Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crz06
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-07 07:35
Hallo Tweakers,

Ik ben op zoek naar een manier om mijn 12 Philips Hue color lampen aan te sturen met audio of video signaal, waarbij de aansturing rekening houdt met de positie van de lampen in de ruimte. Deze zijn geplaatst op een plafond in 4x3 grid. Mijn doel is meer controle over de lichtkleuren en het verloop tussen de lopen, om bijvoorbeeld een kleur van links naar rechts te laten bewegen of een kleurverloop (gradient) te creëren over de ruimte en dan wel enigszins gesynct met extern audio-signaal of kleuren van tv. Ik wil een een 'snelle' en 'goedkope' manier soort interactieve ruimte bouwen.

Ik heb de Philips Hue Play HDMI Sync Box gezien, maar het lijkt er op dat deze alle lampen tegelijkertijd synchroniseert. En met de Philips Hue + Spotify link op mijn mobiel kan ik muziek en verlichting op elkaar afstemmen, maar anders dan wat 'hue scen' heb ik verder geen controle op de licht output, en voelt het toch beetje als random knipperen en faden tussen verschillende kleuren per lamp.

Mijn vraag is:

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn lampen dynamisch reageren op de content, gebaseerd op hun positie in de ruimte, zodat ik effecten kan creëren zoals een kleur die zich geleidelijk van links naar rechts beweegt, of de snelheid van de kleur transities.

Als het niet kan met een Hue Bridge en HDMI Sync Box, wat voor software of hardware heb ik hiervoor dan wel nodig?

Alle suggesties zijn welkom! Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-09 19:08
Wat heb je zelf al gevonden? Wat je vraagt kan best wel een uitgebreid knutsel en programmeeravontuur opleveren, dus het helpt als je zelf wat meer van de basis aanlevert. Ik kan met een snelle Google search al wat opties zoals Hue Disco of iLightshow vinden bij de apps, maar ik heb geen idee of dat is wat je wil/zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crz06
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 24-07 07:35
Ik heb al een aantal opties gevonden, maar sommige vallen af omdat ik geen programmeerkennis heb:

Philips Hue Entertainment API: Hiermee zou ik de positie van mijn lampen in de ruimte kunnen instellen en dynamische verlichtingseffecten kunnen maken. Het vereist echter dat ik zelf software moet schrijven, wat lastig is omdat ik geen programmeur ben, anders dan wat copy/paste

Third-party software: Er zijn programma's zoals Corsair iCUE, Razer Synapse of ScreenBloom die mijn Philips Hue-lampen kunnen synchroniseren met audio of video. Deze bieden meer mogelijkheden dan de Philips Hue Sync Box, maar het is nog niet helemaal duidelijk of ze werken met lampen op verschillende posities in de ruimte. ScreenBloom ga ik vanavond proberen.

En als alternatief wik ik kijken naar smarthome-platforms, zoals Home Assistant of Node-RED, waarmee ik geavanceerde regels kan instellen om mijn lampen te synchroniseren met audio of video, op basis van hun positie. Dit lijkt wel interessant, maar ook hier komt wat technische kennis bij kijken.

Ik zoek eigenlijk iets dat eenvoudig in te stellen is zonder al te veel technische of programmeerkennis. De standaard Spotfiy<>Hue link vind ik nu gewoon te random, en te vlug switchend

[ Voor 3% gewijzigd door crz06 op 29-09-2024 18:48 ]