Laadpaal Easee 2 fase aangesloten vanuit 3 fase

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe_delmar
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-08 09:22

Cafe_delmar

Hold my beer!

Topicstarter
Hallo,

Naar aanleiding van dit topic:
Eupeodes in "Laadpaal Easee charge lite 1 fase aansluiten"
Zou ik graag mijn situatie willen voorleggen en bespreken :)

EV is onderweg oOo , in de tussentijd aan het rondkijken naar laad mogelijkheden,

- Op dit moment een 40A (enkel fase) hoofdaansluiting,
- 1 Fase hybride omvormer voor 20kw batterij opslag

Met deze 20kw kan ik prima de dagen doorkomen, wasmachine/droger, AC verkoelen / verwarmen geen probleem,

Ik zou het zonde vinden als deze energie zou verdwijnen de auto in, die zakelijk geleased gaat worden en alle verbruik van de auto vergoed word door de leasemaatschappij .

Nu zat ik te denken om de hoofdaansluiting om te zetten naar een 3x 25A aansluiting waarbij de woning en de omvormer met de batterijen op de 1ste fase te plaatsen (zodat deze energie voorbehouden blijft aan het huis) en de aansluiting voor de laad paal te voorzien van de 2 overige fases.
Is er hier iemand bekend met de mogelijkheden hiervoor?

Bijv. de andere 2 fases op een weg te zetten op een 32A automaat voor een laadmogelijkheid van 7.4Kw?

Hoor graag wat de ervaringen / ideeën zijn!

[ Voor 3% gewijzigd door Cafe_delmar op 30-09-2024 07:40 ]

MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:08
Cafe_delmar schreef op zondag 29 september 2024 @ 13:53:
Ik zou het zonde vinden als deze energie zou verdwijnen de auto in, die zakelijk geleased gaat worden en alle verbruik van de auto vergoed word.
Die snap ik niet helemaal, neem aan dat je een vergoeding krijgt van de leasemaatschappij voor elke kWh die je thuis in je auto stopt. En als die vergoeding hoger is dan het tarief dat jij aan de energiemaatschappij betaalt wil je juist dat die energie in je auto gaat.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe_delmar
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-08 09:22

Cafe_delmar

Hold my beer!

Topicstarter
FredvZ schreef op zondag 29 september 2024 @ 22:17:
[...]

Die snap ik niet helemaal, neem aan dat je een vergoeding krijgt van de leasemaatschappij voor elke kWh die je thuis in je auto stopt. En als die vergoeding hoger is dan het tarief dat jij aan de energiemaatschappij betaalt wil je juist dat die energie in je auto gaat.
Inderdaad niet geheel duidelijk, excuus! (aangepast)

Ik wil de energie die ik op wek middens de panelen niet 1 op 1 of via de batterijen de auto indrukken maar voor de woning blijven gebruiken.
en daarbij de laadpaal op 2 gescheiden fases aansluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door Cafe_delmar op 30-09-2024 07:41 ]

MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:45
Een laadpaal is 1 of 3 fase (1 fase is wel langzaam laden).

Verder maakt het toch niet uit waar de energie vandaan komt of je de zonne-energie de auto in stopt en dan wat uit het net haalt? Het is niet dat dat andere energie is lijkt mij? Sterker nog, in theorie hoef je een keer minder om te zetten en hoeft het niet je accu in en uit (beetje verlies en slijtage) maar gaat het direct je auto in. Dan gebruik je misschien wat meer uit het net, maar de kosten van de auto kun je verrekenen en je hebt 1 meter en niet een meter voor elke fase.

Je wilt toch juist onderaan de streep zo goedkoop mogelijke energie gebruiken. Dat wat de auto in gaat wordt dan tegen het het tarief dat je met je werkgever afspreekt verrekend.