aceex router + chello werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
ik heb een goedkoop router gekocht maar het werkt niet.
Ik hebben nog steeds het probleem dat we via de router geen ip adress krijgen van de dhcp-server van chello. Als ik in winipcfg je verbinding vrij geeft en heb in een andere netwerk kaart hangt gebruikt hij dat mac adress. en dit werkt dus perfect.( dus chello is niet echt mac-adress gebonden) Het moet dus ook mogelijk zijn hem vrij te geven en het mac-adress van de router te gebruiken, dit werkt dus niet. Als we vervolgen een static-ip adress instellen kunnen we wel data verzenden maar niet ontvangen ( we zien het send lampje knipperen ).
pingen gaat wel intern en naar het static-ip van router. maar niet verder naar buiten, ook lukt het niet om van buiten mij te pingen

relevante gegevens van mijn systeem

kabel moden : terayon terapro tcm200
router : aceex broadband router
netwerk : realtek 10/100 fast ethernet.

http://www.aceex.com.tw/catalog.asp?pid=a-003

Acer 1501 : P4 bak

Verwijderd

Wat voor ip adres krijg je na DHCP op je router en op normale kaart?

Ik kan je misschien helpen maar dan moet ik dat echt weten.

• demisoft
LAN
ip thuis 192.168.7.1 = router
ip pc-thuis = 192.168.7.2 = pc thuis..
meer pc hanger er niet aan ik gebruik de router nu als firewall.
WAN
router met dhcp = 0.0.0.0

Verwijderd

Dit lijkt erop alsof de dhcp-request niet werkt. Wat je zou kunnen proberen is om eerst een programma te downloaden en dan zelf voor dhcp spelen tegen je router, Sygate kan dit zowiezo.

Kijk dan wat voor ip je router krijgt, een dhcp request zonder acknowledge krijgt een ip 169.x.x.x oid.

Ik hoor het nog wel :) .

• demisoft
ik krijg wel een ip van chello als ik sygate draai. het gaat erom dat ik een hardware router hep en dat die geen ip krijgt van de chello-dhcp. ik heb wel 5 netwerk kaarten geprobeert en deze krijgen allemaal een ip, maar die router niet. alls kaarten krijgen alemaal een eigen ip adres dus dat is ook vreemd en daarom werkt static-ip natuurlijk niet .

het kan somst wel heel erg verschillen

62.---.---.---
212.---.---.---

Verwijderd

212.x.x.x zijn voor Chello goeie adressen, alle anderen geloof ik niet. Heb je je oude kaart wel eens vrijgegeven en dan vernieuwen op router?

Wat ik bedoel met Sygate is dat je dan in je netwerk een dhcpserver kunt opzetten, daar koppen je dan je router aan en ga je kijken of hij wel dhcp'ed.

• demisoft
oke ja. sorry nu snap ik het. ik zal het een proberen. maar ik het twee van die routers hier liggen en allebij doen het zelfde dus ik denk dar die die dingen wel kloppen. Waarom reageer je niet op icq ??

Verwijderd

Omdat ICQ uit staat :) , sorry :9 .

Ik heb je net toegevoegd aan m'n lijst dus ik hoor het dan wel.

• demisoft
ik heb hem vrijgegeven en op de router vernieuwt. Hij krijgt dan geen ip-adress. als ik dat doe met een andere pc, met andere netwerkkaart krijg ik wel een ip adress. mijn 3com kaar ( zat bij chello geeft 62.163.x.x ) alle dander 212.83.x.x )

• demisoft
dat werkt wel. alleen niet met dhcp maar met static+nat

Verwijderd

ik heb een goedkoop router gekocht maar het werkt niet.
Ik hebben nog steeds het probleem dat we via de router geen ip adress krijgen van de dhcp-server van chello. Als ik in winipcfg je verbinding vrij geeft en heb in een andere netwerk kaart hangt gebruikt hij dat mac adress. en dit werkt dus perfect.( dus chello is niet echt mac-adress gebonden) Het moet dus ook mogelijk zijn hem vrij te geven en het mac-adress van de router te gebruiken, dit werkt dus niet. Als we vervolgen een static-ip adress instellen kunnen we wel data verzenden maar niet ontvangen ( we zien het send lampje knipperen ).
pingen gaat wel intern en naar het static-ip van router. maar niet verder naar buiten, ook lukt het niet om van buiten mij te pingen

Bij Chello zijn de het MAC-adres van de modem en van de NIC gekopeld.
(Het is dus toeval dat je verbinding werkte met de andere NIC)
Wat je moet doen, bel Chello en vertel dat je een andere NIC in je PC hebt geprutst en dan zal de medewerker dit in voeren in het systeem. (als je masel heb anderes komt er zo'n snuiter op bezoek, en dan word het wat lastiger.

Meesterprutser B-)

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:34

WouterG

Dit is geen ondertitel

Meestal kun je het MAC adres in je router aanpassen. Voor meer info moet je in de manual duiken of naar de website van de fabrikant gaan.
Misschien hebben ze daar wel een update waarmee deze functie aangezet word.

• demisoft
ik heb inmiddels een nieuwe firmware en kan het mac adres verandere, maar ik krijg nog steeds geen ip-nr van chello

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
de router moet een via DHCP van Chello een IP adres krijgen...

De router moet via DHCP een IP geven aan je PC's die aan de router hangen....

Dus als jij een statisch IP invoert gaat het helemaal mis..
Dus je PC instellen op auto een IP verkrijgen !!

Suc6

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:20
is het nou opgelost?

• demisoft
nee het is nog steeds niet opgelost

Verwijderd

Op zaterdag 29 september 2001 16:25 schreef demisoft het volgende:
nee het is nog steeds niet opgelost
naja dat wil nie echt lukken merk ik :)
ok gaan we (weer)
dat ip release/renew verhaal is idd correct, je moet eerst je ip releasen, omswitchen, ip renew.

maar dat lukt nie altijd, dus hier een andere volledige "reset", waardoor je echt wel weer een ip moet krijgen, anders ligt het aan de conf van je router.

het stappen-plan :
1) release ip op je pc
2) zet de modem uit
3) zet computer uit
4) plug kabel van pc naar router
5) zet modem aan
6) renew ip op router

dit zou echt moeten werken anders heb je iets goed verneukt
:)

-ps- dit heb je niet van mij >:)

• demisoft
werkt ook niet. is gewoon een rot-ding. ga een andere halen.

Pagina: 1