[apache] virtual hosts

Pagina: 1
Acties:

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ik weet dat dit onderwerp hier vaker is behandeld - ik heb zo'n beetje alle vragen en reacties hierover al doorgelezen plus de documentatie van Apache. Maar het wil maar niet werken! :(

Ik heb de volgende configuratie:

NameVirtualHost 192.168.0.20

<VirtualHost 192.168.0.20>
ServerName bla1
DocumentRoot "g:\web\sites\bla1"
</VirtualHost>

ServerName bla2
DocumentRoot "g:\web\sites\bla2"
</VirtualHost>

Zoals je ziet draait het zaakje op Windows (2k). Beide virutal host (bla1 en bla2) worden niet gevonden: ik zie een DNS error -> 'Cannot find server or DNS Error'.

Als ik het IP-nummer in de browser intik komt bla1 te voorschijn. Ik heb zo het idee dat de Apache configuratie goed is, maar dat er iets mankeerd aan de DNS-settings in de HOSTS file, maar ik heb geen idee wat of hoe ik dit moet fixen... :?

Iemand enig idee?

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:57

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Kan je zelf bij de DNS? Zijn allebei de domeinen aangemaakt? Probeer de domeinen eens te pingen...
Als de DNS niet werkt.. werken je virtual hosts nooit!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Hm, als ik 192.168.0.20 ping krijg ik een Request timed out melding. Enigsinds vreemd, want in de browser werkt 't wel. Het ontgaat me eigenlijk hoe ik de DNS verder moet instellen.

Verder kan ik overal bij komen, ja, 't is gewoon m'n eigen systeem waar ik al die services heb draaien (of een poging daartoe).

Is het wellicht mogelijk om Apache anders te configureren, bv verschillende virtual hosts onder verschillende IP's op 1 systeem? Zo ja, hoe moet dat dan? Waar moet NameVirtualHost dan op staan enzo...?

Verwijderd

NameVirtualHost 192.168.0.20

ServerName bla1
DocumentRoot "g:\web\sites\bla1"
</VirtualHost>

ServerName bla2
DocumentRoot "g:\web\sites\bla2"
</VirtualHost>
Erm Apache is geen DNS server pas ook je DNS records aan zodat bla1 verwijst naar 192.168.0.20 en bla2 ook naar 192.168.0.20... Let op NameVirtualHost 192.168.0.20
Bij sommige versies van apache kan je daar beter neerzetten: NameVirtualHost * ivm een bugje

Verwijderd

Wat wel een handig idee is om te testen is het volgende :
Zoek een bestandje in je windows dir (werkstation) dat 'HOSTS' heet.
openen in Wordpad ofzo en daar dit inzetten :

192.168.0.20 bla1 bla2
opslaan en hopsa, je werkstation kan bla1 en bla2 vinden.

Om een "echt" DNS in te stellen is natuurlijk mooier, maar als je daar niet de beschikking over hebt, kan je in ieder geval zelf dit testen.

[Toevoeging]
Waarschijnlijk heet dit bestandje bij jou nog HOSTS.sam
In dat geval even veranderen en opslaan als HOSTS
[/Toevoeging]

Verwijderd

Op woensdag 12 september 2001 19:19 schreef Breez-r het volgende:

[..]

Erm Apache is geen DNS server pas ook je DNS records aan zodat bla1 verwijst naar 192.168.0.20 en bla2 ook naar 192.168.0.20... Let op NameVirtualHost 192.168.0.20
Bij sommige versies van apache kan je daar beter neerzetten: NameVirtualHost * ivm een bugje
Bugje? hmm die is nieuw (voor mij); heb je hier meer info over?

Ik doe die altijd omdat als het ip nummer dan verandert, je virtualhosts niet verziekt zijn.

• Explore

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 19:24 schreef Exodus het volgende:
...openen in Wordpad ofzo en daar dit inzetten :

192.168.0.20 bla1 bla2
opslaan en hopsa, je werkstation kan bla1 en bla2 vinden.
Yesss! Dat was het! Het werkt! :)
Ik vond het zo maf om 2 hosts op 1 IP te gooien, maarja, stom - dat was ook precies de bedoeling... |:(

Pagina: 1