Mijn vraag:
We hebben een PS 4 pro. Werkt altijd goed. Alles games werken.
Nu hebben we Spider-man gekocht. Een al wat ouder spel. Opstarten lijkt eerst helemaal goed te gaan. Kopiëren naar harde schijf en daarna begint het spel.
Dan is de openings-film ( die start met het spinnetje en daarna het bureau laat zien) en dan blijft die ineens hangen. Telkens op een ander punt, maar altijd binnen een minuut. Daarna kunnen we helemaal niets meer doen.
Het verbaasd me, want:
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Playstation 4 Pro
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
...
We hebben een PS 4 pro. Werkt altijd goed. Alles games werken.
Nu hebben we Spider-man gekocht. Een al wat ouder spel. Opstarten lijkt eerst helemaal goed te gaan. Kopiëren naar harde schijf en daarna begint het spel.
Dan is de openings-film ( die start met het spinnetje en daarna het bureau laat zien) en dan blijft die ineens hangen. Telkens op een ander punt, maar altijd binnen een minuut. Daarna kunnen we helemaal niets meer doen.
Het verbaasd me, want:
- Deze playstation werkt altijd goed. Fortnite (helemaal download werkt goed), maar ook Fifa 24 van disc geen problemen
- De Spider-man is een heel populair spel. Dus dit soort problemen zouden dan vaker voor moeten komen. Maar ik heb nog geen soortgelijke gevallen gevonden op internet.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Playstation 4 Pro
...
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Tweede disc. De 1e was tweedehands. Leek een kras te hebben, dus we dachten dat dat de oorzaak was. Maar met 2e (nieuwe) disc hetzelfde probleem.
- De-installeren en opnieuw installeren
- PS4 safe mode -> database reconstueren
...