QE55Q90T Lichte krassen in buitenste laag , tips/ wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-09 17:50
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 18% gewijzigd door MetalSonic op 29-09-2024 17:07 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34
Laat ik heel eerlijk zijn: Toestel is 4 jaar oud, een krasje wat je alleen maar ziet bij bepaalde lichtinval en zelfs niet op een foto vast te leggen is.... en bij TV kijken zie je het helemaal niet...
Mijne Gute, waar ben je mee bezig als je daar al werk van gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
roches schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:52:
Laat ik heel eerlijk zijn: Toestel is 4 jaar oud, een krasje wat je alleen maar ziet bij bepaalde lichtinval en zelfs niet op een foto vast te leggen is.... en bij TV kijken zie je het helemaal niet...
Mijne Gute, waar ben je mee bezig als je daar al werk van gaat maken.
Klinkt gek maar hier ben ik het mee eens ook. Het is een zwakte van mij dat ik mij hier druk om kan maken waar ik niet trots op ben.

Foto toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Lijkt het nou zo of betaal je nog geen 200 euro voor het vervangen van een LCD scherm? Ik lees elders dat het veel duurder is, dat het vergelijkbaar zou zijn met de kosten van een bijna nieuwe tv.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VeuFALbivuhAbLWjvWgqPrmvi1A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xgIVTGtP5z3hXneQnmvwKO5M.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qNkgVVhQ8tRljVgTq4dJDMoNxKo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/30bUaH0FRuZZPWpBTOaw6zNA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:55

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Of iets je stoort of niet, is heel persoonljk. Net als wanneer je het claimt. Dat heeft wmb niets met zwakte te maken, maar met zuinig zijn op je spullen. Even licht poetsen en de schade wordt groter, zou ik persoonlijk geen fijn idee vinden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Die paar honderd euro ben je alleen al kwijt aan de manuren + (voor)rijkosten. Vaak is, bij het vervangen van een paneel, alles inbegrepen het bijna net zo duur als een nieuwe TV kopen.

Ik zou het declareren bij de verzekeringen van jouw familielid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:19
Overigens nooit een microvezeldoekje gebruiken voor oppervlaktes als TVs, chromen kranen, pianolak speakers, etc etc etc.

Grote kans op krassen (zoals je zelf ook al gemerkt hebt).

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Devian schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:17:
Overigens nooit een microvezeldoekje gebruiken voor oppervlaktes als TVs, chromen kranen, pianolak speakers, etc etc etc.

Grote kans op krassen (zoals je zelf ook al gemerkt hebt).
Wat gebruik jij dan? Ik dacht dat een schone microvezeldoek goed was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Microfiber doek ipv microvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Freshouttheoven schreef op zondag 29 september 2024 @ 18:14:
Die paar honderd euro ben je alleen al kwijt aan de manuren + (voor)rijkosten. Vaak is, bij het vervangen van een paneel, alles inbegrepen het bijna net zo duur als een nieuwe TV kopen.

Ik zou het declareren bij de verzekeringen van jouw familielid.
Is dat zo bij Qled? Volgens de reparatie website van Samsung < 200 euro? Wat mis ik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• roches
Je hebt later de foto's toegevoegd en dan is het wel degelijk zichtbaar zie ik, in je eerdere verhaal stond nl. dat je het alleen bij bepaalde inval van licht zag.
Nu, na het plaatsen vd foto, zou ik er ook werk van maken, dit is geen klein krasje....
M.b.t. reparatiekosten, die 223,- euro zijn EXCLUSIEF materiaalkosten, dus de prijs van het Qled-paneel komt daar zeker nog bij, staat ook onderaan bij de kleine lettertjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dat is hetzelfde.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
roches schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:32:
Je hebt later de foto's toegevoegd en dan is het wel degelijk zichtbaar zie ik, in je eerdere verhaal stond nl. dat je het alleen bij bepaalde inval van licht zag.
Nu, na het plaatsen vd foto, zou ik er ook werk van maken, dit is geen klein krasje....
M.b.t. reparatiekosten, die 223,- euro zijn EXCLUSIEF materiaalkosten, dus de prijs van het Qled-paneel komt daar zeker nog bij, staat ook onderaan bij de kleine lettertjes.
Het viel mij voor het eerst op toen de zon er vol op scheen van ongeveer 2 meter afstand. Gisteren middag zag ik helaas dat met het licht aan dat je het ook wel kan zien van 4-5 meter afstand.

Mja kosten is dus meer: transport, mogelijk nieuw paneel plus de arbeidskosten daarvoor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Ok, jij nog tips? wat zou jij dan voor doek gebruiken als het geen microvezel/ microfiber is? (gebruikte ik hiervoor btw al 15-20 jaar zonder veroorzaakte kras)
(Diverse tv fabrikanten geven aan dat het gewoon kan met een microvezel doek)

[ Voor 11% gewijzigd door MetalSonic op 30-09-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Moet wel zeggen dat ik ergens toch wel geschrokken ben van de kwetsbaarheid van zo'n scherm. Ja ik weet dat je voorzichtig moet zijn ( niet voor niks eerste paar jaar meerdere malen gezegd tegen mijn nichtjes niet het scherm aan te raken, maar nu denk ik dat als ze er zijn ik op de grond maar plakband moet doen, niet voorbij deze streep. Op ongeveer 2 meter van de tv ). Heb ook wel verhalen gelezen van mensen die met spinnenraggers over het scherm gingen. Ja dan snap ik dat metalen/ harde dingetjes die contact maken dat die krassen veroorzaken.

Is dit nu een Samsnung Qled ding? of hebben Sony of LG OLED schermen dit ook? En dat in een tijd waarin veel schermen via touch screen van alles kunnen laten doen.

[ Voor 19% gewijzigd door MetalSonic op 30-09-2024 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
Wanneer je het reparatieverzoek doorzet ga je van Samsung te horen krijgen dat het paneel niet meer leverbaar is. Dit is het onderdeel nummer; BN95-06322B.

Kijken we bijv. naar een vergelijkbaar model (QN90C) uit 2023 dan ben je alleen al voor het paneel zelf rond de 700 euro kwijt.

De reflectiecoating is beschadigd, dit zal bij andere merken niet anders zijn. Je hebt ultrafijne microvezel doekjes speciaal voor beeldschermen, daarmee kun je het afstoffen. Mochten er vlekjes zijn kun je dit vaak eenvoudig met een paar druppels gedemineraliseerd water schoon krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Freshouttheoven schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:27:
Wanneer je het reparatieverzoek doorzet ga je van Samsung te horen krijgen dat het paneel niet meer leverbaar is. Dit is het onderdeel nummer; BN95-06322B.

Kijken we bijv. naar een vergelijkbaar model (QN90C) uit 2023 dan ben je alleen al voor het paneel zelf rond de 700 euro kwijt.

De reflectiecoating is beschadigd, dit zal bij andere merken niet anders zijn. Je hebt ultrafijne microvezel doekjes speciaal voor beeldschermen, daarmee kun je het afstoffen. Mochten er vlekjes zijn kun je dit vaak eenvoudig met een paar druppels gedemineraliseerd water schoon krijgen.
Bedankt voor de info. Ik doe verder al langer doekjes in combinatie met gedeminiraliseerd (typt lekker) water, heb daar een fles van speciaal voor mijn monitoren + tv.

Welke tv doeken kan jij aanraden? dan koop ik die voor mijn monitoren.

Reflectie coating beschadigd, is niet mogelijk om een nieuwe coating laag aan te brengen? paneel is verder in goede staat. TV doet het verder ook nog goed (qua cpu/ moederboard etc).

[ Voor 3% gewijzigd door MetalSonic op 30-09-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roches
Je zou het kunnen proberen, rondom het plekje afplakken en dan met een spuitbus blanke lak zijdeglans het 'gaatje' opvullen...

Proberen kan altijd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:02
roches schreef op maandag 30 september 2024 @ 14:34:
Je zou het kunnen proberen, rondom het plekje afplakken en dan met een spuitbus blanke lak zijdeglans het 'gaatje' opvullen...

Proberen kan altijd...
Proberen kan altijd...
Maar je kan het probleem ook verergeren en bijvoorbeeld de plek veel zichtbaarder maken

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
MetalSonic schreef op maandag 30 september 2024 @ 11:42:
[...]

Bedankt voor de info. Ik doe verder al langer doekjes in combinatie met gedeminiraliseerd (typt lekker) water, heb daar een fles van speciaal voor mijn monitoren + tv.

Welke tv doeken kan jij aanraden? dan koop ik die voor mijn monitoren.

Reflectie coating beschadigd, is niet mogelijk om een nieuwe coating laag aan te brengen? paneel is verder in goede staat. TV doet het verder ook nog goed (qua cpu/ moederboard etc).
Graag gedaan, nee dat is niet mogelijk. Althans niet in een thuissituatie, je gaat dan geheid meer schade aanbrengen.

De doekjes die ik bedoel zien er zo uit, zijn ook te koop bij de Action en AH.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalSonic
Freshouttheoven schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:27:
[...]

Graag gedaan, nee dat is niet mogelijk. Althans niet in een thuissituatie, je gaat dan geheid meer schade aanbrengen.

De doekjes die ik bedoel zien er zo uit, zijn ook te koop bij de Action en AH.
Bedankt voor de tip, heb ondertussen al een doek besteld bij Hello tv
https://www.hellotv.nl/product/hellotv-microvezeldoek
(uiteraard zonder die fles, ik spuit geen chemische spullen op beeldschermen)

Verder zal ik de volgende keer bij de AH kijken of ze die glasvezel microfiber doek "van jou" hebben.

Bij AH zie ik alleen de "ruwere" doeken maar niet de verfijnde

Blokker wel

https://www.blokker.nl/bl...zel-glasdoek/1460744.html

[ Voor 9% gewijzigd door MetalSonic op 30-09-2024 17:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Nu online
MetalSonic schreef op maandag 30 september 2024 @ 17:30:
[...]

Bedankt voor de tip, heb ondertussen al een doek besteld bij Hello tv
https://www.hellotv.nl/product/hellotv-microvezeldoek
(uiteraard zonder die fles, ik spuit geen chemische spullen op beeldschermen)

Verder zal ik de volgende keer bij de AH kijken of ze die glasvezel microfiber doek "van jou" hebben.

Bij AH zie ik alleen de "ruwere" doeken maar niet de verfijnde

Blokker wel

https://www.blokker.nl/bl...zel-glasdoek/1460744.html
Graag gedaan. Beide zijn niet hetzelfde als die ik bedoel, van de Blokker is fijner dan de standaard microvezeldoekjes. En die van HelloTV is verre van fijn, overpriced en imo ongeschikt. De doekjes die ik bedoel zijn volledig glad, de 'microvezel stofdoek' van de Blokker lijkt op de doekjes die geschikt zijn.

AH XL had ze een tijd geleden in ieder geval nog wel in het assortiment. Ik zag ze een tijd geleden ook bij de Action.

[ Voor 9% gewijzigd door Freshouttheoven op 30-09-2024 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Tweakers die ervaring hebben met reparatie scherm of vervanging via inboedel verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalSonic
Heeft even geduurd maar de verzekeraar gaat er naar kijken. Ze wilden nog wel even een offerte hebben voor het repareren van de televisie.

Nou dat heeft Samsung niet goed geregeld vind ik. Wat een gedoe, ik wil van te voren een offerte en niet al een afspraak maken voor de reparatie. Een offerte voor de totale kosten voor de verzekeraar.

Gechat met de medewerker van Samsung via de chat en blijkbaar kan alleen het reparatie centrum informatie geven maar daarvoor dien ik een verzoek in te dienen via de (reparatie) website.

Dat gedaan, dan krijg je een email met een bevestiging van de afspraak plus datum. Volgens de chat medewerker (echt mens) krijg ik van te voren nog een offerte en wordt er van te voren nog gebeld maar ik had het liever anders dan dit. Ook teruggegeven in de enquete die ik mocht invullen.

Edit al een mail gekregen, of ik 42 euro wil betalen voor het maken van een offerte. Denk niet dat ik veel keuze heb.
Wij kunnen op afstand een beoordeling maken of uw toestel nog te herstellen is. Hiervoor vragen wij u eerst € 42,50 behandelingskosten over te maken naar onze bankrekening NL87ABNA0608265721 o.v.v. order nr. 3033742 (Max 5 d.)
Edit je betaalt dus 42 euro voor hen om te kijken wat er aan de hand is en om een prijs opgave te maken.
Als u met een prijsopgave (max 10 d.) akkoord gaat, wordt de betaalde behandelkosten à € 42,50 in mindering gebracht. Bij niet akkoord of geen reactie, dan blijft de betaalde € 42,50 bij GXO.
Achja heel raar is het ook weer niet, als ik iets met de auto heb en ze moeten kijken wat er is moet ik ook al meteen betalen.

[ Voor 33% gewijzigd door MetalSonic op 11-12-2024 11:34 ]

Pagina: 1