Hoogteverschil tussen twee kamers opvangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 14:32
Hi!

Heb recentelijk een muur eruit gebroken en kom er nu achter dat tussen de “twee kamers” die nu één geworden zijn een hoogteverschil van ongeveer 1.3cm zit op het hoogste punt. Hier komt laminaat overheen. Heeft iemand een tip hoe ik dit eenvoudig kan oplossen? Gaat dus enkel over de overgang tussen de tweekamers, verderop in de kamers is het weer gelijk.

Egaliseren lijkt me in dit geval een helse klus maar anders weet ik het zo gauw niet.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Bedankt!
Edit: zou ik eventueel met twee diktes ondervloer kunnen werken tussen de twee ruimtes kunnen werken?

[ Voor 5% gewijzigd door Hetisookwat op 29-09-2024 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:50
Ik heb in het verleden oneffenheden onder het laminaat nog wel eens opgevuld met kranten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Is het een strook die te hoog is? Is schuren met een betonschuurmachine een optie?

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik zou het lekker met verschillende dikte van de ondervloer compenseren. Lijkt om een verhoogde strook van pakweg 10 cm breed te gaan? Merk je niks van.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hetisookwat
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 14:32
evilution schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:49:
Ik zou het lekker met verschillende dikte van de ondervloer compenseren. Lijkt om een verhoogde strook van pakweg 10 cm breed te gaan? Merk je niks van.
Ja inderdaad was dit mijn idee. De vloer komt in lengterichting over die strook, dus lijkt me best te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

anboni schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:42:
Ik heb in het verleden oneffenheden onder het laminaat nog wel eens opgevuld met kranten.
Lekker voor vocht, vering en ongedierte...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 10:27
Op je foto lijkt het een strook, die kan je aansmeren om een mooi verloop te krijgen. Maar extra ondervloer werkt ook.

Wel zorgen dat een overgang geleidelijk genoeg gaat, t was makkelijker geweest als je laminaat een kwartslag gedraaid lag, dan is t makkelijker opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Hetisookwat schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:50:
[...]

Ja inderdaad was dit mijn idee. De vloer komt in lengterichting over die strook, dus lijkt me best te doen.
In de lengterichting komt wel wat nauwkeuriger dan dwars. Je wilt voorkomen dat de naad daar veel anders belast wordt i.v.m. het ontstaan van kieren.

Kwaliteit van het laminaat maakt ook wel uit denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door evilution op 29-09-2024 18:57 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Pagina: 1