Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 18% gewijzigd door MetalSonic op 29-09-2024 17:07 ]
[ Voor 18% gewijzigd door MetalSonic op 29-09-2024 17:07 ]
Klinkt gek maar hier ben ik het mee eens ook. Het is een zwakte van mij dat ik mij hier druk om kan maken waar ik niet trots op ben.roches schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:52:
Laat ik heel eerlijk zijn: Toestel is 4 jaar oud, een krasje wat je alleen maar ziet bij bepaalde lichtinval en zelfs niet op een foto vast te leggen is.... en bij TV kijken zie je het helemaal niet...
Mijne Gute, waar ben je mee bezig als je daar al werk van gaat maken.
Your Friendly Neighborhood Moderator
https://wren.co/join/Devian
Wat gebruik jij dan? Ik dacht dat een schone microvezeldoek goed was.Devian schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:17:
Overigens nooit een microvezeldoekje gebruiken voor oppervlaktes als TVs, chromen kranen, pianolak speakers, etc etc etc.
Grote kans op krassen (zoals je zelf ook al gemerkt hebt).
Is dat zo bij Qled? Volgens de reparatie website van Samsung < 200 euro? Wat mis ik?Freshouttheoven schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:14:
Die paar honderd euro ben je alleen al kwijt aan de manuren + (voor)rijkosten. Vaak is, bij het vervangen van een paneel, alles inbegrepen het bijna net zo duur als een nieuwe TV kopen.
Ik zou het declareren bij de verzekeringen van jouw familielid.
Dat is hetzelfde.MetalSonic schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:33:
Microfiber doek ipv microvezel?
Het viel mij voor het eerst op toen de zon er vol op scheen van ongeveer 2 meter afstand. Gisteren middag zag ik helaas dat met het licht aan dat je het ook wel kan zien van 4-5 meter afstand.roches schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:32:
Je hebt later de foto's toegevoegd en dan is het wel degelijk zichtbaar zie ik, in je eerdere verhaal stond nl. dat je het alleen bij bepaalde inval van licht zag.
Nu, na het plaatsen vd foto, zou ik er ook werk van maken, dit is geen klein krasje....
M.b.t. reparatiekosten, die 223,- euro zijn EXCLUSIEF materiaalkosten, dus de prijs van het Qled-paneel komt daar zeker nog bij, staat ook onderaan bij de kleine lettertjes.
Ok, jij nog tips? wat zou jij dan voor doek gebruiken als het geen microvezel/ microfiber is? (gebruikte ik hiervoor btw al 15-20 jaar zonder veroorzaakte kras)
[ Voor 11% gewijzigd door MetalSonic op 30-09-2024 10:54 ]
[ Voor 19% gewijzigd door MetalSonic op 30-09-2024 09:12 ]
Bedankt voor de info. Ik doe verder al langer doekjes in combinatie met gedeminiraliseerd (typt lekker) water, heb daar een fles van speciaal voor mijn monitoren + tv.Freshouttheoven schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:27:
Wanneer je het reparatieverzoek doorzet ga je van Samsung te horen krijgen dat het paneel niet meer leverbaar is. Dit is het onderdeel nummer; BN95-06322B.
Kijken we bijv. naar een vergelijkbaar model (QN90C) uit 2023 dan ben je alleen al voor het paneel zelf rond de 700 euro kwijt.
De reflectiecoating is beschadigd, dit zal bij andere merken niet anders zijn. Je hebt ultrafijne microvezel doekjes speciaal voor beeldschermen, daarmee kun je het afstoffen. Mochten er vlekjes zijn kun je dit vaak eenvoudig met een paar druppels gedemineraliseerd water schoon krijgen.
[ Voor 3% gewijzigd door MetalSonic op 30-09-2024 11:46 ]
Proberen kan altijd...roches schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:34:
Je zou het kunnen proberen, rondom het plekje afplakken en dan met een spuitbus blanke lak zijdeglans het 'gaatje' opvullen...
Proberen kan altijd...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Graag gedaan, nee dat is niet mogelijk. Althans niet in een thuissituatie, je gaat dan geheid meer schade aanbrengen.MetalSonic schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:42:
[...]
Bedankt voor de info. Ik doe verder al langer doekjes in combinatie met gedeminiraliseerd (typt lekker) water, heb daar een fles van speciaal voor mijn monitoren + tv.
Welke tv doeken kan jij aanraden? dan koop ik die voor mijn monitoren.
Reflectie coating beschadigd, is niet mogelijk om een nieuwe coating laag aan te brengen? paneel is verder in goede staat. TV doet het verder ook nog goed (qua cpu/ moederboard etc).
Bedankt voor de tip, heb ondertussen al een doek besteld bij Hello tvFreshouttheoven schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:27:
[...]
Graag gedaan, nee dat is niet mogelijk. Althans niet in een thuissituatie, je gaat dan geheid meer schade aanbrengen.
De doekjes die ik bedoel zien er zo uit, zijn ook te koop bij de Action en AH.
[ Voor 9% gewijzigd door MetalSonic op 30-09-2024 17:34 ]
Graag gedaan. Beide zijn niet hetzelfde als die ik bedoel, van de Blokker is fijner dan de standaard microvezeldoekjes. En die van HelloTV is verre van fijn, overpriced en imo ongeschikt. De doekjes die ik bedoel zijn volledig glad, de 'microvezel stofdoek' van de Blokker lijkt op de doekjes die geschikt zijn.MetalSonic schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:30:
[...]
Bedankt voor de tip, heb ondertussen al een doek besteld bij Hello tv
https://www.hellotv.nl/product/hellotv-microvezeldoek
(uiteraard zonder die fles, ik spuit geen chemische spullen op beeldschermen)
Verder zal ik de volgende keer bij de AH kijken of ze die glasvezel microfiber doek "van jou" hebben.
Bij AH zie ik alleen de "ruwere" doeken maar niet de verfijnde
Blokker wel
https://www.blokker.nl/bl...zel-glasdoek/1460744.html
[ Voor 9% gewijzigd door Freshouttheoven op 30-09-2024 20:47 ]
Edit je betaalt dus 42 euro voor hen om te kijken wat er aan de hand is en om een prijs opgave te maken.Wij kunnen op afstand een beoordeling maken of uw toestel nog te herstellen is. Hiervoor vragen wij u eerst € 42,50 behandelingskosten over te maken naar onze bankrekening NL87ABNA0608265721 o.v.v. order nr. 3033742 (Max 5 d.)
Achja heel raar is het ook weer niet, als ik iets met de auto heb en ze moeten kijken wat er is moet ik ook al meteen betalen.Als u met een prijsopgave (max 10 d.) akkoord gaat, wordt de betaalde behandelkosten à € 42,50 in mindering gebracht. Bij niet akkoord of geen reactie, dan blijft de betaalde € 42,50 bij GXO.
[ Voor 33% gewijzigd door MetalSonic op 11-12-2024 11:34 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq