TP-Link BE85 VPN Nord Dedicated IP instellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 00:20

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Hi allen,

Ik heb bij mijn Nord VPN een dedicated IP genomen. Op mijn telefoon is het instellen simpel en werkt het prima.

Op mijn BE85 netwerk in Deco heb ik Nord als VPN kunnen instellen. Echter kan ik nergens en/of op het web vinden hoe ik de dedicated IP in Deco kan instellen. Heeft iemand hier ervaring of een oplossing voor?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:27
Dat hoef je ook nergens in te stellen.

Dat IP-adres heb je alleen nodig als je vanaf het internet je eigen netwerk wilt benaderen.
Dan gebruik je dat IP-adres en NordVPN stuurt het verkeer dan via een VPN tunnel naar jouw router en dan kun je je eigen lan bereiken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xelation
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-08 00:20

Xelation

Bendable Poseable

Topicstarter
Ik bedoel juist het omgekeerde. Vanaf mijn telefoon heb ik naar buiten toe een vast ip-adres. Omdat ik hem in Nord als dedicated ip-adres heb ingesteld. Dit scheelt me met logins of met zoeken op Google de nodige frustratie.

Maar dit wil ik op mijn router ook instellen zodat ik thuis (en alle aangesloten apparaten) ook datzelfde ip-adres gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:27
Als je een vast IP-adres van NordVpn hebt genomen en je connect met een VPN client naar een NordVpn server dan wordt er een VPN tunnel vanaf je client naar een NordVpn server opgezet en vanaf die server ga je dan het internet op.
Als je geen vast IP-adres heb genomen dan zul je het internet opgaan met een gedeeld IP-adres, heb je een vast IP-adres genomen dan ga je altijd met dat IP-adres het internet op.

Dat IP-adres hoef je zelf nergens in te stellen, dat doet de NordVpn server voor je.

Verder kunt je op je eigen netwerk een VPN server draaien, dan kun je vanaf het internet via dat vaste IP-adres en een VPN tunnel veilig op je eigen netwerk komen.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Xelation Puur uit interesse... waarom gebruik jij een VPN? Tegen wie is dat? Want met een vast IP en ook nog inloggen, zie ik in NL niet echt de meerwaarde, zeker niet via een bedrijf als NordVPN. Maar wellicht heb jij wel een goed argument hiervoor?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron