren bij anderen. Bijvoorbeeld door de e-mail via meerdere kanten te ontvangen. Zoals @TeeDee het ook zegt: de politie is de grootste werkgever van Nederland, er zijn genoeg mensen die daar iets over te zeggen hebben.

Wat betreft wederhoor, dat had voor de vorm misschien gekunnen, maar waarop dan precies? Want op de ontevredenheid heeft Knol al geantwoord in haar e-mail.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:11

TeeDee

CQB 241

Van die 63.000, het gehele politie apparaat, zal er toch wel iets betrouwbaars tussen zitten?
En, nee, dat is geen statement of zo.. respect voor de boys and girls in blue

[ Voor 34% gewijzigd door TeeDee op 29-09-2024 21:21 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10:39

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Ik ga niet te veel prijs geven over wie ik hoe en wanneer heb gesproken - daar zijn ze anoniem voor. In het algemeen houden we ons bij Tweakers aan journalistieke standaarden. Dat betekent in dit geval dat één bron geen bron is en we alle informatie die we horen ook verifiëren bij anderen. Bijvoorbeeld door de e-mail via meerdere kanten te ontvangen. Zoals @TeeDee het ook zegt: de politie is de grootste werkgever van Nederland, er zijn genoeg mensen die daar iets over te zeggen hebben.

Wat betreft wederhoor, dat had voor de vorm misschien gekunnen, maar waarop dan precies? Want op de ontevredenheid heeft Knol al geantwoord in haar e-mail.

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.