Veloretti Ace 2 vs Dutch ID Flow

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:39
Keuze tussen 2 fietsen, misschien dat mensen hier mij kunnen overtuigen om voor de 1 of voor ander te gaan.

Veloretti Ace 2 en Dutch ID zitten op dit moment ivm actie bij dutch ID in zelfde prijs klasse.

Veloretti Ace 2:
+ Elektrisch schakelen
+ Zwarte kleur (mijn voorkeur)

- Heel veel klachten te lezen over de fiets + service van Veloretti
- Mindere motor dan de Dutch ID (als ik internet moet geloven)

Dutch ID Flow:
+ Bosch onderdelen
+ Te koop bij fietsenzaak dichter bij huis
+ Weinige slechte reviews over te lezen

- Ontbreken van elektrisch schakelen
- Alleen in zilver te verkrijgen

Beide fietsen zitten op 3300 euro, wat veel geld is voor een fiets. Wat zou jullie keuze zijn? of zijn er nog alternatieven die ik gemist heb en een mix van beide zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bernard038
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-05 21:13
Begin eens met een proefrit op beide fietsen. Je eigen indruk(ken) lijken me minstens zo belangrijk als de mening van 'het internet'. Daarnaast, ik heb geen idee hoeveel exemplaren van beide fietsen verkocht worden. Mocht het zo zijn dat er X-maal méér Veloretti's dan DutchID fietsen worden verkocht, is het ook niet vreemd dat er ook meer verkeerd gaat met de fietsen van Veloretti.

En een alternatief... Cowboy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diesel-ind
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 09:37
Veloretti:
+ Mooier design (iedere zijn smaak natuurlijk)
+ Ingebouwd scherm en knopjes in het stuur verwerkt
+ Ligt fijn op de weg.
+ Verkrijgbaar in trendkleuren
+ Is van de PON groep dus ik verwacht dat ze niet snel failliet gaan

- Bafang motor (naar mijn mening een mindere kwaliteit)
Bij deze motor valt de ondersteuning altijd heel even weg als je over een bultje gaat.
- Heb de Ace 1 gehad en die heeft 5x service moeten hebben. De Ace 2 die ik nu heb nog niet.

DutchID:
+ Betere kwaliteit Bosch motor
+ Standaard met Satori verende zadelpen
- Weinig fietsen nog verkocht dus over de service is helaas weinig te zeggen. Service bij Veloretti was in het begin top en toen ze veel fietsen begonnen te verkopen werd het echt slecht.
- Geen automaat
- Geen andere kleuren

[ Voor 64% gewijzigd door Diesel-ind op 16-10-2024 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:39
Bedankt voor je reactie.
De Veloretti valt vooraf beter in mijn straatje alleen de service en klachten die je leest maakt het niet leuk.

Hoe bevalt jou de Ace 2 nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diesel-ind
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-05 09:37
De Ace 2 (graphite) bevalt enorm goed! Gebruik hem dagelijks ongeveer 20km en hij heeft me nog niet in de steek gelaten. Hij fiets fijn en ligt enorm strak op de weg! Ik krijg ook regelmatig complimenten over het uiterlijk van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjors123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:41
Ik ben sinds begin dit jaar eigenaar van de Ace 2. Heb in het topic van Veloretti al veel geplaatst over mijn problemen (piepende remmen, accu die los zit, fiets die niet meer aangaat, schermpje dat uitvalt, de tik in de voorvork en een erg slecht bereikbare klantenservice). Alle bekende Ace 2 problemen kwamen samen in mijn fiets. Dat gezegd hebbende zijn er ook veel mensen die geen enkel probleem hebben.

Inmiddels heb ik gisteren mijn 3e voorvork gekregen en hoop ik dat de tik nu verleden tijd is. Belangrijkste voordeel in de service van Veloretti op dit moment is dat ze inmiddels veel meer samenwerkingen hebben met 'normale' fietsenmakers. Ik kan mijn fiets nu gewoon naar de fietsenmaker bij mij om de hoek (nou ja, bijna) brengen en 's avonds weer ophalen. Dat scheelt een hoop gedoe (bij de eerste nieuwe voorvork was ik de fiets 3 weken kwijt).

Dat gezegd hebbende zou ik voor geen beide fietsen gaan wanneer ik nu een nieuwe fiets zou moeten kopen. Kwaliteit bij de Veloretti is wat mij betreft onvoorspelbaar en van de DutchID valt nog helemaal niets te zeggen. Het is uiteindelijk toch een hoop geld dat je uitgeeft en ik zou het de volgende keer gewoon besteden aan fietsenmerk dat zijn kwaliteit bewezen heeft.
Pagina: 1