Knieschot/kniemuur dragend?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• aph3x2n
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 29-04 17:28
Hoi,

Ik heb een knieschot/kniemuur op zijn zolder (bouwjaar 1957) waarvan ik niet zeker weet of deze dragend is of niet… hij staat redelijk los en er zit op sommige plekken beweging in de muur.

Ik wil achter het schot goed isoleren maar dat is onmogelijk zolang het schot er zit. De vloer is immers ook niet doorgetrokken wat achter het schot kruipen echt lastig maakt. Als ik erachter niet isoleer dan heb ik een mega koudebrug naar de kamers eronder, gaan we niet willen…

Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk een dragende muur is?

Alvast bedankt!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omEAdQZJ_fW6UP3jQVn8xFibJtI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6YYet0FijUxBmOG8Xu4PB9qO.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YJmOV2A9BguSXmyCPh47r04ly6Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klq37zv5QqogPUHJDKaEE5lt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/673RrIDw9Rjga4HL2gCN0QJ-8tQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GyuAe3BuWSY11LP0swlsY8F0.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gvplgoee9pPMJd9vH-2e6byTuHg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFtk0Kf2R14AGpEEmctq5K5k.jpg?f=fotoalbum_tile

Alle reacties

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01:12
Hoe denk je dat een muur die 'redelijk los staat' iets draagt ;)

Wegtikken, afvoeren, isoleren, nieuw knieschot maken (y)

• aph3x2n
Waarom zou iemand dan metselen in plaats van normaal de vloer doortrekken?

Waar is dat goed voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
aph3x2n schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 22:21:
Waarom zou iemand dan metselen in plaats van normaal de vloer doortrekken?

Waar is dat goed voor?
Om een knieschot te maken.

• aph3x2n
Waarom dan metselen, is dat niet een beetje overdreven?

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:58
aph3x2n schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 22:47:[...]Waarom dan metselen, is dat niet een beetje overdreven?
Wanneer je bij het bouwen van het huis er al redelijk vroeg achter komt dat je meer stenen dan hout hebt niet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:45

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
aph3x2n schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 22:47:
[...]

Veel mensen willen "steen". Zelfs de drijfstenen uit de jaren ~70 zien ze dan liever dan een hsb wandje.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• whatyoudoing
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 01:12
aph3x2n schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 22:47:
[...]

Ga je nou echt bij elk antwoord een nieuwe vraag stellen? Je waarom-fase zou al even voorbij moeten zijn.

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:48
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat het draagt. Loopt de muur door onder het vloervlak? Of staat deze op d balklaag?

In het laatste geval weet je zeker dat hij niet draagt.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 12-09 19:38

MLLL

Palm Treo 650

Gemetselde muurtje staat op de houten vloerplanken, die kun je zo dus zo verwijderen die doet helemaal niets qua draagkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 09:20

AMDFreak

Intel is zo..

Slopen en nieuwe houtenbalk constructie terugplaatsen ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:16
whatyoudoing schreef op zaterdag 28 september 2024 @ 23:43:
[...]

Ga je nou echt bij elk antwoord een nieuwe vraag stellen? Je waarom-fase zou al even voorbij moeten zijn.
Ach, TS wilt het gewoon begrijpen en heeft er waarschijnlijk geen verstand van. Je hoeft zijn vragen niet te beantwoorden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:34
Onder de dakkapel zou ik iets voorzichtiger zijn. Die gording heeft het daar zwaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Als je hem niet in zijn geheel weg durft te halen:
Een deel slopen, met een balkje een stut plaatsen tussen de vloer en de balk onder het raamkozijn. Dit op zo’n manier dat je om de stutten heen kunt werken tijdens het isoleren en vervolgens de andere delen van het muurtje slopen en op dezelfde manier stutten.

Als je je hier ook niet prettig bij voelt (en dat kan): “vraag een constructeur”.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grutte Pier
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11-09 15:15
wmeester schreef op maandag 30 september 2024 @ 16:10:
Onder de dakkapel zou ik iets voorzichtiger zijn. Die gording heeft het daar zwaar.
Eens, ook lijkt de gording te bestaan uit 2 verschillende delen? Er is dan niks wat de dakkapel gording tegenhoud om door te buigen.
Pagina: 1