Aluminiumtape afdichting serre

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:29
Mijn vraag
Welke aluminiumtape voor afdichting buitenkant serre?

MIjn serre ramen liggen onder een hoek van 35 graden op het kozijn, als afdichting is aluminiumtape gebruikt.
Deze tape is onderhand vergaan en moet vervangen. Iemand bekend met soortgelijke afdichting en advies of tips welke tape aan te schaffen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QJoaGKWzRdCYAB2FO-yJ3j3TjlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c63fBWQ8aMesm5u0wChbeNdK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kRsafRle2M5Z1ZAN3q8prAI17JI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V6cK2A3263Txf9K8eueS2Sm4.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Asprine op 29-09-2024 09:38)

• MzKzM73
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-09 07:45
Is dit niet een soort loodvervanger geweest? Die hebben meestal ook een soort zilvergrijze deklaag (om het op lood te laten lijken) Meestal is dat spul voorzien van een butyl kleefkant.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MzKzM73
Is dit niet een soort loodvervanger geweest? Die hebben meestal ook een soort zilvergrijze deklaag (om het op lood te laten lijken) Meestal is dat spul voorzien van een butyl kleefkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asprine
Denk het wel. Huis is uit 1970, woon er 8 jaar en nog niet eerder onderhoud aan hoeven doen. Vorige bewoner heeft 9 jaar geleden wel 1 van de ramen vervangen en toen is het dus ook weer zo afgedicht.

Ga even googlen naar aluminiumtape en butyl.
Er lijkt ook iets van een mesh in de tape te zitten.

Edit, gevonden Butylband. Thanks @MzKzM73

[ Voor 7% gewijzigd door Asprine op 29-09-2024 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
@MzKzM73
Heb je toevallig nog tips voor het verwijderen en vervangen van de butyltape?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MzKzM73
Ik heb bij mij het meeste met een scherp mes verwijderd en het laatste restje met isopropyl alcohol en goed boenen.
Naar wat ik gelezen heb schijnt koude ook goed te helpen (droogijs oid) maar dat heb ik zelf nooit geprobeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:08
Je hebt ook "freeze" spuitbussen, om te koelen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1