Email client software/hardware op server of alternatieven?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Hallo allemaal,

Ik heb een klantenbestand van ongeveer 3000 emails. Ik heb jarenlang Mailclhimp gebruikt als email marketing tool. Vervolgens hebben ze meerdere prijsstijgingen doorgevoerd die de pan uit stegen. Vervolgens ben ik overgestapt naar MailerLite. Ging 1 jaar perfect, toen kwamen ook daar weer prijsstijgingen. En ik begrijp de prijsstijgingen (deels). Ik begrijp ook goed dat dit beide email tools zijn die heel veel opties bieden zoals tracking/follow up mails/email templates met mooie designs etc. om je bedrijf verder te laten groeien.

Echter, heb ik in 10 jaar tijd nooit gebruik hoeven maken van die "extra tools" waar je dus dat prijsgeld voor betaald. Voor sommige ondernemers is dit onmisbaar, voor mij niet. Ik werf klanten op een andere manier. Voor mij is een simpele textuele email voldoende om te sturen, dus ik betaal eigenlijk bij alle email marketing bedrijven veelste veel voor alle extra's waar ik nooit gebruik van maak.

Nu is mijn vraag: heeft iemand ervaring met het opzetten van zoiets op een eigen server? Of wellicht kent iemand goedkopere alternatieven/manieren?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je zelf 3000 mails per keer stuurt vanaf een eigen server sta je binnen no-time op een blacklist en krijg je er geen enkele mail meer uit.

Bulk mail, waar dit onder valt, kun je niet zelf hosten en is ook niet geschikt voor standaard zakelijke mailoplossingen zoals Gmail, Outlook.com en MS365.

Je blijft terugkomen bij Mailchimp en consorten.

Hoeveel mails stuur je per maand?

Zoho Campaigns is wellicht nog wat voor je.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Zoiets was ik al bang voor inderdaad...

Ik stuur gemiddeld 2 mails per maand, 1 keer per 2 weken (dus 2 x 3000 is ongeveer 6000 per maand).

Net Zoho Campaigns even opgezocht, prijs is wel aanzienlijk lager dan de extreme prijzen van Mailchimp e.d. dus voor nu ziet dat er wel belovend uit. Ik zal er eens even in duiken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:35
Kijk ook eens naar LaPosta, heb ik goede ervaringen mee en is qua prijs ook voordeliger dan Mailchimp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Andere optie is weet niet of het direct problemen geeft, maar je kan natuurlijk prima met dit soort aantallen zelf gaan mail mergen met Excell, Word en Outlook op een Windows omgeving. Outlook verstuurd dan mailtjes een voor een. Gebruik het zelf voor een vereniging, voor de incasso aankondiging. 400 mailtjes is hij een uurtje mee bezig. Ik denk dat als je het in blokken doet en automatiseert het gratis is en werkt.
Overigens zou ik ook kijken naar het bereik van je mailtjes.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Er zijn genoeg alternatieven, bij. Mailgun en Mailjet zijn nog niet genoemd.

Je wil wel echt een transactionele mailingportal, zelf 3000 mails sturen en je score nog enigszins hoog houden is bijna niet te doen. Ook als je bijv. vanuit je desktopclient mailt kan dat naar de SMTP-server van zo'n dienst en die zorgen dan dat je netjes de juiste headers en een unsubscribe link meestuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Frogmen schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 09:05:
Andere optie is weet niet of het direct problemen geeft, maar je kan natuurlijk prima met dit soort aantallen zelf gaan mail mergen met Excell, Word en Outlook op een Windows omgeving. Outlook verstuurd dan mailtjes een voor een. Gebruik het zelf voor een vereniging, voor de incasso aankondiging. 400 mailtjes is hij een uurtje mee bezig. Ik denk dat als je het in blokken doet en automatiseert het gratis is en werkt.
Overigens zou ik ook kijken naar het bereik van je mailtjes.
Dat is echt vragen om binnen notime op alle blocklists te komen met je IP-adres en domeinnaam.

Ik heb situaties gezien bij klanten waar 20 mailtjes genoeg was om op zwarte lijsten van Outlook of Gmail te komen, er hoeven maar een handjevol mensen op de spamknop te drukken. Zelfs dingen als registratiemails die ze zelf hebben aangevraagd, bestelbevestigen en bijv. facturen worden door onkundige gebruikers gewoon als spam aangemerkt. De usecase van TS behoeft echt een dienst die regelt dat er een unsubscribe header & link mee gaat en dat soort dingen.

[ Voor 5% gewijzigd door Oon op 08-10-2024 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
@Oon Misschien is ook sterk afhankelijk van naar wie je mailt en welke mail server je gebruikt. Ik verstuur via een Google Workspace domein denk dat dat wel invloed heeft. Spam is toch bijzonder lastig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:12

pistole

Frutter

Sendgrid werkt ook prettig, maar is ook niet gratis voor dit volume. Maar met twee tientjes per maand kom je al een heel eind. En dan kan je gewoon mail merge of iedere andere tool gebruiken die je wilt.

Ik frut, dus ik epibreer

Pagina: 1