Muurverf en voorstrijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alecto891
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 07-04 23:09
Ik heb mijn nieuw gestucte wanden geverfd maar bij het beplakken met schilders tape of het boren van gaten zie ik een film laagje/velletje wat los komt. Dit lijkt niet goed.

ik heb alles volgens het boekje gedaan:

-nieuw gestucte wanden
-maanden gedroogd
-afgenomen met water en st marc
-primer gebruikt 1:4 met blokkwast
-kwaliteit muurverf bekend merk perfect matt 2 lagen

Alsnog is het geen 1 geheel met de muur. Hebben jullie een idee hoe dit kan? Ik heb nog wen etage te gaan, dus wil even wachten voordat ik verder ga.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 13:26

Jrz

––––––––––––

Stmarc op muren? Je moet stmarc niet op muren doen, en je moet het sws schoonmaken met water wat lastig gaat als het er in is gezogen. Het laat een laagje achter. (Universol is sws beter dan stmarc)

Andere ruimte gewoon voorstrijk, en schilderen.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-09 13:05
Uit ervaring werken de volgende stappen prima:
- voorstrijk
- verven

Er zal vast allerlei ander speciaal spul te koop zijn, maar bij ons was dat allemaal echt niet nodig…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:24
Volgens het boekje had je eerst glasvlies geplakt…

Daarnaast wordt voorstrijk in de regel aanbevolen in plaats van een primer. Zie ook hier: https://www.verfwinkel.nl...0muur%20gaat%20schilderen.

En wat is jouw definitie van kwaliteit verf? Dat is bijvoorbeeld een Histor of Flexa niet. Zijn prima, maar geen bijzondere kwaliteit.

[ Voor 18% gewijzigd door renegrunn op 29-09-2024 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ah, dat gedoe heb ik hier ook gehad. Uiteindelijk ging het steeds beter, dus ik vermoed mijn eigen onkunde. Een paar tips:

- Heel goed schoonmaken. Het is soms moeilijk om alles te raken van een muur. Als je muur een klein beetje stoffig is laat het al snel los.
- Afplakken met tape voor gevoelige ondergrond en niet die tape flink aanduwen. Of zoals ik vaak deed geen tape meer nemen maar een lineaal of spatel (wel steeds schoonmaken).
- Niet te dik willen smeren. Het hoeft niet helemaal te dekken. De eerste keer wilde ik het nog wel eens extra aanbrengen omdat dat er mooier uit ziet, maar dat moet je negeren. Dat doe je met sausen.
- Een andere roller gebruiken. Ik heb een kleinere en andere roller genomen. Gevoelsmatig kwam er minder druk op de muur.
- Het duurt weken voordat alle lagen uitgehard zijn. Uiteindelijk wordt het steviger, maar sterke tape plakken en eraf trekken doe ik hier nog steeds niet. Ik zie dit bij anderen na jaren ook mis gaan. Mijn broertje had de keuken mooi afgeplakt en kon na het schilderen de keuken ook doen, terwijl dat er nog goed uit zag.