Nieuwe game PC 1440p (planet coaster 2)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk24sma
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-11-2024
Hoi,

Ik wil graag een nieuwe game pc bouwen voor ongeveer 1500 Euro.

Ik speel op het moment veel planet coaster, en binnenkort komt er planet coaster 2 uit. Die wil ik graag gaan spelen maar mijn huidige PC heeft al moeite met de eerste versie van het spel.

Ik wil daarom een nieuwe game PC bouwen die het liefst op 1440p gebruikt kan worden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Planet coaster 2

Wat mag het systeem gaan kosten?
rond de 1500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
enkele ssd

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
nee

Ga je overklokken?
Nee op standaard instellingen

Wat verwacht je van ons?
Ik heb nu een klein lijstje gemaakt, maar ben er nog niet helemaal over uit of ik nou Nvidia of AMD wil voor mijn gpu, en vroeg me af of jullie nog feedback hierop hebben.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600 Boxed€ 187,24€ 187,24
1MoederbordenMSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI€ 188,83€ 188,83
1VideokaartenASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6€ 509,95€ 509,95
1BehuizingenNZXT H5 Flow (2022) Zwart€ 79,-€ 79,-
1ProcessorkoelingThermalright Peerless Assassin 120 SE ARGB Zwart€ 39,90€ 39,90
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30€ 114,90€ 114,90
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 111,88€ 111,88
1SSD'sCrucial P3 2TB (CT2000P3SSD8)€ 112,36€ 112,36
Totaal€ 1.344,06

[ Voor 7% gewijzigd door Henk24sma op 29-09-2024 19:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:11

br00ky

Moderator Harde Waren
Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies.

Vul dit dus nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 14:41
Een aantal dingen:
CPU: Je kan de uitvoering: AMD Ryzen 7 7700 Tray overwegen. Planet Coaster leunt vrij hevig op je CPU en voor PC2 wordt de Ryzen 7 5800 aangeraden. De Ryzen 5 7600 is sneller, maar ook weer niet zo significant sneller en ik zou het zonde vinden als je lag gaat krijgen bij grotere parken (zeker omdat je nog wat budget over hebt)

Voeding: Ik zou zeker een ATX3.0 voeding nemen. Aan 750W heb je ook meer dan genoeg en dan is uitvoering: Cooler Master V750 Gold i Multi een goede optie.

SSD: Die SSD is niet heel snel. Is ook nog PCI3.0 en ik zou bijvoorbeeld uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heat spreader) 2TB pakken voor een snelle PCI4.0 SSD