Hallo,
Naar aanleiding van dit topic:
Eupeodes in "Laadpaal Easee charge lite 1 fase aansluiten"
Zou ik graag mijn situatie willen voorleggen en bespreken
EV is onderweg
, in de tussentijd aan het rondkijken naar laad mogelijkheden,
- Op dit moment een 40A (enkel fase) hoofdaansluiting,
- 1 Fase hybride omvormer voor 20kw batterij opslag
Met deze 20kw kan ik prima de dagen doorkomen, wasmachine/droger, AC verkoelen / verwarmen geen probleem,
Ik zou het zonde vinden als deze energie zou verdwijnen de auto in, die zakelijk geleased gaat worden en alle verbruik van de auto vergoed word door de leasemaatschappij .
Nu zat ik te denken om de hoofdaansluiting om te zetten naar een 3x 25A aansluiting waarbij de woning en de omvormer met de batterijen op de 1ste fase te plaatsen (zodat deze energie voorbehouden blijft aan het huis) en de aansluiting voor de laad paal te voorzien van de 2 overige fases.
Is er hier iemand bekend met de mogelijkheden hiervoor?
Bijv. de andere 2 fases op een weg te zetten op een 32A automaat voor een laadmogelijkheid van 7.4Kw?
Hoor graag wat de ervaringen / ideeën zijn!
Naar aanleiding van dit topic:
Eupeodes in "Laadpaal Easee charge lite 1 fase aansluiten"
Zou ik graag mijn situatie willen voorleggen en bespreken
EV is onderweg

- Op dit moment een 40A (enkel fase) hoofdaansluiting,
- 1 Fase hybride omvormer voor 20kw batterij opslag
Met deze 20kw kan ik prima de dagen doorkomen, wasmachine/droger, AC verkoelen / verwarmen geen probleem,
Ik zou het zonde vinden als deze energie zou verdwijnen de auto in, die zakelijk geleased gaat worden en alle verbruik van de auto vergoed word door de leasemaatschappij .
Nu zat ik te denken om de hoofdaansluiting om te zetten naar een 3x 25A aansluiting waarbij de woning en de omvormer met de batterijen op de 1ste fase te plaatsen (zodat deze energie voorbehouden blijft aan het huis) en de aansluiting voor de laad paal te voorzien van de 2 overige fases.
Is er hier iemand bekend met de mogelijkheden hiervoor?
Bijv. de andere 2 fases op een weg te zetten op een 32A automaat voor een laadmogelijkheid van 7.4Kw?
Hoor graag wat de ervaringen / ideeën zijn!
[ Voor 3% gewijzigd door Cafe_delmar op 30-09-2024 07:40 ]
MSI - VAG - Apple - HP - Intel i7 - RaspBerry