Hallo iedereen,
Na heel veel jaren heeft mijn oude PC het eindelijk begeven dus is het tijd geworden voor een nieuwe.
Ik hoop dat jullie mij hier willen bij helpen om zoveel mogelijk uit mijn budget te kunnen halen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Puur om te gamen en het gewoonlijke gebruik zoals surfen en mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de 1700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn toetsenbord en muis zal ik mee nemen en liefst mijn scherm ook maar dat is wel nog met DVI-D kabel.
(SyncMaster 2443bw) Scherm zou ik dan liefst naar de toekomst toe vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald zolang het maar prijs kwaliteit is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag zoveel mogelijk bang voor mijn buck krijgen maar met mijn beperkte kennis valt er waarschijnlijk nog veel te verbeteren aan het systeem dat ik heb samengesteld.
Ik sta open voor verbetering aan eender welk component.
Als ik de bal geheel mis heb geslagen mag je ook gerust een volledig nieuw systeem voorstellen.
Mijn behuizing heb ik nog geen keuze kunnen maken, liefst een behuizing dat de componenten via airflow zo koel mogelijk houd maar toch niet luider is dan de componenten die al in de PC zitten om het geluidniveau niet hoger te maken.
Na heel veel jaren heeft mijn oude PC het eindelijk begeven dus is het tijd geworden voor een nieuwe.
Ik hoop dat jullie mij hier willen bij helpen om zoveel mogelijk uit mijn budget te kunnen halen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Puur om te gamen en het gewoonlijke gebruik zoals surfen en mailen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens rond de 1700 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn toetsenbord en muis zal ik mee nemen en liefst mijn scherm ook maar dat is wel nog met DVI-D kabel.
(SyncMaster 2443bw) Scherm zou ik dan liefst naar de toekomst toe vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald zolang het maar prijs kwaliteit is.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag zoveel mogelijk bang voor mijn buck krijgen maar met mijn beperkte kennis valt er waarschijnlijk nog veel te verbeteren aan het systeem dat ik heb samengesteld.
Ik sta open voor verbetering aan eender welk component.
Als ik de bal geheel mis heb geslagen mag je ook gerust een volledig nieuw systeem voorstellen.
Mijn behuizing heb ik nog geen keuze kunnen maken, liefst een behuizing dat de componenten via airflow zo koel mogelijk houd maar toch niet luider is dan de componenten die al in de PC zitten om het geluidniveau niet hoger te maken.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 326,37 | € 326,37 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 175,24 | € 175,24 |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 SUPER WINDFORCE OC 12G | € 619,- | € 619,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 6 | € 47,85 | € 47,85 |
| 2 | Geheugen intern | Crucial CT16G56C46S5 | € 42,89 | € 85,78 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V750 Gold i Multi | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | SSD's | Crucial T700 (met heatsink) 1TB | € 177,06 | € 177,06 |
| Totaal | € 1.511,20 | |||