TV voor PS5

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repaire84
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik ben op zoek naar een TV voor mijn zoon van 12 om de PS5 weer op aan te sluiten en een nieuwe soundbar en subwoofer van Sony.

Mijn budget is maximaal 400 Euro.

Hij kreeg een verjaardagscadeau, maar we kwamen erachter dat we vooraf de tv even hadden moeten checken..
De Sony subwoofer blijkt niet te kunnen worden aangesloten op de HKC 43F6 die hij nu gebruikt met zijn PS5.

We zoeken eigenlijk een tv niet goede ondersteuning voor de PS5 en een ARC of Optical out voor het aansluiten van de SONY HTS 400.
Zijn huidige TV is 43 inch (prima) en 60 Hz.
Ik lees overal dat je voor de PS5 minimaal 100 Hz moet hebben, maar hij kan op deze HKC prima gamen.

Nu zag ik via dit forum dat de Philips 43PUS8079/12 er goed uit komt, maar deze is 50 Hz.
Op het forum staat hij trouwens als 60 Hz.

Hebben jullie aanbevelingen en eigenschappen die minimaal nodig zijn op de TV die ik ga aanschaffen?
Alvast heel erg bedankt voor het lezen en meedenken!

Beste antwoord (via Repaire84 op 29-09-2024 10:16)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
400 euro is de ultrabudgethoek, waar je geen hoge eisen mag stellen. Een televisie is niet goed, maar minder slecht. 50Hz wordt vaak vermeld omdat we in Europa in 50Hz uitzenden, de televisie zal werken in 50Hz-mode, maar kan ook gewoon 60Hz als hij van een 60Hz-signaal voorzien wordt.

Voor computerspellen zijn wat meer Hz inderdaad wel prettig, maar in deze prijsklasse heb je vaak grotere problemen dan de hoeveelheid Hz, dus ik zou me daar niet te veel blind op staren.

Een groter probleem met deze televisie is dat Philips geen ingangsvertraging publiceert en ik ook geen recensie kan vinden waar deze gemeten is. HelloTV publiceert 20ms, niet echt een betrouwbare bron, maar als dat klopt is dat op het randje van wat acceptabel is: Boven de 20ms ga je het merken.

Wat dat betreft zou een TCL C655 bijvoorbeeld een beter idee zijn, TCL specificeeert een ingangsvertraging van 5,6ms en dat is gewoon erg goed. Het is ook 60Hz, maar dat is wat je krijgt voor dit geld.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:40
Waarom voldoet de huidige niet meer?

Ja, met 100hz ga je nog meer frames zien, en ja, de ps5 kan dat aan met veel spellen.

Maar dit is een ratrace, dan komt er weer een nieuw spel dus PlayStation vervangen, want haalt geen 144 fps (fps is niet zelfde als hz).
Vervolgens kan PlayStation weer betere tv aan, dus mooiere tv.
Vervolgens nieuw spel, PlayStation kan het niet meer aan dus nieuwe PlayStation.

Etc

Als je zoon tevreden is vraag ik me af wat je ermee wilt bereiken. Zeker met dit budget. Als je rond de 1k wilt uitgeven aan tv snap ik je eisen, maar nu... Ik zou niet te moeilijk doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Check eens die TCL schermen, zijn ook niet reteduur. Geen 100hz voor die prijs, maar de PS5 kan daar prima mee overweg.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
400 euro is de ultrabudgethoek, waar je geen hoge eisen mag stellen. Een televisie is niet goed, maar minder slecht. 50Hz wordt vaak vermeld omdat we in Europa in 50Hz uitzenden, de televisie zal werken in 50Hz-mode, maar kan ook gewoon 60Hz als hij van een 60Hz-signaal voorzien wordt.

Voor computerspellen zijn wat meer Hz inderdaad wel prettig, maar in deze prijsklasse heb je vaak grotere problemen dan de hoeveelheid Hz, dus ik zou me daar niet te veel blind op staren.

Een groter probleem met deze televisie is dat Philips geen ingangsvertraging publiceert en ik ook geen recensie kan vinden waar deze gemeten is. HelloTV publiceert 20ms, niet echt een betrouwbare bron, maar als dat klopt is dat op het randje van wat acceptabel is: Boven de 20ms ga je het merken.

Wat dat betreft zou een TCL C655 bijvoorbeeld een beter idee zijn, TCL specificeeert een ingangsvertraging van 5,6ms en dat is gewoon erg goed. Het is ook 60Hz, maar dat is wat je krijgt voor dit geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repaire84
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 28-10-2024
99ruud99 schreef op zondag 29 september 2024 @ 09:29:
Waarom voldoet de huidige niet meer?

Ja, met 100hz ga je nog meer frames zien, en ja, de ps5 kan dat aan met veel spellen.

Maar dit is een ratrace, dan komt er weer een nieuw spel dus PlayStation vervangen, want haalt geen 144 fps (fps is niet zelfde als hz).
Vervolgens kan PlayStation weer betere tv aan, dus mooiere tv.
Vervolgens nieuw spel, PlayStation kan het niet meer aan dus nieuwe PlayStation.

Etc

Als je zoon tevreden is vraag ik me af wat je ermee wilt bereiken. Zeker met dit budget. Als je rond de 1k wilt uitgeven aan tv snap ik je eisen, maar nu... Ik zou niet te moeilijk doen.
We kunnen de soundbar niet aansluiten, omdat er geen ARC of anders Optical out aanwezig is op deze TV.