Beste tweakers,
TLDR:afzuiging maken en aansluiten op ventilatiebox van woning voor dampen van 3d printer, kan dat of niet ivm de veiligheid.
Ik ben een 3d print hobbyist en heb de printer op zolder staan.
Als ik ASA of ABS print komen hier niet heel aangename dampen vanaf.
Op de zolder is ook onze ventilatiebox geïnstalleerd waar ik nog meerdere lege aansluitingen heb. Nou is mijn idee om een ventilatiekanaal te maken van boven de printer naar de ventilatiebox in de hoop dat deze dampen wat beperkter de zolder ruimte in komen en meteen worden afgevoerd door de ventilatiebox.
De rest van de woning zit ook op deze ventilatiebox aangesloten.
Zou dit kunnen of is er een risico dat de dampen zich juist gaan verspreiden door de woning?
Hopelijk kan iemand mij vertellen of dit een prima idee is of een totale no go.
TLDR:afzuiging maken en aansluiten op ventilatiebox van woning voor dampen van 3d printer, kan dat of niet ivm de veiligheid.
Ik ben een 3d print hobbyist en heb de printer op zolder staan.
Als ik ASA of ABS print komen hier niet heel aangename dampen vanaf.
Op de zolder is ook onze ventilatiebox geïnstalleerd waar ik nog meerdere lege aansluitingen heb. Nou is mijn idee om een ventilatiekanaal te maken van boven de printer naar de ventilatiebox in de hoop dat deze dampen wat beperkter de zolder ruimte in komen en meteen worden afgevoerd door de ventilatiebox.
De rest van de woning zit ook op deze ventilatiebox aangesloten.
Zou dit kunnen of is er een risico dat de dampen zich juist gaan verspreiden door de woning?
Hopelijk kan iemand mij vertellen of dit een prima idee is of een totale no go.