Settelen met kids - Breda, Den Bosch of toch ergens Randstad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• picaxew
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-12-2024
We zijn nu net begonnen met een zoektocht om te settelen (met 2 jonge kids).

Huidige situatie:
We wonen nu in een vinex in Brabant, vroeger was het Amsterdam. We kwamen hier voor een nieuwbouw en de rustige omgeving maar kwamen erachter dat de kinderen van meer activiteiten genieten, en we niet veel tijd willen kwijt met brengen en ophalen. Er zijn niet voldoende voorzieningen, vooral BSO en sportvereniging. Het is ook net te ver met fietsen naar de grote stad en rijden binnen daar is sowieso gek.
Familie en vrienden in Amsterdam, maar we zijn erg onafhankelijk en introvert, dus we hoeven niet naar Amsterdam. We willen ons wel ergens settelen zodat de kinderen hun netwerk laten opbouwen.
Qua werk zijn de meeste banen voor ons allebei in de Randstad, maar ook wel in Brabant, op dit moment werk ik in Breda. We hebben niet een mooie stad in de Randstad te vinden die we graag willen gaan settelen, maar kunnen de Randstad voor werk ook niet helemaal vermijden, om het zo maar te zeggen.

Onze zoekcriteria zijn ongeveer als volgt:
- Locatie/woon-werk: Goede OV (lees: trein) connecties met Breda, lange treinreis is niet erg, maar in dat geval moeten we wel dichtbij treinstation wonen (ik wil niet bus>trein of lange tijd fietsen>trein), voor korte reistijd is bus oké. Goede connecties met de Randstad is natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk.
- Stad: Compact, overzichtelijk, kindvriendelijk, zeker niet “ons-kent-ons”, we hebben allebei een migratieachtergrond dus “je-bent-niet-een-van-ons” zal niet prettig zijn, aangezien dat onze kinderen daar gaan netwerk bouwen.
- Voorzieningen: Goede voorzieningen op korte afstand, vooral supermarktkeuzes, sportvereniging, kinderactiviteiten.
- Educatie: (Basis)scholen en BSO met niet onmogelijke wachtlijst (Huidige situatie op wachtlijst voor al 1 jaar en geen plek).

Op basis van mijn zoekcriteria heb ik nu deze op de lijst staan:
- Breda - ik dacht altijd dat een stad met meer dan 100.000 inwoners te groot is voor mij, maar misschien gebruiken we dit om Breda te ondermijnen, is dom, dus Breda staat hier
- Breda Bavel - veel voorzieningen moet je toch naar Breda gaan
- Oosterhout - heeft zelf wel goede faciliteiten, maar heb wat “Oosterhoutse mentaliteit” van mensen gehoord, iemand hier ervaring mee om te wonen?
- Dongen - nog kleiner
- Den Bosch - Iets betere connectie met de Randstad
- Rosmalen - Niet te groot

1. Wat zijn jullie feedback, waar zullen jullie aanraden om met kinderen te gaan wonen, idealiter voor ten minste de komende 5-10 jaar totdat ze tieners zijn of nog later?
2. Iemand met woonervaring met kinderen in Breda/Oosterhout/Den Bosch wilt wat tips geven qua wijken?
3. Andere suggesties? In Randstad mag ook wel, geen sterke voorkeur qua provincie.

We hebben geen haast, vooral willen echt goed onderzoek doen. Het zal kunnen dat we nog keer voor nieuwbouw gaan.

Heel veel dank alvast jullie allemaal!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:50
Waar wonen jullie nu?

Kan me moeilijk voorstellen dat een Brabantse Vinexwijk geen winkels en sportclubs op fietsafstand heeft.

Daarnaast mis ik het belangrijkste: budget...
Betaalbaar en ruim wonen in Amsterdam met het gezin lijkt me anno 2024 een beetje naïef.

Tip: heel misschien je huidige omgeving een tweede kans geven? Het gras van de buren is vaak minder groen dan het lijkt... ;)

[ Voor 51% gewijzigd door hoevenpe op 29-09-2024 11:33 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Leuk, zo'n open vraag, maar wat is het budget?
Overigens, je ergens gaan settelen houdt ook in dat je niet gaat afwachten totdat de 'autochtonen' jouw uitnodigen om een kopje koffie te komen drinken. Dan bouw je nooit een netwerk op en blijf je die vreemde persoon die ineens in 'hun' buurt is komen wonen en niks van zich laat horen. Of er moet een heel actieve buurtvereniging zijn die elke nieuwe bewoner na de verhuizing even komt bezoeken.
Eigen initiatief wordt in deze (meestal) wel beloond, door lid van een carnavalsvereniging te worden bijvoorbeeld of door vrijwilligerswerk te gaan doen bij een (natuur)vereniging of stichting, zodat je een beetje opgenomen wordt in het plaatselijke gebeuren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je geeft aan dat alles liefst dichtbij is, maar over wat voor reistijden en afstanden praat je dan tov wat je nu hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• picaxew
Bedankt!

Ik heb het budget weggelaten omdat we nog in de vroege oriëntatiefase zitten voor de plek, nog niet voor het huis. Ik heb het wel over nieuwbouw gehad, maar dat is gebaseerd op eerdere ervaringen met het zoeken naar een huis. Als ik dit topic ergens anders had moeten plaatsen of helemaal niet had moeten posten omdat ik niet over het budget praat, laat het me dan weten! - Misschien heb ik echt in een verkeerd sub-forum gedaan 8)7

Op de huidige plek blijven is inderdaad een optie, en ik waardeer de tip om zelf actiever te zijn echt - ik doe dat hier ook, maar je hebt maar 24 uur per dag.
CH4OS schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:02:
Je geeft aan dat alles liefst dichtbij is, maar over wat voor reistijden en afstanden praat je dan tov wat je nu hebt?
Fiets momenteel 6-8 km voor activiteiten voor kinderen, voelt een beetje veel, maar het is natuurlijk wel te doen, was op zoek naar misschien de helft.

[ Voor 3% gewijzigd door picaxew op 29-09-2024 12:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FredvZ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:31
picaxew schreef op zondag 29 september 2024 @ 11:28:
Onze zoekcriteria zijn ongeveer als volgt:
- Locatie/woon-werk: Goede OV (lees: trein) connecties met Breda, lange treinreis is niet erg, maar in dat geval moeten we wel dichtbij treinstation wonen (ik wil niet bus>trein of lange tijd fietsen>trein), voor korte reistijd is bus oké. Goede connecties met de Randstad is natuurlijk ook niet geheel onbelangrijk.
- Stad: Compact, overzichtelijk, kindvriendelijk, zeker niet “ons-kent-ons”, we hebben allebei een migratieachtergrond dus “je-bent-niet-een-van-ons” zal niet prettig zijn, aangezien dat onze kinderen daar gaan netwerk bouwen.
- Voorzieningen: Goede voorzieningen op korte afstand, vooral supermarktkeuzes, sportvereniging, kinderactiviteiten.
- Educatie: (Basis)scholen en BSO met niet onmogelijke wachtlijst (Huidige situatie op wachtlijst voor al 1 jaar en geen plek).
Hoe lang mag de reistijd naar Breda zijn?

Wat je zoekt lijkt namelijk veel op wat je in plaatsen als Delft, Schiedam, Vlaardingen, Nootdorp, Pijnacker, Berkel en Rodenrijs, Rotterdam Schiebroek, Barendrecht en Dordrecht gaat vinden.

Spel en typfouten voorbehouden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:31
picaxew schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:11:

[...]

Fiets momenteel 6-8 km voor activiteiten voor kinderen, voelt een beetje veel, maar het is natuurlijk wel te doen, was op zoek naar misschien de helft.
Ik verwacht dat je bij elke grote stad wel deze fietsafstand hebt. Ik woon in relatief grote plek in het noorden. Op fiets naar centrum is 6km. School en Bso is in de wijk dat is 2km. Sportvereniging ligt het meer aan welke sport je gaat doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Tegelijk, ik woon in een dorp (granted, naast een stad), en gewoon de standaard sportverenigingen, supermarkten, scouting, etc heb ik in het dorp zelf binnen 2km ofzo. Los van trein, wat een beetje meer hit and miss is, heb je voor dat lijstje eisen echt geen stad nodig. En qua ons kent ons, er is een verschil tussen een dorpje met paar duizend inwoners ergens op het platteland, en een dorp van 30k inwoners dichter in de buurt van andere plaatsen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:22
Voor de kinderen hun netwerk hoef je toch niet te verhuizen? Die bouwen overal wel hun netwerk op. Ook in een klein dorp. En dat netwerk wijzigt toch naarmate ze ouder worden en hun leven leiden.

Als je bereid bent om ander werk te zoeken, wat lijkt uit je post, zou ik ook niet teveel focussen op de verbinding naar Breda.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:38
Sissors schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:39:
Tegelijk, ik woon in een dorp (granted, naast een stad), en gewoon de standaard sportverenigingen, supermarkten, scouting, etc heb ik in het dorp zelf binnen 2km ofzo. Los van trein, wat een beetje meer hit and miss is, heb je voor dat lijstje eisen echt geen stad nodig. En qua ons kent ons, er is een verschil tussen een dorpje met paar duizend inwoners ergens op het platteland, en een dorp van 30k inwoners dichter in de buurt van andere plaatsen.
Ja West Brabant is één groot industrie en distributie park. Mensen in de Randstad denken dat de rest van Nederland een dorp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
picaxew schreef op zondag 29 september 2024 @ 12:11:
Ik heb het budget weggelaten omdat we nog in de vroege oriëntatiefase zitten voor de plek, nog niet voor het huis. Ik heb het wel over nieuwbouw gehad, maar dat is gebaseerd op eerdere ervaringen met het zoeken naar een huis. Als ik dit topic ergens anders had moeten plaatsen of helemaal niet had moeten posten omdat ik niet over het budget praat, laat het me dan weten! - Misschien heb ik echt in een verkeerd sub-forum gedaan 8)7
Zonder grove budgetindicatie en minimale eisen aan oppervlakte, kamers, etc heeft deze vraag gewoon weinig zin. Hebben jullie al op Funda gekeken? Heb je al huizen gezien in op genoemde plekken die leuk, ruim genoeg en financieel haalbaar zijn?

Niet lullig bedoeld maar je komt over als een Kijken zonder Kopen deelnemer die denkt voor 300k een knappe eengezinswoning in Amsterdam te kunnen krijgen. Wij hier de 'Alex en Bob' om jullie uit de droom te helpen... :)
Op de huidige plek blijven is inderdaad een optie, en ik waardeer de tip om zelf actiever te zijn echt - ik doe dat hier ook, maar je hebt maar 24 uur per dag.
Waarom denk je dat op een andere plek minder inspanning nodig is om te integreren? Wordt lid van een (team)sportclub, ga helpen op de school van de kinderen, etc.

Wachtlijsten bij de BSO en andere voorzieningen zijn overal waar veel jonge gezinnen wonen, dat los je niet op door naar iets vergelijkbaars te verhuizen.
Dat valt toch wel mee? Het is geen loopafstand maar met een (e-)bike draai je je hand er niet voor om. Met de auto ben je er in 10 minuten, zonder auto zou ik eerder een appartement in de stad zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ter indicatie nogmaals waarom budget belangrijk is:
Ik woon in een van die Vinex wijken, in Brabant. Huis uit 2011, het onze is een hoek van een rijtje.
Een van die huizen in het rijtje (waarde ca450k) ging onlangs voor 525k weg, flink overboden.
Als je je oriënteert op een huis van 450k: zorg dat je een budget van 600k hebt, want je zit met allerlei bijkomende kosten ook. En vergeet het maar in de meer gewilde wijken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:23

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maar idd: bepaal waar je echt graag wilt zitten. En skip de OV eis en stap in de auto, want je lijstje is zon beetje dat wat ieder gezin wil. Dus reken op 250 belangstellenden voor 1 huis. Alleen met veel geld kom je er tussen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:58
Oosterhout en je eis van ov gaan niet samen. Relatief groot dorp met liggen aan de snelweg, maar geen treinverbinding

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:13

Yucon

*broem*

Als je wat introvert bent is het op zich wel prettig dat brabanders vrij open en toegankelijk zijn vergeleken met de randstad. Zelfs als je sociale contacten wil doseren is iets van contact vaak toch wel prettig. En als het zelf niet je specialiteit is, dan is het fijn als de andere kant ook een beetje helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Scheurbuik schreef op zondag 29 september 2024 @ 14:48:
Oosterhout en je eis van ov gaan niet samen. Relatief groot dorp met liggen aan de snelweg, maar geen treinverbinding
Dat geldt voor Dongen en Breda Bavel net zo goed, zelfs in Den Bosch moet je geluk hebben met de afstand tot het station.

We weten nog steeds niet waar TS nu woont, dat zou al meer vertellen over wat beter of slechter is qua OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55
Hier lijkt een macro-oplossing voor een microprobleem gezocht te worden.

Beschikbaarheid op BSO is een algemeen probleem. Je moet echt mazzel hebben om ergens tussen te komen. Door te verhuizen begin je weer opnieuw.

Sportfaciliteiten ligt er maar net aan welke sport en of dat niet verandert over de tijd. Dat ligt er dus ook maar net aan. (Van de 6 sporten die mijn kinderen doen, doen ze er 4 op het sportpark in de buurt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 19:58
hoevenpe schreef op zondag 29 september 2024 @ 15:40:
[...]

Dat geldt voor Dongen en Breda Bavel net zo goed, zelfs in Den Bosch moet je geluk hebben met de afstand tot het station.

We weten nog steeds niet waar TS nu woont, dat zou al meer vertellen over wat beter of slechter is qua OV.
Verschil is dat je in den bosch vrijwel overal binnen 20 min met de fiets op het station bent. Dorpen/steden als waalwijk, dongen ed moet je eerder op een uur rekenen. (Of bus). Prima om te wonen, maar niet als.je intentie is met de trein naar je werk te.reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• picaxew
Hey iedereen, nogmaals dank, voor de discussies en kritiek, houd mij scherp.

Ik denk dat ik mijn huidige ultieme wensen en die van de (potentiële) toekomstig door elkaar gehaald en het misschien voor iedereen beetje onduidelijk gemaakt, daarvoor sorry. Maar goed, mijn lijstje is een startpunt. Zoals iemand al aangaf, voor de toekomst is Breda niet per se een must en misschien moet ik mijn eis voor het OV maar laten vallen, daarom is het waar ik nu woon ook niet heel relevant. In ieder geval krijg ik nu wel veel inspiraties, dank.

- Markt: Ik weet dat het een gekke markt is. Voor mij kan ik beter omgaan met de teleurstelling van de loting (nieuwbouw) dan met de stress van het overbieden (bestaande bouw), vandaar bedoel ik dat ik niet van overbieden hou, niet dat ik niet wil betalen.

- Integreren en voorzieningen: Ik bedoel niet dat ik verhuizen moet om mijn kinderen netwerk te laten bouwen. Mijn kinderen zijn heel erg sociaal, daarom wil ik ook bijdragen, het is goed voor mijn kinderen en goed voor onze samenleving. Het is niet makkelijk voor mijzelf dus ik zoek een balance, dan is het in sommige vinex wel niet makkelijk omdat de meerderheid jonge gezinnen zijn die het extreem druk hebben, dan is het lastig om dingen te organiseren. BSO is ook zo, we zitten momenteel in een BSO van 6km verderop in de stad, terwijl de school in de vinex is en de BSO in de vinex is te vol. Vinex moet ontwikkeld worden, dan wordt het gewoon een wijk van een grote stad. Ik denk een dorp of een kleine stad zal beter dan een vinex voor ons passen, en dat heb ik geleerd van mijn eigen woonervaring. Maar inderdaad, gras is altijd groener aan de andere kant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:55
Houd er ook rekening mee dat veel nieuwbouwprojecten een beperkt voorzieningenaanbod hebben. De grotere projecten zijn vaak toch een soort Vinex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
picaxew schreef op zondag 29 september 2024 @ 20:11:
Hey iedereen, nogmaals dank, voor de discussies en kritiek, houd mij scherp.
Denk dat deze discussie vooral een spiegel is, begrijp 'ons' niet verkeerd want denk dat de meeste reacties vooral van directe Hollanders zijn.... ;)

Laat ik het zo zeggen: waarschijnlijk zit je momenteel beter dan je in de genoemde steden ooit zult zitten. De woningmarkt is vastgelopen, als je grootste bezwaar 6-8km fietsen naar de hockey van je kinderen is dan ben je een gelukkig mens...

Geen plek op de BSO is de norm, dat speelt overal.

[ Voor 4% gewijzigd door hoevenpe op 29-09-2024 21:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter13579
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
Ik woon in Breda, vlak bij het station met 3 kids. Hier gelukkig verschillende scholen op loop afstand, BSO en kinderdagverblijf ook beschikbaar ( wel met wachtlijsten). Bij ons in de straat enkele mensen die uit andere landen komen en beperkt NL praten maar in Breda wel makkelijk aansluiting kunnen vinden.
Vanuit Oosterhout of Dongen kun je met het OV nergens komen. Van Bavel naar station fietsen kan maar is ook een eindje weg.

Van waar wij wonen kunnen kinderen vanaf ongeveer 10 jaar zelf naar voetbal, honkbal of andere sporten fietsen, maar sport is vanuit het centrum weer iets verder dan wanneer je in een dorp of venix wijk woont.

Dit soort keuzes zijn lastig. Nu mijn kinderen naar de middelbare school gaan lijkt een iets kleinere plaats me ideaal ( iets meer beschermd voor de kids), in de basisschool tijd was centrum Breda echt super, straks als ze buiten Breda willen studeren of wonen is ons huis bij het station weer erg makkelijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vld1989
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 15:19
Ik woon in een klein dorp (1500 inwoners) in omgeving Roosendaal en dat heeft eigenlijk alles wat jij noemt. Er is een basisschool, er zijn meerdere gastouders en een BSO, er is een sportvereniging, er zijn meerdere cafés en een bistro... Ook qua "je bent niet 1 van ons" is het hier prima, er woont relatief veel import vanuit de Randstad dus zeker niet alleen lokalen. Ik maak regelmatig een kort praatje met m'n buren, als je in de tuin werkt oid en ze zien je dan helpen ze je enzo maar het is zeker niet zo dat ze continu bij elkaar over de vloer komen (zit ik totaal niet op te wachten ook).

Er is hier alleen geen OV (kwartiertje fietsen naar Roosendaal, in het dorp alleen een buurtbus). Ook is er geen supermarkt in het dorp (wel een slager en bakker), maar je hebt binnen 5 minuten rijden genoeg keuzes. Zelfs of je in Nederland of België je boodschappen wil doen :P maar een auto is wel een must hier.

In ieder geval hebben alle andere dorpen in de omgeving waar ik wel eens komen hebben dit soort faciliteiten allemaal wel, dus ik denk dat Roosendaal best een prima omgeving is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:53
Ik sluit me ook aan bij Roosendaal. Prima voorzieningen en goede aansluiting met het OV. Is wel een stad maar geen enorme.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:59
Volgens mij heeft Den Bosch (of Rosmalen als je het kleiner wil, kijk eens naar project Coudewater) het beste van wat je zoekt:
- Beste verbinding qua OV. Namelijk naar Breda toe maar ook richting Randstad en Eindhoven.
- Ook qua auto het beste bereikbaar.
- Gezellige stad met alle benodigde voorzieningen
- Rosmalen als dorp ook gezellig en alle basisvoorzieningen aanwezig, en ook goede OV-voorzieningen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:12
Blik1984 schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:24:
Volgens mij heeft Den Bosch (of Rosmalen als je het kleiner wil, kijk eens naar project Coudewater) het beste van wat je zoekt:
- Beste verbinding qua OV. Namelijk naar Breda toe maar ook richting Randstad en Eindhoven.
- Ook qua auto het beste bereikbaar.
- Gezellige stad met alle benodigde voorzieningen
- Rosmalen als dorp ook gezellig en alle basisvoorzieningen aanwezig, en ook goede OV-voorzieningen
Als iemand die in deze regio is opgegroeid ben ik het helemaal eens met Den Bosch. :+
Vught is ook nog een goede optie. Zit dichter bij de binnenstad van Den Bosch dan Rosmalen. Letterlijk 15/20 minuten fietsen. Of je pakt de trein en dan sta je 5 minuten later op het station van Den Bosch.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:59
WernerL schreef op maandag 30 september 2024 @ 10:36:
[...]

Als iemand die in deze regio is opgegroeid ben ik het helemaal eens met Den Bosch. :+
Vught is ook nog een goede optie. Zit dichter bij de binnenstad van Den Bosch dan Rosmalen. Letterlijk 15/20 minuten fietsen. Of je pakt de trein en dan sta je 5 minuten later op het station van Den Bosch.
Ook goede optie inderdaad, zit qua auto iets minder goed qua verbinding maar verder zeker gelijkwaardig. Als je aan de goede kant van Rosmalen woont zit je ook met 15-20 minuten in het centrum overigens. Maar vanuit Vught is die kans wel wat groter dat het nog dichterbij kan

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

Thompson

Beeromaniac

Ik woon zelf nu nog in Rijen, een iets groter dorp (~18k inwoners) wat alles heeft wat je maar nodig hebt. Incl een treinstation waarmee je in 10min in centrum Breda of Tilburg staat. Er wordt hier binnenkort gestart aan de bouw van een complete nieuwe woonwijk, wellicht is dat iets voor je om naar te kijken; Tussen de Leijen

Verder goed bekend met bijna alle andere opties die je noemt. Breda vind ik zelf een erg leuke stad, zeker voor een stad van dat formaat voelt het erg gemoedelijk. Mijn zus heeft een tijd lang in Belcrum gewoond, erg leuke wijk. Ze woont nu in Vught, wat ook erg mooi is en hele goede voorzieningen heeft, wel prijzig.

Met dit lijstje aan wensen zonder verdere budget beperkingen of specieke sporten of andere voorziening wensen die je zoekt is er gewoon véél mogelijk.

Beeromaniac

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:02
Oosterhout, in iedergeval de kant van den hout is OV lastig maar Breda.
Wel erg fijne plek om te wonen. Genoeg te doen en veel faciliteiten. Wij kunnen niet zonder auto hier.

Kijk ook eens naar bv Terheijden. Dorp, erg leuk en veel activiteiten. Rechtstreeks bus naar station Breda +~10 min. Vaak nog sneller dan sommige wijken van Breda.
Met de fiets ook goed te doen. Ook veel middelbare scholen zijn op de fiets goed te bereiken.

Kijk anders ook eens naar Teteringen of Prinsenbeek.

[ Voor 5% gewijzigd door The Fatal op 30-09-2024 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:48

ZieMaar!

Moderator General Chat
—> move naar WON

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nano2009
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-06 22:10
Heb je toevallig al eens naar Teteringen gekeken? Ik woon zelf in het nieuwe gedeelte van Teteringen (Bouverijen) en het voldoet volgensmij aan alle criteria die je omschrijft en in verhouding met Bavel, ligt Teteringen dichter bij Breda en is ook het station dichterbij/makkelijker te bereiken met de fiets/het OV. Misschien iets om te overwegen?
Pagina: 1