Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC zal alleen maar gebruikt gaan worden voor gamen. Ik gebruik mijn Mac voor alle andere taken. Op dit moment valt het wel mee welke spellen ik speel maar dat komt voornamelijk ook omdat mijn huidige pc niet alles meer aan kan. Spellen die ik nu speel + spellen die ik wil gaan spelen:
- Enshrouded
- League of Legends
- Elden Ring
- Blackops 6
- Warzone
Je ziet al dat bovenstaand lijstje nogal uiteen loopt. In principe wil ik gewoon de meeste spellen (de komende 2-3 jaar zonder upgrades) zonder problemen kunnen draaien. Bovenstaande spellen vallen nog mee qua wat je nodig hebt in een game pc, met uitzondering van warzone die ik op mijn huidige pc niet meer kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil voor de nieuwe game pc 1500-2500 euro uitgeven. (verhoogd na toevoegen van overzicht onderdelen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- LG UltraGear 27GP850P-B (Monitor)
- Hier komt nog wel een keer een monitor bij van 1440.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik weinig verstand heb van het bouwen van een pc heb ik zo'n beetje de eerste 3 pagina's van dit forum doorgelezen om een beetje een idee te krijgen van wat ik ongeveer nodig heb. Onderstaande advies van Woezik ben ik tegen gekomen op een andere post, alleen vraag ik me af of bijvoorbeeld de keuze van de rtx4080 dan bij mijn wensen past of dat een AMD er beter bij zou passen.
Br00ky bedankt voor de handleiding om deze te plaatsen:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het forum al aardig doorgelezen en naar andere adviezen gekeken. De keuze tussen AMD en Geforce vind ik lastig, vooral omdat ik veel verschillende spellen speel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Volgens mij in eerste instantie niet nodig met dit budget en wat ik er mee wil ga doen. Correct me if i'm wrong.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag met jullie willen meedenken of mijn voorgestelde build past bij mijn wensen. Misschien is het wel een beetje overkill, misschien is jullie advies om nog wat extra geld erin te stoppen. Ik heb zelf nog nooit een pc gebouwd dus even sparren is altijd handig
. Ik heb overigens wel mensen die me willen helpen met het bouwen dus dat komt goed.
Ik hoor graag of jullie me kunnen helpen of dat ik nog meer informatie kan delen!
De PC zal alleen maar gebruikt gaan worden voor gamen. Ik gebruik mijn Mac voor alle andere taken. Op dit moment valt het wel mee welke spellen ik speel maar dat komt voornamelijk ook omdat mijn huidige pc niet alles meer aan kan. Spellen die ik nu speel + spellen die ik wil gaan spelen:
- Enshrouded
- League of Legends
- Elden Ring
- Blackops 6
- Warzone
Je ziet al dat bovenstaand lijstje nogal uiteen loopt. In principe wil ik gewoon de meeste spellen (de komende 2-3 jaar zonder upgrades) zonder problemen kunnen draaien. Bovenstaande spellen vallen nog mee qua wat je nodig hebt in een game pc, met uitzondering van warzone die ik op mijn huidige pc niet meer kan spelen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil voor de nieuwe game pc 1500-2500 euro uitgeven. (verhoogd na toevoegen van overzicht onderdelen)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- LG UltraGear 27GP850P-B (Monitor)
- Hier komt nog wel een keer een monitor bij van 1440.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Omdat ik weinig verstand heb van het bouwen van een pc heb ik zo'n beetje de eerste 3 pagina's van dit forum doorgelezen om een beetje een idee te krijgen van wat ik ongeveer nodig heb. Onderstaande advies van Woezik ben ik tegen gekomen op een andere post, alleen vraag ik me af of bijvoorbeeld de keuze van de rtx4080 dan bij mijn wensen past of dat een AMD er beter bij zou passen.
Br00ky bedankt voor de handleiding om deze te plaatsen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 419,- | € 419,- |
| 1 | Moederborden | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | € 188,83 | € 188,83 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4080 SUPER 16G GAMING X TRIO | € 1.159,- | € 1.159,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow (2022) Zwart | € 132,70 | € 132,70 |
| 1 | Waterkoeling | Arctic Liquid Freezer III 280 A-RGB Zwart | € 77,50 | € 77,50 |
| 1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST A-RGB 0dB 1-pack, 140mm | € 16,99 | € 16,99 |
| 1 | Ventilators | Arctic P14 PWM PST A-RGB 0dB 3-pack, 140mm | € 44,19 | € 44,19 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH32GX5M2D6000Z36K | € 122,42 | € 122,42 |
| 1 | Voedingen | MSI MPG A850G PCIE5 | € 127,23 | € 127,23 |
| 1 | SSD's | Kingston KC3000 2TB | € 124,90 | € 124,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.412,76 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb het forum al aardig doorgelezen en naar andere adviezen gekeken. De keuze tussen AMD en Geforce vind ik lastig, vooral omdat ik veel verschillende spellen speel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt.
Ga je overklokken?
Volgens mij in eerste instantie niet nodig met dit budget en wat ik er mee wil ga doen. Correct me if i'm wrong.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zou graag met jullie willen meedenken of mijn voorgestelde build past bij mijn wensen. Misschien is het wel een beetje overkill, misschien is jullie advies om nog wat extra geld erin te stoppen. Ik heb zelf nog nooit een pc gebouwd dus even sparren is altijd handig
Ik hoor graag of jullie me kunnen helpen of dat ik nog meer informatie kan delen!
[ Voor 35% gewijzigd door joosthazelhoff op 29-09-2024 18:03 ]